Istället för Nvidia Shield?

Permalänk
Medlem

Istället för Nvidia Shield?

Skulle precis beställa en ny Nvidia Shield och upptäckte att den hade utgått.

Vad har man för alternativ nu när det gäller valuta för pengarna? behöver inte vara nån specifik tum.

Permalänk
Medlem

menar du som har liknande prestanda ? finns väl ingen den är i sin egen klass tyvärr. Förstår inte varför den har utgått...

Permalänk

Dom släppte en uppdaterad version som ersatte den (V2), hårdvarumässigt så är det i princip samma prestanda. har 500GB modellen inkopplad till en BenQ W2000 och det fungerar klockrent :).

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4112698
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4112697

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainDrain56:

Dom släppte en uppdaterad version som ersatte den (V2), har 500GB modellen inkopplad till en BenQ W2000 och det fungerar klockrent :).

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4112698
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4112697

Det där är väl ingen surfplatta?

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Det där är väl ingen surfplatta?

Trodde att du menade shield tv :P. Antagligen så sålde den väldigt dåligt eller så har de en uppdaterad version bakom hörnet. Den som lever får se :).

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrainDrain56:

Trodde att du menade shield tv :P. Antagligen så sålde den väldigt dåligt eller så har de en uppdaterad version bakom hörnet. Den som lever får se :).

Det är en surfplatta från 2014 typ.. var väl uppdaterad för ett år sedan dock - så kanske sålde den för dåligt nu? Skulle nog personligen gissa på ännu en uppdatering med deras nästa chip, frågan är ju bara "när"

Permalänk
Medlem

Att den sålde dåligt har jag svårt att tro, var ju typ den mest prisvärda Android plattan på marknaden

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Den sålde nog rätt bra, men efter ett tag slutar dom att tillverka den eftersom den innehöll en äldre Tegra K1 och det är Tegra X och andra som gäller nu, eller?

Permalänk
Medlem

Dom var bra när dom fungerar, men flertalet användare har haft ganska många och omständiga problem med Shield Tablet. Har haft en sedan 32 GB släpptes i Sverige och hade inte bezel sprickorna, men råkade ut för batteri bytet. Sedan fungerar inte alltid WiFI när man startar med Laddninsgskabeln i, eller ansluter om man te.x spelar eller så. Det är lite lotteri.
Många problem med olika appar, som te.x Google game service och annat har gjort att jag kommer i alla fall hålla mig undan NVidia nästa gång jag funderar på en platta.
När den funkar, så är den dock väldigt trevlig och formatet är ganska smidigt. Hade inte skadat med kanske en tum till dock.
Stort problem var ju att när man spelade eller tittar på film som brinner batteriet snabbt upp och att ladda kan innebära problem. OM du skaffar en så är det allmäna rådet att skaffa en riktig laddare som levererar full spänning, det verkar vara ett av tipsen från NVidia forumet i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Den sålde nog rätt bra, men efter ett tag slutar dom att tillverka den eftersom den innehöll en äldre Tegra K1 och det är Tegra X och andra som gäller nu, eller?

Jag antar det ,men det är ändå konstigt för i den prisklassen så är den plattan ändå bättre än vad som finns, och om dom slutat tillverka den är det ändå konstigt inga rykten eller nåt som tyder på att en shield 2 ska komma snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag antar det ,men det är ändå konstigt för i den prisklassen så är den plattan ändå bättre än vad som finns, och om dom slutat tillverka den är det ändå konstigt inga rykten eller nåt som tyder på att en shield 2 ska komma snart...

Deras kundtjänst hävdar att inga uppföljare är på gång och att Shield Tablet K1 har utgått.

Jag har också läst att Nvidia sagt sig inte längre vilja satsa på det segmentet, men det har jag ingen källa på, bara för mig att jag läst det.

Oavsett så spekuleras det om att Nvidias kontrakt med Nintendo förbjuder Nvidia att släppa en surfplatta med en Tegra X1, eftersom det då i princip ÄR en Switch.

Jag lyckades iaf få tag i två K1 precis innan de slutade säljas nu, till barnen. Den har riktigt riktigt grym prestanda för det priset (1 800 kr). Det är väl bara de absolut senaste chippen som kan precis slå den i 3D och då i produkter för 6-7 000 kr.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Dom var bra när dom fungerar, men flertalet användare har haft ganska många och omständiga problem med Shield Tablet. Har haft en sedan 32 GB släpptes i Sverige och hade inte bezel sprickorna, men råkade ut för batteri bytet. Sedan fungerar inte alltid WiFI när man startar med Laddninsgskabeln i, eller ansluter om man te.x spelar eller så. Det är lite lotteri.
Många problem med olika appar, som te.x Google game service och annat har gjort att jag kommer i alla fall hålla mig undan NVidia nästa gång jag funderar på en platta.
När den funkar, så är den dock väldigt trevlig och formatet är ganska smidigt. Hade inte skadat med kanske en tum till dock.
Stort problem var ju att när man spelade eller tittar på film som brinner batteriet snabbt upp och att ladda kan innebära problem. OM du skaffar en så är det allmäna rådet att skaffa en riktig laddare som levererar full spänning, det verkar vara ett av tipsen från NVidia forumet i alla fall.

1:a u-stryk.: Nu tar du nog i lite (eller så är du fenomenalt insatt). Jag har visserligen använt min väldigt lite, men i min bekantskapskrets var vi fyra stycken som köpte i samma veva (mer eller mindre) och ingen har haft några problem även om jag var medveten om att de förekommit hos alldeles för många. Men flertalet betyder för mig att majoriteten av plattorna har felet, och om det är vad du menar så får du gärna hänvisa till någon källa på det, jämför hur snabbt Samsung fimpade den brinnande S7:an. Att låta skit fortsätta gå i produktion är sällan lönsamt...
Dock bra att du uppmärksammar att problemen finns där, jag har sett dem dyka upp på begagnatmarknaden och där hade jag nog varit på min vakt och ställt frågan till säljaren.

2. Kan inte hålla med mer. Batteriet är verkligen ingen vidare, det gäller från det ögonblick du plockar upp den ur lådan. Det är väldigt trist, men med en ordentlig laddare (köpte nvidias egen och den funkar utmärkt, finns säkert billigare dock).

Har inte haft några problem med wifi el bluetooth så kan ej uttala mig om det. men för 2000kr är jag väldigt nöjd med mitt köp, hade en google nexus 7 (2nd ed.) tidigare och trivdes än bättre med den, för mig hade den gärna fått vara 7" istället. 8" känns som ett lite halvdant men bekvämt mellanval för att locka både folk som ville ha 7" och de som annars hade gått till samsungs 9"-varianter.

Permalänk
Medlem

@talibananen:
Problemen som jag pratat om är saker och ting som har funnits sedan första plattan. En del åtgärdades med K2 modellen, medans vissa problem fanns kvar. Jag har suttit och läst en hel del specifika forumsdelar på främst NVidia's officiella hemsida för att få hjälp med en hel del problem, och då nästan alla problem jag har upplevt har funnits med där samt att det varit många som haft dem så anser jag inte att det är särskilt överdrivet. Det samt att följa RMA delen i forumet påvisar en hel del problem.

Om du vill få exakta fel får du söka själv. Menar inte med att vara tycken men för mig, som arbetar inom fast moving consumer goods är felaktigheter på över 1 procent mycket - så självklart finns det säkerligen en stor uppsjö med alldeles grymt nöjda kunder för Tableten, men 1% är för företag en väldigt hög andel och då de tagit tillbaka efter många rapporterat sprickor i plasten samt att batterierna i Europa och USA modellen återkallades globalt, skulle jag knappast anse att Tableten är någon framgång. Därav att de så hårt pushar på sin nya Shield, den vid TV:n

Lite av problemen i nyheter:
http://www.eurogamer.net/articles/2015-07-31-nvidia-shield-ta...
https://forums.evga.com/Shield-Tablet-cracks-issue-m2254238.a...
https://forums.geforce.com/default/topic/766370/shield-tablet...
http://www.gsmarena.com/newscomm-16720.php

Bara för att påvisa diskussionerna runt de mest frekventa och uppenbara bristerna.

Permalänk
Medlem

tänkte dela detta från Inet , blir nog favorit i repris liten tillgång igen ....

Hej!

Vi har tyvärr ett mycket dystert besked gällande din beställning utav Super Nintendo Classic Edition, vi kommer tyvärr inte kunna leverera din förbokade Mini SNES.

Nintendo har nu meddelat oss hur många konsoler vi kommer att få och det är tyvärr extremt mycket färre än vad vi hade önskat och förväntat oss. Vi har gjort allt som står i vår makt för att försöka få fram fler konsoler men det har tyvärr varit förgäves trots alla förbokningar vi fått.

Vi är medvetna om den enorma förväntan och upphaussning som byggts upp kring konsolen – och vi hoppas att du förstår att vi också är grymt besvikna över att inte kunna leverera det alla efterfrågar.

Vi önskar att vi hade en förklaring till varför de valt att producera så extremt få enheter när efterfrågan är så enormt stor – men det verkar inte finnas ett tydligt svar att få. Nintendo har i tidigare uttalanden antytt att de skulle tillverka långt fler av Mini SNES än föregångaren Mini NES – och det är orsaken till vår initiala optimism.

I nuläget finns ingen indikation på att det kommer fler konsoler till Sverige och vi har därför valt att ta bort alla förbokningar som vi inte kan leverera.

Har du beställt med faktura, postförskott eller hämta i butik behöver du inte göra något ytterligare, bokningen tas bort och du kommer inte få någon faktura. Har du direktbetalat kommer du få pengarna tillbaka så snart som möjligt.

Allt vi kan göra nu är att beklaga situationen och be om ursäkt för det inträffade. Som ett litet plåster på såret får du en värdekod som ger dig 10% på din nästa beställning om det är något annat du skulle vilja köpa av oss istället, värdekoden gäller fram till och med 31e juli.

Vi ber åter igenom om ursäkt för det inträffade och hoppas du har förståelse för att det inträffade är helt utanför vår kontroll.

Här kan du läsa Nintendos uttalande om situationen:
https://www.facebook.com/Nintendo.se...66018670108845