Räcker det med Windows Defender

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2012

Räcker det med Windows Defender

Tja alla Sweclockare!

Räcker det om man kör Windows Defender eller tycker ni att man ska köra något annat antivirus?

Tack på förhand.

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Bergvan:

Tja alla Sweclockare!

Räcker det om man kör Windows Defender eller tycker ni att man ska köra något annat antivirus?

Tack på förhand.

Sökte du ens i forumet innan du skapade tråden? Detta är väl typ 5-6 tråden detta år som detta tas upp...

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Det räcker.

Data
| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 | Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Enligt många tester jag kollat så fungerar alternativ som Avira och Bitdefender (båda har gratisalternativ) bättre. Kan vara värt att kolla på.

Klicka på citera när du ska svara någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Inget antivirusprogram är tillräckligt.

Men enligt säkerhetsforskarna på antivirus (Tavis Ormandy och Joxean Koret) är Windows Defender det säkraste. Kör inget annat. De är fulla med sårbarheter.

Attackvektorn – det är du!: kom ihåg att antivirus bara blockerar ungefär 40% av hoten
Ormandy: If u use AV, you still can't run untrusted exe.

Ormandy: Based on code quality and safety, Microsoft wins.
Koret: Microsoft wins with no doubt to the whole AV industry when talking about code securitu.

Sony Vaio Pro 11 | Intel Core i3 | SSD 256 GB | RAM 8 GB | Windows 10 Pro
Antivirus products riddled with security flaws, researcher says

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst i enlighet med §2 (använd sökfunktionen)*
/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk