Stödfäste till 1080TI Strix

Permalänk
Medlem

Stödfäste till 1080TI Strix

Hej!

Undrar om det är någon som har tips till stödfästen till mitt grafikkort då jag hört att det kan svikta.
Ett speciellt jag tänker på är ett ROG svart, inget märkvärdigt och inte så stort men lyckas inte hitta det igen.
Kanske inte ens kommer behövas?
All hjälp uppskattas!

Mvh Rickard

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag kör detta till mitt Asus 970. Funkar kanon och det tog enbart 3 dagar med frakt från Portugal? Tror jag det var Hemleverans också!

Visa signatur

Ryzen 5600x - RTX 3070 - 32GB Ram, 1TB 980 Pro
MacBook Pro M1 - 8GB Ram, 256GB SSD
iPad Pro 11" - 256GB

Permalänk
Medlem

Har ett 1080 Strix och kan bekräfta det sviktar lite utan stöd.

Permalänk
Avstängd

@Trinyti: Najtråd/ståltråd fixar problemet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bandaren:

Har ett 1080 Strix och kan bekräfta det sviktar lite utan stöd.

Du har inte gjort något åt det antar jag?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Trinyti:

Hej

Vet ej hur jag skall få till det snyggt. Har fönster på lådan. :/

Sen skall sägas att mesta av svikten är rakt ut från moderkortet sluttande ned i högra sidan av kortet, så inte direkt att det lutar från vänster till höger. Men det är helt klart så att det känns som att PCIE slotten frestas onödigt mycket.

Men stödet som länkades till i några inlägg ovan verkar intressant.

mvh

Lite svårt att visa men kanske det syns lite, vi pratar liksom 1-2 mm. på sin höjd.

Obs. det finns en massa förbehåll till denna bild för alla som måste kommentera bygget i övrigt. Dels flyttades allt över till en röd NZXT tower senare , dels är detta mitt uppe i bygget under ett "first boot" ögonblick, dels har en del andra komponenter bytts ut.

bild tillagd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bandaren:

@Trinyti:

Hej

Vet ej hur jag skall få till det snyggt. Har fönster på lådan. :/

Sen skall sägas att mesta av svikten är rakt ut från moderkortet sluttande ned i högra sidan av kortet, så inte direkt att det lutar från vänster till höger. Men det är helt klart så att det känns som att PCIE slotten frestas onödigt mycket.

Men stödet som länkades till i några inlägg ovan verkar intressant.

mvh

Lite svårt att visa men kanske det syns lite, vi pratar liksom 1-2 mm. på sin höjd.
http://i.imgur.com/8PkHgdW.jpg

Obs. det finns en massa förbehåll till denna bild för alla som måste kommentera bygget i övrigt. Dels flyttades allt över till en röd NZXT tower senare , dels är detta mitt uppe i bygget under ett "first boot" ögonblick, dels har en del andra komponenter bytts ut.

Är i samma sits haha, har med fönster och vill att det ska se snyggt ut Därför jag hade velat hitta ROGS stödfäste, vet inte om det är 3D print eller om man kan köpa det. Eller får det bli det han länkade innan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Bandaren:
Hej!
Har samma chassi som dig, det jag gjorde var att jag tog svart Straps och satte i ett av hålen där man fäster hårddiskarna. Syns inte

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5405780/asus-vga-hallare#specs

Ta en titt på den här om det kan vara något

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

https://www.inet.se/produkt/5405780/asus-vga-hallare#specs

Ta en titt på den här om det kan vara något

Skickades från m.sweclockers.com

Har kollat på den men det är för mycket vill ha en mer diskret eller snygg hehe.