Apple uppdaterar sin maskinpark och visar nya högtalaren Homepod

Permalänk
Melding Plague

Apple uppdaterar sin maskinpark och visar nya högtalaren Homepod

Apple inledde sin utvecklarkonferens med en rad nyheter och uppdateringar till befintlig hårdvara, samt en helt ny produkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

120Hz Ipad ftw

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Appple? Hittar inte skicka rättelse på mobilversionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

120Hz Ipad ftw

Minst 240hz för att du ska vara nöjd

Permalänk
Medlem

Kul att Apple äntligen fattat att iPad behöver bli mer av en mobil/laptop-hybrid snarare än en renodlad surfplatta. Gissar att de börjat känna viss press från Surface Pro. Fräckt med 120Hz variabel(?) uppdateringsfrekvens och ska bli intressant att se benchmarks på A10X Fusion.

Trevligt att Macbook Pro 13" utan TouchBar fick sig en prissänkning, men om jag inte har helt fel är "prissänkningen" i form av en billigare 128GB-variant? Rätt fult av Apple om så är fallet.

Blir ju inte direkt förvånad att Mac Mini inte fick sig en uppgradering... Än en gång...

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

iMac Pro med 5K Retina-skärm, arton­kärnig Xeon-processor, 128 GB DDR4, 4 TB SSD och Radeon Pro Vega 64 med 16 GB HBM2-minne vad kan den kosta tro? Jag tar 5 stycken.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Härligt med lite APPPPLE nyheter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hmm 2016 MacBook pro 256 gb standard, 2017 128gb standard för MacBook pro (utan touch bar)

Permalänk
Medlem

Fan vad jag gillar utseendet på iMac PRO. det ändå jag inte lär gilla är prislappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmpaS:

Fan vad jag gillar utseendet på iMac PRO. det ändå jag inte lär gilla är prislappen.

Jodu, saftigt blir det

Citat:

The new iMac Pro will start at $4999 and be available in December.

https://9to5mac.com/2017/06/05/apple-teases-upcoming-space-gr...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

iMac Pro med 5K Retina-skärm, arton­kärnig Xeon-processor, 128 GB DDR4, 4 TB SSD och Radeon Pro Vega 64 med 16 GB HBM2-minne vad kan den kosta tro? Jag tar 5 stycken.

Bara? Själv tar jag 5K stycken.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmpaS:

Fan vad jag gillar utseendet på iMac PRO. det ändå jag inte lär gilla är prislappen.

Jag tror fläktljudet kommer irritera ganska ordentligt också.
300 watt med 2 radialfläktar?
Spännande.

Permalänk
Medlem

Wow! Apple hoppar på grafikbanan! Grafikdockan gör att hela produktportföljen kan utrustas med kraftig grafik i ett enda slag. Särskilt intressant blir det när Apple uppenbarligen lägger energi på att få till det med Steam. Detta är smått revolutionerande.

APFS är också oerhört intressant då ett nytt filsystem inte synts till sedan 90-talet. Nej, jag räknar inte uppdateringar av FAT och NTFS.

Tidigare har ju Apple också pratat om att de jobbar på en ny Mac Pro som ska komma nästa år, där fokus ligger på modularitet. Detta upprepades nu.

Känns som att Apple börjar komma tillbaka på banan och återta initiativet på datorfronten och återigen satsa på professionella användare efter en del väldigt kontraproduktiva år. Detta är mycket goda nyheter för desktopdatorn som helhet. Verkar som att hysterin med att allt ska anpassas för mobilt (som de själva startade och MS sedan gick efter och varvet runt med) slutligen har lagt sig. Alla kastade inte ut PC:n trots allt. Jag är glad och optimistisk

Roligt för AMD och även branschen som helhet att de får deals med Apple. För en sundare grafikmarknad med mindre CUDA.

Jag använder inte Ipad eller liknande, men Files låter också rätt intressant i sammanhanget.

Verkar har varit ett väldigt intressant och givande keynote, man kanske skulle ha kollat

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

det här ska bli mycket spännande gällande ios11:
"Siri ska även bli smartare och komma med bättre förslag på saker som är anpassade för användare samt veta vad användaren kommer göra härnäst"
MS får ju grymt mycket skit för den data de samlar in för just denna funktion, men nåt säger mig att apple är immuna mot detta

sen detta:
"I samband med iOS 11 så kommer Apple även släppa sin filhanterare Files där man kan komma åt filerna man har på sin telefon."
wow, det som jag avskydde mest med min 4s är åtgärdat.. tog bara en evighet

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

APFS är också oerhört intressant då ett nytt filsystem inte synts till sedan 90-talet. Nej, jag räknar inte uppdateringar av FAT och NTFS.

Menar du native stöd till Mac eller generellt? För generellt stämmer det verkligen inte. Har varit rätt bra utveckling på filsystem de senaste 15 åren. Med det sagt så har inte användare migrationen varit lika bra.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@philipborg
Jag tänker på den kommersiella hemdatormarknaden, för det är ju där det gäller för Apple. Vet att det finns annat ballt på serversidan, men det är ju liksom inte relevant.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Fin filmsnutt de har lagt upp.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

*WHOOSHING INTENSIFIES* Hahahahahaha

Allvarligt talat så blir jag smått tårögd över att de så tydligt pekar på professionella användare. Detta är i praktiken den nya Mac Pro, så som den nuvarande papperskorgen fungerar, fast med uppdaterat innandöme deluxe. Med vetskapen att det sedan också ska komma en ny riktig Mac Pro känns det verkligen lovande.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tvelander:

120Hz Ipad ftw

Skrivet av Afrasbaba:

Fräckt med 120Hz variabel(?) uppdateringsfrekvens

Också sjukt taggad på detta! Dock mindre taggad på alla kokosnötter som helt plötsligt kommer tycka att 120 Hz är det bästa sedan skivat äpple efter att ha avfärdat det som trams i ett decennium och/eller vräka ur sig en massa galla om att allt annat (inklusive dagens datorer och framtida surfplattor med 120+ Hz) suger för att "Ajpäd har ProMotion" (jämför Retina).

Skrivet av issue:

sen detta:
"I samband med iOS 11 så kommer Apple även släppa sin filhanterare Files där man kan komma åt filerna man har på sin telefon."
wow, det som jag avskydde mest med min 4s är åtgärdat.. tog bara en evighet

Helt otroligt! Det är ju en av de huvudsakliga anledningarna till att jag inte ens kunnat överväga en iPhone, trots fantastisk kamera, följsamt flyt och andra bra egenskaper. Nu återstår bara att se om det är som de säger, eller om man får en totalt vingklippt filhanterare som bara fungerar med allt Apple. Kommer man kunna skicka filer via Bluetooth till exempel (som man kunde för 10+ år sedan)?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Nya iPaden får en 6 kärnig processor och har då passerat antal kärnor än vad vissa desktop datorer har idag.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.683937/nya-ipad-pro
Att den saknar usb c så är min kommentar bara gör om gör rätt, sedan kanske det kan bli en sådan.

Homepod tror jag kommer själva dåligt, den saknar ju lilla i framför produktnamnet.

Permalänk
Medlem

iPod Hi-Fi 2.0? Ställer mig tveksam till att det kommer gå vägen den här gången heller med tanke på vad HomePod lär kosta.

https://en.wikipedia.org/wiki/IPod_Hi-Fi

Permalänk
Medlem

Om man redan är fast i Apples ekosystem är det skönt att kunna få tillgång till en smart högtalare.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@philipborg
Jag tänker på den kommersiella hemdatormarknaden, för det är ju där det gäller för Apple. Vet att det finns annat ballt på serversidan, men det är ju liksom inte relevant.

Om jag totalt bortser från allting som släppts till andra operativsystem än Windows och OSX (vilket verkar vara vad du menar) så har ju fortfarande Microsoft "släppt" ReFS. Ext4 har ju blivit populärt (utanför klassisk Linux) iom Chromebooks som fått stort genomslag som grundskoledatorer.

Händer däremot mest för system med flera hårddiskar men det har knappast stått stilla för mer basic konfigurationer. Som sagt däremot så går migrationen apsegt och jag undrar nästan om MS ens vill migrera folk till ReFS då de inte gjort det smidigt att använda ens.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Dom menar väl iHomepod? ;P

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av 2pac:

iPod Hi-Fi 2.0? Ställer mig tveksam till att det kommer gå vägen den här gången heller med tanke på vad HomePod lär kosta.

https://en.wikipedia.org/wiki/IPod_Hi-Fi

349$ ska det kosta tror jag (HomePod)

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Jag tror nya iPhone kommer också ha 120hz skärm. Hoppas.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

det här ska bli mycket spännande gällande ios11:
"Siri ska även bli smartare och komma med bättre förslag på saker som är anpassade för användare samt veta vad användaren kommer göra härnäst"
MS får ju grymt mycket skit för den data de samlar in för just denna funktion, men nåt säger mig att apple är immuna mot detta

Apple har ett annat tillvägagångssätt när det kommer till "smarta" funktioner i iOS. Till skillnad från MS och Google sker alla dataanalys på telefonen.

“When it comes to performing analysis of your data,” Federighi said at the Worldwide Developers Conference keynote. “We’re doing it on your devices, keeping your personal data under your control.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag tror nya iPhone kommer också ha 120hz skärm. Hoppas.

Största argumentet för 120Hz är väl att Apple Pencil fungerar bättre i högre uppdateringsfrekvens. Tror inte iPhone kommer få stöd för Apple Pencil.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Största argumentet för 120Hz är väl att Apple Pencil fungerar bättre i högre uppdateringsfrekvens. Tror inte iPhone kommer få stöd för Apple Pencil.

Största fördelen med 120hz är hur mjukt alla animationer kommer gå.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Appple? Hittar inte skicka rättelse på mobilversionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Leta efter knappen märkt "Rätttttttelse"