Asus ROG Zephyrus är tunn bärbar gamingdator med Geforce GTX 1080

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Zephyrus är tunn bärbar gamingdator med Geforce GTX 1080

Asus visar bärbara gamingdatorn ROG Zephyrus, vilken trots en tjocklek på endast 1,7 cm kommer utrustad med en Intel Core i7-processor och ett Nvidia Geforce GTX 1080.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snacka om att ta i så de spricker med den prissättningen

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Om den inte throttlar till zombienivå eller blir 237°c varm så är den värd priset och jag ramlar av stolen (ner på en mjuk matta eller en hög kuddar så att jag inte skadar mig)!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG G751JT, GTX970m, I7 4710HQ

Permalänk
Avstängd

Men jävlar vad snygg den var!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maktor:

Om den inte throttlar till zombienivå eller blir 237°c varm så är den värd priset och jag ramlar av stolen (ner på en mjuk matta eller en hög kuddar så att jag inte skadar mig)!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är svårt att veta exakt vad max q innebär men kollar man nvidias hemsida så verkar det handla om att köra kretsarna där de som mest effektiva sett till prestanda mot värmeutveckling. Detta bör ju innebära sämre prestanda och något man borde kunna lösa själv genom att klocka ner sin grafikkrets.

Förhoppningsvis har man jobbat på kylningen i dessa och prioriterat den vilket man inte kan säga om andra gaminglaptops som finns i dagsläget och på så vis kanske man kan få en bra produkt. Men oavsett detta så kan jag inte se varför priset skulle behöva bli så mycket högre. Känns som ett praktexempel på att man tar betalt bara för att man kan.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

7700 cpu:n är väl inte den som är känd för att leda av värme vidare bra

Permalänk

Kan ni inte gå runt och fånga Alla dessa nya MAx-Q laptops på bild :)?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd

35k? bärbart spela man inte på

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Megacrash:

7700 cpu:n är väl inte den som är känd för att leda av värme vidare bra

De har ingen IHS på laptops så problemet med dålig värmeöverföring försvinner där.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Oj intressant... hyffsat utseende 7700 1080 24Gb och 1Tb NVME... start pris 35k.... Nope men tack ändå...

Och ingen verkar nämna att den verkar ha lite annorlunda kylning som verkar typ lyfta resten av datorn från bakplåten för vad jag antar är bättre kylning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

De har ingen IHS på laptops så problemet med dålig värmeöverföring försvinner där.

Ah, fasen va najs, tack för info:D

Permalänk
Inaktiv

"Bärbart är inte spelbart" sa man på min tid.

Guess I'm getting old.

Permalänk
Medlem

Lite svag gpu bara, hade den varit bestyckad med AMD Fury x hade jag slagit till direkt.

Permalänk
Medlem

sätt den där i knät så bränner du byxorna av dig

och prislappen bränner hål i plånboken så passande. får gå byxlös då.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Gremanz:

"Bärbart är inte spelbart" sa man på min tid.

Guess I'm getting old.

Specsen är kanske bra med cpun kommer ju värme throttla...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Har ett mobilt grafikkort nuförtiden en hyffsat likvärdig prestanda som ett stationärt?

Permalänk
Medlem

Är det ett riktigt graffakort eller är det pissoptimus?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Vi får se hur bra den e, får hem en snart. Men dom som säger att det inte går att spela på en laptop har fel, har kört med en aorus x7 och spelade alla spel på den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ojojoj, nu fick alla laptop-gamers något att längta efter igen... : https://www.engadget.com/2017/07/22/asus-rog-zephyrus-review/

Sjuk laptop, vill ha faktorn är så hög att man skulle kunna skita i priset och bara köpa en.