Erfarenheter av Mobylife?

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av Mobylife?

Hallå!

Har lyckats spräcka displayen på min Nexus 6p. Ringde Mobylife och ville han en offert på displaybyte. Då säger han att det kommer kosta 1600kr. När jag sen skickar in den genom Halebops formulär så får jag en offert på 3008kr. Annars måste jag betala 350kr för att dom ska skicka tillbaka den utan åtgärd eller 240kr för att skrota den.

Hur kan priset skilja så jävulskt? Kan det vara för jag skickat den genom Halebops istället för direkt till dom?

Vad har ni för erfarenheter av Mobylife?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Pantsoff:
När man ringer och begär en prisuppgift/offert, är det oftast ett generellt pris man får, då det kan tillkomma utbyta av andra komponenter eller extra arbete, som inte kan förutses.
Du kan se i offerten vad de skriver behöver göras.

Sen hur bra eller dåliga Mobylife är kan jag inte säga ngt om då jag inte har anlitat dem.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Jag fick min honor 8 reparerad utav dem på garanti ärende.
Den kom tiibaks innom 4 dagar och såg helt ny ut.
Men som sagt, det var på garanti, och inget jag själv betalade

Se

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Relik 📜

Jag reparerade Nexus 6P där två gånger, en för spräckt kameraglas och en för kass batteri. Både gångerna skickade jag direkt dit, utan omvägen via ÅF. Fungerade helt ärligt kalas, snabb hanteringstid och bra utfört arbete.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Pantsoff:
När man ringer och begär en prisuppgift/offert, är det oftast ett generellt pris man får, då det kan tillkomma utbyta av andra komponenter eller extra arbete, som inte kan förutses.
Du kan se i offerten vad de skriver behöver göras.

Sen hur bra eller dåliga Mobylife är kan jag inte säga ngt om då jag inte har anlitat dem.

Dom har tydligen två servicecenter, jag ringde idag och frågade än en gång om offert, fick till svar 1600. Men det andra centret där min mobil var ville han 3008kr (Samma företag). Hon hade nån intern korrespondens med det andra centret och vips fick jag ett nytt kostnadsförslag där det var 1600kr. Det lönar sig att vara kritisk

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080