Outlook 2013 kraschar slumpmässigt

Permalänk
Medlem

Outlook 2013 kraschar slumpmässigt

Mitt Outlook 2013 har börjat krascha lite slumpmässigt.
Vid vissa tillfällen kan det krascha flera gånger under en timme medan ibland kan det vara några timmar i mellan krascherna.

Har provat att ta bort alla tillägg och även ominstallerat hela Officepaketet utan fram gång.

Väldigt frustrerande när man skrivit ett längre mail och en krasch uppstår.

Någon som har några tips på hur jag får rätt på problemet?

Permalänk
Medlem

@speffy: Prova att avinstallera antivirus om du kör det. Antivirusprogram kan orsaka konflikter med Outlook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

@speffy: Prova att avinstallera antivirus om du kör det. Antivirusprogram kan orsaka konflikter med Outlook.

Varför inte just bara pausa det eventuella antivirus-programmet? Om programmet inte körs (processen/processerna inte körs), så är det lika med avinstallerat vid tester. Samma sak, annan procedur.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det enda anti-virusprogram jag kör är Windows Defender.
Märkligt om dessa skapar en konflikt då båda kommer från Microsoft.

Permalänk
Medlem

Avinstallera, var noga med att rensa appdata och andra programfiler där outlook huserar och inte endast en vanlig avinstallation från kontrollpanelen

Permalänk
Medlem

@speffy: prova köra outlook med /safe, dvs redigera genvägen och lägg till /safe efter ".../oulook.exe" i sökvägen

saxat från googleresultat:

1. Review Outlook add-ins, most of the time Outlook crashes because of add-ins corruption.
2. Install the latest Windows office updates.
3. Check the mailbox size. (Old outlook versions crash mostly because of oversized file)
4. Repair Outlook database file with Inbox repair tool.
5. Disable pc antivirus and then use Outlook. It might be possible you are facing issues with Outlook because of Antivirus.