Hellblade: Senua's Sacrifice | Ninja Theory

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004

Hellblade: Senua's Sacrifice | Ninja Theory

Tjena

Inte sett några trådar om detta spel så tänkte skapa en. Spelet har gått lite under radarn tror jag för de flesta men det kommer ut i Sep!

Lite information.
Ninja Theory is defined by three things: ninja-class melee gameplay, strong character stories and a unique art vision.
On Hellblade, we will double down on what we do best to give you a deeper character in a twisted world with brutal, uncompromising, combat.
We are embracing the creative spirit that comes with independence without letting go of the stunning production values that we are known for. It’s not indie, it’s not AAA. This is a third way. its independent AAA.

It’s about making a more focused game experience that isn’t trying to be all things to all people but satisfies a particular gaming itch. It’s about being in command of our creativity so that we can give you what you want from us at a lower price.

It’s very early days in the project but we are opening our doors and inviting you to join us every step of the way. We want to show you how we make this game warts and all so that you can be part of this journey. 
The game is dedicated to our fans and supporters.

Info om spelet på GoG
https://www.gog.com/game/hellblade_senuas_sacrifice
Hemsida
http://www.hellblade.com/
Trailer.

Gameplay.

Vad tror ni? själv tycker jag det ser riktigt ballt ut, vikingalore och bra combat gameplay. Grafiken ser ju riktigt nice ut också! sen DRM fritt på GoG! 300Kr också riktigt bra pris.

Lite Screenshots.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Bump for Odin!

Köpte mig detta idag och tänkte lira ikväll så länge ögonen orkar. Det är normalt sett inte min typ av spel vad gäller gameplay, men stilen och grafiken tilltalar mig som fasen, och jag har bara hört positiva kommentarer om det hela veckan, så jag tänkte att jag ger det en chans! 300 spänn på Steam, fast med speltid på 10-20h enligt vad jag läser, beroende på hur man spelar.

Det ska dock tydligen vara mer av en interaktiv story snarare än gameplay-drivet, eller något däremellan. Så man ska väl inte förvänta sig allt för mycket intensiv action, utan snarare en episk upplevelse. Hörlurar av högsta möjliga kvalité rekommenderas också

Med det sagt så tror jag att jag även tar och dammar av min gamla gamepad, då det har en tendens att funka bättre i sånna här spel.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro