Far Cry 5 får gameplay-trailer på E3 2017

Permalänk
Melding Plague

Far Cry 5 får gameplay-trailer på E3 2017

Kort efter att Ubisoft avtäckt Far Cry 5 släpper de nu en första gameplay-trailer för spelet, där bland annat den nya co-op-delen visas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte varit så intresserad av de andra Far Cry spelen, men detta verkar coolt!

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

Trodde inte jag kunde bli hypas för ett nytt UBI spel men detta kommer jag nog köpa dag ett.

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på att fienderna vekar vara helt blinda? (baserat på vad man såg på filmen)

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd

Boom boom boom boom

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken om AI kommer vara så blinda, sedan såg spelet inte super vackert ut men hoppas att detta var inspelat på konsol.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Bara jag som stör mig på att fienderna vekar vara helt blinda? (baserat på vad man såg på filmen)

Såg ut som tidigare Far Cry-spel när det kommer till AI.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ser extremt klumpigt ut? Som att gå runt i sirap, men det är kanske för att man demar det på en konsol (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Ser extremt klumpigt ut? Som att gå runt i sirap, men det är kanske för att man demar det på en konsol (?)

Jepp, det är nog därför, konsollerna är inte rörligheten lika smidig hos spelaren så fienderna och allt måste anpassas till kontroller.

Vad jag gillar är speciellt hur omgivningen ser ut, upplevs som mera trolig än tidigare som var en sak jag störde mig något enormt på i FC4, fanns inte någon logik hur världen var designad. I Far Cry 5 upplevs den så mycket mera trovärdig. Tycker det är bra balans mellan åkrar, skogar och byar osv att det liksom är bra anpassat till att man köra traktorer, flygplan osv men samtidigt ha en bra upplevelse om man springer runt på fötter. Tänker ur gameplay synvinkel så spelade ju t.ex. skogsbryn så enorm roll i DayZ, där man kan lätt gömma sig och övervaka de öppna fälten, man blir liksom ett byte så fort man begav sig ut i det öppna, får lite samma känsla här. Känslan hur omgivningen kopplas till gameplayen fanns inte riktigt där i Far Cry 4 speciellt, känns som man inte tänkt genom det hela ordentligt men här tycker jag man har tagit i beakt miljön så att den anpassas till gameplayen i spelet.

Vad jag inte är speciellt förtjust i är detta fokuserade "call to arms" systemet, själv gillar jag smyga runt på egenhand men iofs man måste ju inte använda möjligheterna fast de finns där.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Fick jävligt dåliga vibbar av detta

Permalänk
Medlem

Blir det upprepning?

Regioner du ska ta över, rädda fångar, köra en story om en galen idiot du ska hitta och stoppa, ingå i ett team och du blir begärd och göra allting för en folkgrupp?

Det var så far Cry 3 och Far Cry 4 var.

Ett paradis till ena sydamerikanska bergen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CynXen:

Bara jag som stör mig på att fienderna vekar vara helt blinda? (baserat på vad man såg på filmen)

Skrivet av Noob I am:

Sjukt besviken om AI kommer vara så blinda, sedan såg spelet inte super vackert ut men hoppas att detta var inspelat på konsol.

Ja men det är ju precis som med typ de flesta Ubisoft spel, kolla bara på gameplay från nya Assassins Creed, han sitter hukande uppe på en pidestal i princip 2 meter från en snubbe som tittar rakt i samma riktning, ser ingenting. Helt värdelös AI.

Skrivet av KeepRaffing:

Fick jävligt dåliga vibbar av detta

Jag med fan. Trodde det skulle bli bättre efter Primal svackan, men tvåan och trean är fortfarande bäst om vi pratar Ubisoft-FarCry.

Skrivet av Vangen:

Blir det upprepning?

Regioner du ska ta över, rädda fångar, köra en story om en galen idiot du ska hitta och stoppa, ingå i ett team och du blir begärd och göra allting för en folkgrupp?

Men det är ju exakt så Ubisoft jobbar, göra så lite som möjligt tjäna så mycket som möjligt och mjölka så mycket som möjligt, återanvända gammal teknik, gammal height-map terräng, gamla assets osv. Klättra radiomast, scouta ut fiender med flygfä (samma I AC, samma i watch dogs, samma i ghost recon) ta över camps, stoppa vågor av bad guys, stoppa galen antagonist. Samma grafikmotor, samma överdrivna vapen som inte är tidsrelevant. Samma flashiga och ostiga CGI trailers, lågupplösta gameplay filmer med dålig bitrate inspelade med handkontroller på medium-grafik-inställningar på en kexbox eller PS konsol. Samma pre-order lockbeten, samma bullshots och samma downgrades. Ubisoft i ett nötskal helt enkelt. Det enda som typ var intressant på årets E3 mässa var Battlefront II och Metro: Exodus.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Blir det upprepning?

Regioner du ska ta över, rädda fångar, köra en story om en galen idiot du ska hitta och stoppa, ingå i ett team och du blir begärd och göra allting för en folkgrupp?

Det var så far Cry 3 och Far Cry 4 var.

Ett paradis till ena sydamerikanska bergen.

Vilket spel har inte upprepningar? Folk som gillar tidigare Far Cry vill självklart se vissa likheter i det nya dessutom har dom inte visat alla moment i spelet.
Finns inget annat spel som kommer nära Far Cry ( 3, 4 ) på just det de gör.

Permalänk
Medlem

Far Cry 1 var löjligt bra för sin tid, nytänkande och magisk grafik. Sen spann dom bara loss och nu släpper dom ju ett Far Cry varje år känns det som. Jag blir i alla fall trött på sånt. Men kul för er andra som inte tycker som jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Sötast

Njä, segt som sirap, låg bitrate video, blind ai.
Kan man inte ens dema sitt spel så... nä.

Permalänk
Medlem

Hoppas det går att stänga av hjälpmedel/hud och dra upp svårighetsgraden så AI'n inte är helt blind, annars luktar det lite väl mycket konsol.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur coop brukar fungera i Far Cry spelen?

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Hoppas det går att stänga av hjälpmedel/hud och dra upp svårighetsgraden så AI'n inte är helt blind, annars luktar det lite väl mycket konsol.

Hoppas också, så blinda som de var i början av trailern är de inte i fyran med högsta svårighetsgraden i alla fall.

Permalänk

Ser najs ut! Det FC spel jag blivit som mest "hajpad" för senaste åren... hoppas UBISOFT kan för en gångs skull hålla det dom "lovar"...

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Känns som en ny och intressant setting. Man är lite klar med djungel.