Kan inte installera windows media feature pack 0x802450037

Permalänk
Medlem

Kan inte installera windows media feature pack 0x802450037

Hej! Jag har precis byggt en ny dator men det är bara det att windows media player och sånt var inte installerat och man behöver det av någon anledning för att kunna installera GTA V. Så jag laddar ner Windows media feature pack men när jag startar installern får jag fellmeddelandet:

"Windows Update Standalone Installer

Installer encountered an error: 0x80240037"

Tacksam för svar

**EDIT**

Jag har Windows 7 Enterprise N

Permalänk
Avstängd

Testa att starta om datorn!

Permalänk
Medlem

@Squaredz1337: Det funkade inte. Men nu ser jag att när den startar så står det "Searching for updates on this computer.." och sen kommer error upp!

Permalänk
Medlem

OnT: Kan vara så att du måste ha en annan uppdatering installerad innan du installera wmfp. Ska se om jag hittar något.

Snabb googling gav mig detta
0x80240037 WU_E_NOT_SUPPORTED The functionality for the operation is not supported.

Edit; Vilken Windows Media Feature Pack har du laddat ned? Kan vara så simpelt som fel version.

Pröva med denna fil och återkom gärna med resultatet.
https://www.microsoft.com/sv-SE/download/details.aspx?id=1654...

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (§1.6/trams)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@13ers3rk: Jag tror att det var den som jag laddade ner innan, Jag får samma felmeddelande som lyder

Installer encountered an error: 0x0240037

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frutipro:

@13ers3rk: Jag tror att det var den som jag laddade ner innan, Jag får samma felmeddelande som lyder

Installer encountered an error: 0x0240037

Detta är en annan felkod vad jag ser. Vet ej vad den betyder och är på solsemester, återkommer framåt kvällen när jag ska sova.

Ber om ursäkt det är samma felkod, säker på att du har Windows 7 och installerat alla uppdateringar?

Säker på att du tar hem rätt version för din dator? Finns ju 32&64 bitars
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

@13ers3rk: Hej! Jag har hittat felet på problemet. Jag har en ny i7 7700K kaby lake och windows 10 är det enda operativsystemet som stjödjer den! Tack iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frutipro:

@13ers3rk: Hej! Jag har hittat felet på problemet. Jag har en ny i7 7700K kaby lake och windows 10 är det enda operativsystemet som stjödjer den! Tack iallafall

Jag hjälpte ju inte så mycket men skönt att du hitta felet! 😋

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8