Permalänk

Köpråf mobil

Hej jag vet inte om det finns sånna haär mobiler jag letar efter. Jag vill ha en mobil. Jag har testat olika märken och blir så jävla trött på att mobiler blir överhettade och att batteriet tar slut så fort. Jag söker en mobil med jävligt lång batteritid och den ska sällan bli varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanniCabb:

Hej jag vet inte om det finns sånna haär mobiler jag letar efter. Jag vill ha en mobil. Jag har testat olika märken och blir så jävla trött på att mobiler blir överhettade och att batteriet tar slut så fort. Jag söker en mobil med jävligt lång batteritid och den ska sällan bli varm.

Nya Nokia 3310 , den har jävligt lång batteritid.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har du några andra kriterier än just sval och lång batteritid? Annars är väl just gamla 3310/3330 ganska bra val.

Annars kan det ju vara ett alternativ att köra på något som kanske inte har strålande batteritid men laddas desto snabbare, såsom en oneplus 3t(eller 5 om du orkar vänta 3+ dagar). Dock blir även den varm när den laddas och används samtidigt. Med det sagt har jag aldrig varit med om att de tekniskt sett överhettar, fullt funktionsdugliga även om de är varma.

Eller varför inte något med trådlös laddning, så du laddar den utan att direkt tänka på det?

Permalänk
Medlem

ja som dom andra nämner så är det stenålders telefoner som gäller då, dagens telefoner drar ju batteri snabbare för dom har så mycket mer funktioner och är generellt mer kraftfulla än tegelstenstelefonerna från 15 år sen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Lenovo P2