Andersson Mission SG GGP 550 och 650 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Mange43,
Så en pryl från Andersson får godkänt och en annan får underkänt.
Perfekt då att SweClockers tar på sig att testa deras nätagg så vi vet hur de är!

Förstår tyvärr inte vad du menar?
Ville mest säga att allt från Andersson är inte skräp.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Generellt känner jag mig lite tveksam till att köpa nätagg av samma märke som min elvisp

Ja måste kännas besvärande för exempelvis en ägare av en BMW med Bosch elsystem att se en Bosch matberedare då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Ja måste kännas besvärande för exempelvis en ägare av en BMW med Bosch elsystem att se en Bosch matberedare då?

Eller om man har en pasarvagn från Samsung och ser att de också gör telefoner.

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Tråden du linkar till diskuterar gaming/overclocking. Han har ju inte ens testat agget själv och att skriva en tråd och varna om saker han inte ens har en aning om är väl en smula överdrivet. Och att delvis basera sitt köp på det i sin tur blir bara långsökt. Man kan hitta dåliga "reviews" av allt om man bara letar. Ser man till detta test i sweclockers så ser man ju att upp till 50% last så är detta precis lika bra/dåligt som ett gold eller platinum till tredubbla priset. Det är bara fläkten/kontrollern som är oduglig. Att ha 1000rpm på fläkten out of the box är ju ett direkt tillverkningsfel.

De flesta klarar sig med 350w, men man för att få bäst effektivitet så bör man ha det dubbla. Är i det området strömagg har bäst effektivitet.

Samtidigt är också strömagg en smula överdrivet. Corsairs billigaste 550 och 600w har hållt länge för min del i flera år, men det behöver inte betyda att de är lika bra för dig eller andra. Jag har inte märkt någon som helst skillnad mellan ett Corsair 550w för 600 kronor till en EVGA G3 850 som jag nyligen köpte och jag klockar ganska kraftigt, gärna kontinuerligt också. Men psykologiskt mår jag 99% bättre av att ha ett "bättre" agg.

Köp ett känt märke från en rennomerad butik så har man 99% piece of mind.

Dock får du tänka på rippel (där bättre agg har under 20 på alla linor), men största orsaken att man vill ha bra agg för att inte riskera delar går sönder. Du får inte högre FPS precis

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Finns där några 80+ platinum psu från Andersson?

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av Rebe1:

Finns där några 80+ platinum psu från Andersson?

Varför? Det finns ju redan bra platinum agg och tror inte ett Anderson agg hade gjort bättre agg billigare.

Som du ser i detta test är aggen redan omotiverat dyra sett till prestandan. För hög rippel redan vid första start, caps av sämre kvalité som exempel.

Nej rekommenderar du tittar på utbudet som finns. Skulle gått på guld märkning, man tjänar så lite på att gå till platinum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hittade ett av dessa 650w i källaren. Vågar jag köra Ryzen 2700 (oc4.0) samt Rx Vega 56 puls på åbäket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C