Billig 2.0 Kompakt Förstärkare

Permalänk

Billig 2.0 Kompakt Förstärkare

Hej

Hur mycket (eller lite) behöver man betala för att få vettigt ljud till ett par 2.0 högtalare?
Tanken är att den ska användas till ett par Argon 6340 så den behöver inte vara speciellt kraftfull.
Den aktiva varianten 6340A är på 2x15 watt om jag inte minns fel.

Den ska få plats på mitt skrivbord så det får inte vara något vidare stort heller.

Kan man komma undan med under 300-400? Vill som sagt ha det som billigt som möjligt. Finns ju t.ex. billiga på ebay, den eller den

De jag kunde hitta i Sverige kostade mer än 700 vilket är mer än vad jag är villig att betala

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Dynavox DA-30 är en smidig liten förstärkare som levererar 2x15W ut.

Den har sålts under flera namn Sonic, OPI (som jag har sedan 2010 först i köksstereon. nu till högtalarna) med flera namn.
En liten egenskap är att den även kan drivas av 8st AA-batterier som räcker ungefär ett dygn.

[http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavox-da-30-svart-stereofor...]Säljs av Ljudfokus bland annat.[/url]

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

@Kronvrak:
Jo den verkar lagom, men kan tyvärr inte lägga så mycket just nu
Andra jag hittade i den prisklassen var Dynavox T-30,
SMSL SA-36A eller Roxcore A32.

Finns det inte billigare? T.ex. Lepai 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpyWizard:

@Kronvrak:
Jo den verkar lagom, men kan tyvärr inte lägga så mycket just nu
Andra jag hittade i den prisklassen var Dynavox T-30,
SMSL SA-36A eller Roxcore A32.

Finns det inte billigare? T.ex. Lepai 2020

Vad tror du om denna? Breeze Audio
En kompis till mig har den och är väldigt nöjd.

Permalänk

@Extreat:
Jo jag såg den men jag tittade på någon recension på YouTube som hade märkt av att när kördes i 4 ohm så blev den väldigt varm eller överhettad.
Det har inte varit ett problem för din kompis eller kör han på 8 ohm högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpyWizard:

@Extreat:
Jo jag såg den men jag tittade på någon recension på YouTube som hade märkt av att när kördes i 4 ohm så blev den väldigt varm eller överhettad.
Det har inte varit ett problem för din kompis eller kör han på 8 ohm högtalare?

Inget jag har hört om, ska höra vad han har för högtalare. Jag beställde en likadan häromdagen, får se om den lever upp till förväntningarna. Var först tveksam till ett köp eftersom hörlursuttag saknas, men ska få hjälp av en vän att modda dit en.

Skickades från m.sweclockers.com