Problem att skriva ut till HP MFP skrivare från Sierra 10.12.4

Permalänk
Medlem

Problem att skriva ut till HP MFP skrivare från Sierra 10.12.4

Tjena!
Har ett oerhört märkligt problem där utskrifter försvinner ut i cyberrymden från bara de nyaste macarna här. Det verkar ha börjat sedan el capitan och nu är vi på Sierra 10.12.4. Med andra ord fungerar äldre macar, men inte nyare. Försöker skriva ut till en HP Color LaserJet flow MFP M880 med hjälp av HP Universal PCL6 / Postscript (?) drivrutinen som kommer med Apples v5 bundle av skrivardrivrutiner.

Försökt ta hjälp av både Apple supporten och HP men de landar inte i något mer än att "det ska funka om du gör rätt". Senaste försöket med Apple pekade lite mot tredjepartsdrivrutiner och hokuspokus men det ledde inte någon vart. Vi misstänkte att kompatibilitet med drivrutinen saknas för senare OS versioner (men det låter ju jävligt illa).

Det som händer när man försöker skriva ut är att det står "Skriver ut..." i printerdialogen i max 5 sekunder sedan försvinner den.
I utskriftsloggen på HP skrivarens webbgränssnitt ser man att utskriften Misslyckades. Ingen fysisk respons på skrivaren eller på displayen.

Skrivaren är installerad på nätverket.
Har inte möjlighet/vill ha den installerad på kabel.

Några tips?

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta kan hjälpa, men något som du kan gå på kanske...

Har själv Samsung skrivare och inte haft några problem på Mac:arna och kör trådlöst.
När jag körde Windows så hände det dock att jag inte fick kontakt efter t.ex. en "hard reset", om något krånglat. Då gick det inte att få igång WiFi-kopplingen, om man inte först kopplade med kabeln.
Så ett tag körde jag bara med kabeln, för att det blev enklare så..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD