Fläktar för kylning av unRaid server i NZXT-H440

Permalänk
Medlem

Fläktar för kylning av unRaid server i NZXT-H440

Hej.

Har kört en unRaid i ett NZXT-H440 chassi i ca 6 månader. Köpte chassit för att det skulle vara tyst och ha gott om plats för disk utan att vara oerhört stort. Processorn kyls av en Noctua DH-14 (om jag minns korrekt, stort iaf) som är helt ljudlös. Jag har för mig att jag lät bli att använda fläkthuben då konsensus verkar vara att den är helt värdelös.

Som det är nu sitter originalfläktarna i men jag behöver nog hitta något vettigare för datorn är INTE tyst OCH diskarna får iaf inte jättebra kylning. unRaid varnar vid 45C och de är där de hamnar vid arbete.

Har någon bra tips på vettiga fläktar för ändamålet skulle det uppskattas, jag har inte kollat på fläktar sen ADDA var det "hetaste" som stod att finna. Prestanda per db är viktigare än lågt pris.

Tack på förhand.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Kör samma chassi till min primära host och håller med. Noctuas fläktar är såvitt jag förstått att föredra. Tysta och bra prestanda. Dock något mer kostsamma än övriga. Känns dock som dom går ovanligt varmt ändå, för mina 5x4TB WD Red låg på 32-35 grader där innan jag flyttade över dem till en egen server - och då ska tilläggas att chassit befinner sig i ett skåp, vilket ger oerhört dålig luftgenomströmning.