Permalänk

Datorväska / sleeve

Denna kanske ligger fel eller inte. Isåfall får moderator flytta på den.

Jag införskaffade nyligen en macbook pro 13 tum och tänkte skaffa någon slags skyddande väska jag kan lägga datorn i innan jag slänger ner den i ryggsäcken så om man tappar ryggsäcken eller slår in den ligger datorn mjukt och skönt däri.
En datorsleeve vore det bästa då de är små, smidiga och ganska billiga. Jag har dock dålig erfarenhet av de då min förra mac (macbook 7.1) tappades från ca 30 cm, ner i ett bord och landade på ena hörnet där det knappt är någon vaddering så datorn sprack.
Vet någon en datornsleeve som har rikligt med vaddering kring hörnen och längs med kanterna? Om inte så hade jag tänkt köpa en för 15 tums datorer och sy in något dämpande i utrymmet som blir över. Vet något här ett material som är starkt, mjukt (repar inte), flexibelt och bra på att absorbera kinetisk energi? Har funderat på gummifiskedrag (jiggar) som man syr in i tyg så det blir en lång tub och sedan syr in den längs kanten. Är dock orolig för att det ska lukta äckligt eller att dragen ska tappa hållfastheten över tid.

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Medlem

@unknown12: jag köpte ett ullskydd från wish för 54kr,eller om det var ebay! Sjukt värt, är på mobilen annars hade jag länkat. Den är ljusgrå, som ett kuvert och har en rem på utsidan!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Z170-A Gaming | EVGA GeForce GTX 1070 FTW | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz |SDD: Samsung 850 Evo 250GB & Samsung 750 Evo 120GB | HDD: Seagate Barracuda 2TB, Samsung 1TB, Seagate 500GB | Fractal Design R5 | Acer Predator XB271H 165hz 27" | 2x Asus 21.5" VS228h| Audio Technica ath M50x | Corsair Strafe RGB Silent MX | Razer Deathadder | Huawei Honor 8 | Raspberry Pi mm