Vilken var den senaste mobiltelefonen ni blev imponerade av?

Permalänk
Medlem

Vilken var den senaste mobiltelefonen ni blev imponerade av?

Som rubriken lyder, vilken var den senaste mobiltelefonen ni blev imponerade av?

För mig var det när Samsung Galaxy S4 kom ut med sin Quadcore 1.9Ghz CPU, 2GB RAM och 5" AMOLED 1080p skärm.
130gram vägde den, hade SD kortplats, utbyttbart batteri, NFC, trådlös laddning och ett 2600mA batteri. Det var riktigt WOW för mig och jag införskaffade en ganska snabbt. Kostade omkring 5000kr.

Sen dess har varenda telefon som släppts faktiskt känts ganska "mehh".
Jag tror nästan att vi aldrig kommer se ett sådant hopp i mobiltelefoner igen som när S4 kom.

Vad säger ni? Blir ni impade av dagens mobiler?

Permalänk
Medlem

Oneplus One blev jag lite imponerad av när den kom, annars känns det mest "meh".

Köpte en ny Sony XZ, endast för att jag fick den för 2.990:-, vilket är vad telefoner borde kosta som max 😎

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Mobiltelefoner är inte speciellt imponerande med undantag för kameraprestandan. Det mest imponerande har varit iPhones resultat vid filmning sedan 4s. Fantastisk färg och digital stabilisering som slagit alla konkurrenters optiska bildstabilisering vilket möjliggjort mjuka panoreringar även vid handhållen filmning. Ägde bara 4S och hade den inte speciellt länge. Jag använder inte kameran tillräckligt mycket för att motivera köp. Men det är väl det mest imponerande användningsområdet. Skärmupplösning och annat tjaffs är rätt ointressant. 3D prestanda? Vem fan lirar grafiskt tunga spel på en telefon? Önskar vi kunde sett samma extremt snabba utveckling för stationära gpuer och cpuer istället.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Återkom efter Apples event i höst

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Sony CMD-J5.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Första iPhone imponerade rejält. Köpte den i USA direkt när den släpptes 2007. Förstod direkt att den var revolutionerande. Därefter var det nog iPhone 4 med Retina skärmen som imponerade rejält. Haft alla iPhones som släppts. Efter det dröjde det till Oneplus 3 som imponerade hur mycket telefon man fick för pengarna och fick mig att till slut byta permanent till Android (försökt byta några gånger tidigare men alltid blivit besviken). Kör en Oneplus 3T nu.

Edit: Förresten imponerar Samsung S8 och väcker riktigt habegär. Trodde aldrig jag skulle vilja ha en Samsung. Men kan inte riktigt motivera att lägga de pengarna den kostar med tanke på hur mycket man får från Oneplus.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Well har en favorittelefon och det är Sony Ericsson C905 älskade den mobilen! Sjukt najs och bra kamera.

Annars när jag uppgradera från Sony Xperia S till Z5 så blev jag lite impad av den då nya Z5an. Uppgraderar inte varje år så blir ett större "hopp" för mig mellan mobilerna så blir nog lite mer impad så sätt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

iPhone 4 för mig då det var första iPhonen jag fick se, känna och testa. Tycker fortfarande det är en väldigt snygg design, även om den är något tjock. På den tiden var den snabb som attan vilket också imponerade.
Förra sommaren köpte jag en iPhone SE som jag också blev imponerad av. Hade glömt bort hur otrolig den formen är i handen och så blev jag imponerad av hur snabb den var i det där lilla paketet.
Nu har jag en iPhone 7 och där är jag bara imponerad av hur bra "jet black"-färgen är när det gäller grepp, och hur snabb Touch ID-läsaren är. Skulle nästan vela ha en iPhone SE igen istället...

Förutom iPhones så är jag imponerad av Samsung S8 och dens skärm som täcker i stortsett hela telefonen. Hoppas nästa iPhone kör med liknande skärm, för jag hade nästan köpt en Samsung S8 annars.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Nokia 8210 var nog mitt största wow men mitt senaste var då jag spontanköpte en Nexus 5x för 1790kr på nån rea i höstas. Första gången jag la in bilderna i datorn och jämförde mot sambons s6a tänkte jag wow vicken kamera (för priset).

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nardds:

Som rubriken lyder, vilken var den senaste mobiltelefonen ni blev imponerade av?

För mig var det när Samsung Galaxy S4 kom ut med sin Quadcore 1.9Ghz CPU, 2GB RAM och 5" AMOLED 1080p skärm.
130gram vägde den, hade SD kortplats, utbyttbart batteri, NFC, trådlös laddning och ett 2600mA batteri. Det var riktigt WOW för mig och jag införskaffade en ganska snabbt. Kostade omkring 5000kr.

Sen dess har varenda telefon som släppts faktiskt känts ganska "mehh".
Jag tror nästan att vi aldrig kommer se ett sådant hopp i mobiltelefoner igen som när S4 kom.

Vad säger ni? Blir ni impade av dagens mobiler?

Kan skriva under på detta! Har själv en S4+ som är den snabbaste varianten med Snapdragon 800.

Kommer hålla hårt i denna sålänge den lever

Helt sjukt att tillverkare kommer undan med att ta bort hörlursport, löstagbart batteri, och minneskortplats. Att vissa slutar få uppdateringar efter mindre än 2 år är bedrövligt det med.

Vete fan vad man ska skaffa när nuvarande dött... Vill ju inte ha ett dasslock till telefon heller.

Permalänk
Medlem

Haft en Galaxy Note 3 Neo nu sedan den kom, tänker byta till en S8 Note när/om den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Återkom efter Apples event i höst

Tror du den kommer vara så revolutionerande?
Jag hoppas det

Många i tråden som verkar vara impade av iphones. Personligen har jag alltid tyckt att de varit klena jämfört med vad android sidan har haft att erbjuda. Men nu har jag kört med en iPhone 6 i ganska lång tid och tycker faktiskt att den är perfekt att ha som mobil. Den bara funkar. Batteritiden är fortfarande toppen dessutom, fast den nästan är 3 år

Skrivet av Crockett:

Kan skriva under på detta! Har själv en S4+ som är den snabbaste varianten med Snapdragon 800.

Kommer hålla hårt i denna sålänge den lever

Helt sjukt att tillverkare kommer undan med att ta bort hörlursport, löstagbart batteri, och minneskortplats. Att vissa slutar få uppdateringar efter mindre än 2 år är bedrövligt det med.

Vete fan vad man ska skaffa när nuvarande dött... Vill ju inte ha ett dasslock till telefon heller.

Jag önskar verkligen att jag hade kvar min S4. Men tyvärr tappade jag bort den utomhus en gång

Saknar android faktiskt. Speciellt det där att kunna anpassa och customize allt som man vill göra. Det blir kanske en Note 8 när den kommer Oneplus skulle jag kunna tänka mig om inte femman blir premuimklass dyr. En ny nexus 5 för billig peng hade också varit intressant.

Permalänk
Medlem

Note 7 tyckte jag va riktigt fin telefon. Har s7 edge och gillar d e n

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Note 7 helt klart.
Före den Nokias 1020

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Note II fick mej att tänka "Oh shit...D-MN !" när jag öppnade förpackningen. När jag kopplade in hörlurarna var det nära att jag fick byta kalsonger pga den suveräna ljudkvalitén jag upplevde och fortfarande upplever. Då hade jag inte installerat någon annan musikspelare alls utan hade Samsungs egna.

Det är nog, på ett ungefär, 3½-4 år sedan jag beställde mobilen och jag har den fortfarande i bruk. Den börjar kännas lite trött men inte "måste-köpa-ny"-trött ännu.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Imponerad över hur idiotiskt designad Iphone 7 var och att den fortfarande blev populär, Steve Jobs lär ligga och vrida sig i sin grav. Även imponerad över hur innovativ LG G2 var. Hade uppföljaren LG G3 och det var många funktioner som var praktiska ihop med en annorlunda knapplayout.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

HTC M7

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk

Min nuvarande, Moto x force. Den är knappast revolutionerande på nåt område men en solid telefon som tål förvånansvärt mycket stryk, har bra prestanda och batteritid. Vet inte vad dom gjort med metallramen men den är helt repfri efter en del dunsar i backen. Stor skillnad från min tidigare xperia z3 som var ömtåligare än ett spädbarn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

iPhone 3G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Tror du den kommer vara så revolutionerande?
Jag hoppas det

Många i tråden som verkar vara impade av iphones. Personligen har jag alltid tyckt att de varit klena jämfört med vad android sidan har haft att erbjuda. Men nu har jag kört med en iPhone 6 i ganska lång tid och tycker faktiskt att den är perfekt att ha som mobil. Den bara funkar. Batteritiden är fortfarande toppen dessutom, fast den nästan är 3 år

De är bara klena i jämförelse om man tittar på specifikationer istället för benchmarks.

Ribban är satt rätt högt för dem nu, särskilt efter den grymma keynoten på WWDC. Men jag tror nog de levererar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

OnePlus One definitivt. Har fortsatt med dem sedan första One jag köpte.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Vernee Thor, behövde en billig mobil förra året, kostade ca 1000:- men den var över förväntan.

Permalänk
Medlem

LG G2

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

@Nardds: Nyfiken, vad är det som har varit klent jämfört med Android sidan? Pratar vi funktioner, appstöd, enkelhet för utvecklare...?

Senast jag blev imponerad, tror nog faktiskt att det är One+One här med utöver det så vet jag nog inte, bra länge sedan var det i alla fall. Känner att det är lite löjligt att saker som iPhone 4s eller Nexus 5 som rullade på så extremt bra för några OS uppdateringar sedan och sedan kommer nästa OS uppdatering som är smockfull av "optimeringar" och "prestanda" men är fruktansvärt mycket långsammare, hur går det till? Det är ju knappast för att ikonerna blir vackrare, snarare bara att det är mer och mer som körs i bakgrunden för att spåra dig som användare.

(Använder idag iPhone 7 som jag egentligen inte föredrar jämfört mot tidigare 6s senaste ios mördade batteriet på bägge enheterna och inget hörlursuttag är idioti men samtidigt så är det enda som jag saknar från android riktigt stöd för truecaller, om jag däremot använder Android så känns det alltid som om jag blir av med funktioner och för att få tillbaka vissa av dom måste jag ladda ner och testa ett tiotal olika appar för att hitta den "bästa" som antingen kostar pengar och som egentligen inte riktigt fungerar på samma sätt som jag personligen föredrar.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Ericsson R380
Som jag har kvar dessutom.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2 var nog senast jag kände en wow-känsla av en telefon.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Sony Z3, det var en rejäl uppgradering från den förra...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Note 7an tyckte jag var explosivt imponerande.

Annars fann jag nokia 3310 vid releasen var sjukt imponerande då jag hade någon tegelsten innan den.

Utöver det må jag säga att telefoner överlag inte imponerat mig alls under årens gång. Brukar mest bara vara apple fanboys som förespråkar hur bra iphone är och resterande som förespråkar hur bra android är.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Note 7:an. Beställde på en gång, men alla vet ju hur den historien gick. Har sen dess kört S7 Edge och nu S8 Plus. S8 Plus är riktigt snygg och känns jättebra i handen, OS:et är riktigt läckert men jag är ändå inte lika såld som på Note 7. Väntar med Glädje in Note 8 och hoppas på fingeravtrycksläsare inbyggd i displayen.

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

Nokia 5310 XpressMusic
Samsung Galaxy S2

Sen blev jag faktiskt smått imponerad utav min Huawei Mate 9 Pro, men det är nog mest för att jag hade 0 förväntningar. Den är inte så märkvärdig egentligen.

Visa signatur

Grubblare