Installerat 100/100 - Behöver Router.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Installerat 100/100 - Behöver Router.

Hejsan Svejsan.

Så, idag fick jag 100/100 installerat vilket fungerar ypperligt, får precis den hastigheten jag betalar för.
Det är min lilla by som valt att uppgradera sig, tagit ett år med allt arbete, planering men satans i gatan värt det.

Hade tidigare Telia 60/15 i ett par år vilket fungerade fint.
Nu blir det ju rätt knasigt att koppla in från väggen -> Telia modem/router -> Datorn för då får jag bara 10 ner och 100 upp.

Därför tänkte jag att det är lika bra att skaffa en router och undrar om någon har några bra tips.

Satt och kolla på ASUS RT-AC68U personligen, den ser fin ut!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

bara notera att Telia lämnar ingen gratis support om du inte använder deras hittepå router.

men å andra sidan om den stryper hastigheten till 1/10 av max hastigheten så skulle jag defenetivt prova att resetta den en gång hjälper inte det ringa suporten för deras router ska klara 100/100 utan problem.

körde den själv med typ 95/95 i flera år av mina 100/100 när ja bodde i lägenhet med telia fiber.

men visst om de inte kan lösa det plus att du inte blir lika nedlåst så kolla på en egen router då iaf den trådlösa biten är oftast betydligt bättre än i telias Thomson router.

och gissar att du vill ha med wifi antar jag.

isf ska väl någon av asus routrar vara ganska trevliga vad jag hört.

ska ju även finnas alternativa mjukvaror till många av dem som låser upp funktioner ökar effekten på wifi till icke eu godkända standarden som usa och typ resten av världen använder och lite annat smått och gott.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Alltså, jag bytte från Telia till Fiber stadsnät.

Så ska ju säga upp Telia och då vill dom givetvis ha tillbaka sitt moden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av PWR-RST:

Alltså, jag bytte från Telia till Fiber stadsnät.

Så ska ju säga upp Telia och då vill dom givetvis ha tillbaka sitt moden.

jaha va lite luddigt, fattade som att du skulle ha kvar telia på fibern och där med använda deras router för tillfället där också iom att de ändå använder samma router för både fiber och adsl/vdsl.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Om ingen har någon ide så blir det nog en ASUS RT-AC68U från NoN :D.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Det blev en ASUS RT-AC87U och jag är SUPERNÖJD!