Permalänk
Avstängd

AMD RYZEN för CSGO?

Hittade inga trådar angående RYZEN när det kommer till CSGO.

Eftersom jag bygger min dator som enbart ska spela CSGO så antar jag att jag inte behöver en värsting processor.

Jag har ingen speciell budget men vill helst inte att processorn är för dyr.

Har spanat in AMD RYZEN 5 6000 för 2300:- lär detta funka för CSGO?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Hittade inga trådar angående RYZEN när det kommer till CSGO.

Eftersom jag bygger min dator som enbart ska spela CSGO så antar jag att jag inte behöver en värsting processor.

Jag har ingen speciell budget men vill helst inte att processorn är för dyr.

Har spanat in AMD RYZEN 5 6000 för 2300:- lär detta funka för CSGO?

Kommer att fungera kanonbra såklart.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kommer att fungera kanonbra såklart.

Okej? Jag vill ju helst inte ha någon fps drop eftersom jag även tänker spela zombie escape och inte bara MM

Räcker ett 1070 med RYZEN processorn eller är det overkill?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Intel processor för motsvarande penga har högre prestanda per kärna, men kan inte hantera lika många trådar som AMD's Ryzen. Då SC:GO är ett få-trådigt program så får du mer prestanda för pengarna i CD:GO med en Intel för samma pengar.

Däremot om du ska frapsa och redigera filmer på dina matcher i CS:GO så är det klart mer intressant med Ryzen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Intel processor för motsvarande penga har högre prestanda per kärna, men kan inte hantera lika många trådar som AMD's Ryzen. Då SC:GO är ett få-trådigt program så får du mer prestanda för pengarna i CD:GO med en Intel för samma pengar.

Däremot om du ska frapsa och redigera filmer på dina matcher i CS:GO så är det klart mer intressant med Ryzen.

Finns en intel 7600 för samma peng ser jag. Så denna intel är ett bättre köp?

Jag tänker BARA spela och inget annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av onezerotwo:

Finns en intel 7600 för samma peng ser jag. Så denna intel är ett bättre köp?

Jag tänker BARA spela och inget annat

Skickades från m.sweclockers.com

För endast CS:GO, Jupp

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

CounterStrike är ett skitspel som aldrig kommer att dra nytta av många kärnor (bevisa om jag har fel). Du kan köpa en billig Intel om du bara spelar det spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Csgo kan man nästan spela på en potatis, men ja vilken Ryzen som helst ger dig en bra cs:go upplevelse.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

Kolla Ryzen prestanda i csgo för om du får runt 250-300 fps med Ryzen och 300 fps med I5 så är Ryzen bättre för framtiden. Gtx 1070 är overkill för csgo

Permalänk
Avstängd

Blir så förvirrad nu. Ska jag köra på en RYZEN 1600 eller intel 7600?

Och ja, bara CSGO ska spelas och inget annat förutom lite surfande på internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepyoh:

Csgo kan man nästan spela på en potatis, men ja vilken Ryzen som helst ger dig en bra cs:go upplevelse.

Hittade även ett 1060 eller ett Asus ROG-STRIX-RX580-O8G-GAMING

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du är rädd för FPS drops är chansen större att du får det med Intel än Ryzen. Men båda processorerna är Overkill för Csgo och du lär inte ens märka skillnaden vilken du än köper. Det hade t.o.m. räckt med en 1600 för dina behov.

Permalänk
Medlem

Kör du ENDAST csgo hade jag valt intel då csgo älskar hastigheterna på kärnorna.
Jag kör med ryzen 1700X och jag får 200fps i 2560x1080 på nuke i högsta inställningarna. Det är bra nog för mig.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Blir så förvirrad nu. Ska jag köra på en RYZEN 1600 eller intel 7600?

Och ja, bara CSGO ska spelas och inget annat förutom lite surfande på internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är skitsamma med dina krav ärligt talat, både intel och ryzen levererar tillräcklig prestanda och skulle du spela cs på två system som är bredvid varandra, ett med intel ett med amd, så skulle du inte kunna avgöra vilken som var vilken.

Köp det som är billigast/känns bäst, ärligt talat.

Jag hade sneglat på någon ryzen 5, 6 kärnor gentemot intels 4 kärnor är ett steg i rätt riktning, och tillåter dig att ha en massa skräp igång i bakgrunden. Men i slutet av dagen som vanlig användare: Spelar ingen roll.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

Du kan till och med köpa begagnad billig dator med typ I5 3570k och klocka lite så har du runt 300 fps
Gpu typ Gtx 1050 ti eller 1060 3gb räcker . Finns dock 1060 6gb på Elgiganten för 1790kr nu

Permalänk
Inaktiv

@onezerotwo Jag tycker att du ska ta Ryzen 1400. Mer värt för det du spelar, känns slöseri med något dyrare. Fyrkärnig med SMT är oerhört bra för de pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag säger också Ryzen 5 1400 eller möjligen 1500X för högre frekvenser. 1600 är såklart ett klart bättre val för framtiden för inte mycket mer pengar egentligen, men det får TS avgöra. Många bäckar små på priset kanske.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd

Men har ni i åtanke att jag inte bara ska spela MM utan även zombie escape?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rajsenap... bara en massa kärnor/trådar som inte duger till annat än flertrådade applikationer köp intel såklart... ***bort/mod***. Skulle inte kunna tänka mig e-sport på mindre än låsta 250fps. Ju högre framerate desto mindre påverkan har inkonsekventa frametimes. Vet förvisso inte hur frametimes ser ut för ryzen vs intel i cs:go. Men generellt sett är det en bra ide att brute forca så hög framerate som möjligt för minsta möjliga lagg. Glöm freesync och g-sync. Ryzen duger för många... men om du bara ska spela är det dumt att satsa på något som "kanske" kommer prestera bättre än intel om typ 5 år. Vid det laget kommer du vilja ha högre klockfrekvenser och IPC i vilket fall. Om det nu någonsin händer att första generationens ryzen går om kaby lake. Jag tvivlar på det.

Personligen tycker jag att det skulle ta emot att köpa i5 i dagsläget. Jag hade satsat på 7700K, men det är jag. Och just nu vill jag nog inte satsa på nånting. Elgiganten hade i helge ett bra erbjudande på z270 moderkort från asus och 7700K. Dessutom cashback, så i princip hade du fått ett gratis moderkort. Med den vetskapen blir jag lite avtänd på att köpa något överhuvudtaget :s

Jag sitter lugnt ner i båten med min 2600K@4.8ghz den presterar ungefär som diverse ryzen processorer i spel. Bättre i vissa titlar, sämre i vissa. Spelar bara quake live och nu quake champions. Får lagg i QC men det verkar bero på min lina just nu där betans framerate är begreänsad till uppkoppling av nån anledning. Fick fiber i förrgår och en ny beta period startar idag. Ska se vilken framerate jag landar på med ny uppkoppling. Jag ligger på omkring 160fps med drops ner till 100fps i vissa lägen. För mig är det egentligen ospelbart, men eftersom betan är full med noobs klarar jag mig hyfsat ändå. Men inget jag skulle kunna tävla med direkt. Nästa rigg kommer vara den som klarar 250fps utan drops i QC, men spelet är ju inte färdigt på långa vägar, så vad som kommer krävas återstår att se.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

^ Typisk kommentar från en som inte kan något

TS: Vill du ha en prisvärd dator enbart för CS så köp en begagnad för typ 4-6k. Kommer driva cs utan några som helst problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Japp spelar man spel så kör man intel. Spel blir inte optimerade för fler kärnor, så är det bara.

Permalänk
Medlem

Bör ge svar på de flesta påståenden och frågor i tråden.

Permalänk
Medlem

I 1500-videon visar han ju inte ens sin fps, eller är jag blind?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Hittade inga trådar angående RYZEN när det kommer till CSGO.

Eftersom jag bygger min dator som enbart ska spela CSGO så antar jag att jag inte behöver en värsting processor.

Jag har ingen speciell budget men vill helst inte att processorn är för dyr.

Har spanat in AMD RYZEN 5 6000 för 2300:- lär detta funka för CSGO?

Ska du bara spela CS:GO hade jag köpt en Intel Pentium G4560, mycket billigare än så kommer du inte undan.

Både Ryzen 5 och Core-i5 är overkill för CS:GO.
Hade eventuellt rekommenderat en Ryzen 3, men dröjer innan dom går att köpa och vi vet ännu inte riktigt hur dom presterar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Satsa på Ryzen, mycket bättre för eSport spel som CSGO.
Här har du förklaringen,

Visst kommer du få sisådär 300 fps med en i5a och 250 fps med ryzen dock påverkar detta inte ditt spelande så länge du pushar över 200fps i CSGO skulle jag kon säga
Glöm inte snabba ram minnen för Ryzen bara hehe.

Permalänk

@Fluf:

Precis vad Fluf sa. Om du enbart ska lira csgo kan en i5a såsom t.ex. 7600k vara intressant. (Du får nog högre fps med i5 7600k än ryzen 1600, då klockhastigheterna är högre på i5an).

Däremot är en ryzen processor mer framtidssäker då spel troligtvis kommer bli bättre på att utnyttja de extra kärnorna.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av NewCamps:

Satsa på Ryzen, mycket bättre för eSport spel som CSGO.
Här har du förklaringen,
https://www.youtube.com/watch?v=88IOcFE4yho

Visst kommer du få sisådär 300 fps med en i5a och 250 fps med ryzen dock påverkar detta inte ditt spelande så länge du pushar över 200fps i CSGO skulle jag kon säga
Glöm inte snabba ram minnen för Ryzen bara hehe.

Varför skulle en ryzen va bättre? makes 0 sense.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag tar tillbaka allt jag sagt... efterforskade lite och ryzen 5 1500 är good enough för cs:go.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Folk pratar om Intel här och var i tråden. Intel ska man absolut inte köpa. Finns ingen anledning alls. Ryzen är bättre och billigare på alla uppfattningsbara sätt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Jocke86:

Folk pratar om Intel här och var i tråden. Intel ska man absolut inte köpa. Finns ingen anledning alls. Ryzen är bättre och billigare på alla uppfattningsbara sätt.

Hade hellre köpt en 7600k och klocka den än köpa ryzen för CS:GO

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240