någon som har en lösning csgo.exe crash

Permalänk
Medlem

någon som har en lösning csgo.exe crash

Hej
Nu har jag princip testat ALLT som Google har att erbjuda i lösa mitt problem, dessvärre inget som funkar så jag startar en tråd.

När jag är inne och spelar speciellt rankade matcher så brukar det strax efter start krascha. Ibland kommer ett Windows medelande
csgo.exe slutat fungera, och ibland så kraschar spelet direkt till skrivbordet utan någon meddelande alls.(enligt folk jag spelar med så säger console "no steam logon") när den kraschar till skrivbordet.

Detta felmedlande får från windows felrapportering.

2017-06-12 11:25 Application Error Felet uppstod i programmet med namn: csgo.exe, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x5923a690
, felet uppstod i modulen med namn: nvd3dum.dll, version 22.21.13.8165, tidsstämpel 0x58df0156
Undantagskod: 0xc0000005
Felförskjutning: 0x007272a7
Process-ID: 0x19c4
Programmets starttid: 0x01d2e36a006e2148
Sökväg till program: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo.exe
Sökväg till modul: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_e69a53b8ddde469c\nvd3dum.dll
Rapport-ID: 42d319f9-93e7-4bd6-9b42-ec7dc10f5ff2
Fullständigt namn på felaktigt paket: 
Program-ID relativt till felaktigt paket:

Saker jag har testat hittills.

*Installera om Csgo
*Installera om Steam
*formaterat om datorn
*verifierad csgo
*testat att avaktivera multi core rendering i spelet
*Tagit userdata filen och cfg filen från steamaps från en annan datorn till ett usb minne och fört över de till den här datorn
*även testast olika launch option från cs allt från -safe till -cl_disablehtmlmotd 1
*testat att ändra i video.txt och cfg till alla möjliga lösningar på google och youtube.
*har gått ctrl-alt-delete och delat högst priotering till steam.exe och csgo.exe
*installerat om drivrutiner grafikkortet 10ggr (använde även Display Driver Uninstaller)
*gick iväg och köpte ett nytt grafikkort gtx 1060 rock edition.

Jag vet inte om jag har missat nåt men jag har testat en hel del, börjar bli riktigt less på det.

Jag har frågat Steam om detta problem och jag fick det här svaret:

Hello,

Your system report shows that CS:GO is crashing at nvd3dum.dll which is an Nvidia file.

Please use Display Driver Uninstaller to fully remove the graphics card drivers from your system.

Display Driver Uninstaller is a free utility that will remove any old or corrupt driver records which can cause devices to misbehave. You can download this software here.

After this, please re-install the most recent driver available for your device and re-test the original issue.

Thanks for using Steam,
Jacob

Meddelande från dig den 18 jun @ 19:23 | 1 dag och 21 timmar sedan
i have now done what u asked me,
And i went out and bought a new Gtx grafic card

I still have that problem
Somonetimes it says csgo.exe crash and some time "when i ask my teamates they say console say no steam logon.

i whent to CTRL+Alt+Delete and game csgo.exe full prior and steam. exe full prior.

But still have that problem

Meddelande från Steam Support den 18 jun @ 22:19 | 1 dag och 18 timmar sedan
Thanks for the additional information.

Please follow these instructions to provide a system report for your machine. These reports provide useful information about your machine that help us understand why you may be experiencing issues.

Once we have the report we'll be happy to investigate further.

Steam Support
Jason

Meddelande från dig den 19 jun @ 9:03 | 1 dag och 7 timmar sedan
Here you go

I only did the first step,
Tell me if i need to do the second

Best reagards Dani
Bifogade filer: msinfo32.nfo

Meddelande från Steam Support den 19 jun @ 20:35 | 20 timmar sedan
Your crashes show multiple D3D errors, indicating you're having issues with your video card that we can't help with here.

D3D errors typically occur if you have outdated video drivers. Other potential causes include outdated Windows installs or larger video card issues.

It may be necessary to completely wipe your video drivers using Display Driver Uninstaller to ensure a fresh install. If you have the latest drivers for your video card and the most updated version of Windows and are still having this issue it's possible that your system has gotten into an unusual state. Restarting your machine may reset things to a working state, but if this doesn't help we can only recommend contacting a local PC technician for in-depth help with your unique machine and configuration.

Additional information can be found in our Failed to create D3D Device! article.

Thanks for using Steam,
Sterling

Här är min system information
------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 15063) (15063.rs2_release.170317-1834)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 06/20/14 10:31:56 Ver: 12.01
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8136MB RAM
Page File: 4911MB used, 4505MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
Miracast: Available, with HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DxDiag Version: 10.00.15063.0000 64bit Unicode

Permalänk
Medlem

Jag upplevde att csgo var väldigt känsligt om man hade överklockat prollen, satte på stock och sedan har det rullat på. Tog ett antal timmar att komma fram till detta, var otroligt frusterad. Kan vara värt att testa om du har klockat.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

@Valonen: Hej tack för svar.

Datorn var klockad förut.(köpte den från en vän)
Jag är inte jätte data kunnig
jag antar om man formaterar om datorn så försvinner clocken? (EVGA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani_a:

@Valonen: Hej tack för svar.

Datorn var klockad förut.(köpte den från en vän)
Jag är inte jätte data kunnig
jag antar om man formaterar om datorn så försvinner clocken? (EVGA)

Prollen klockas från bios så den förblir oförändrad vid nyinstallation. Jag skulle kollat om den är klockad och sänka klocken eller minska.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

@tjarven:
Hej jag pillade med det igår och det gick sådär, jag sänkte den från 103 till 100, tror modekort frekvensen och ramminne frekvensen börja krocka med varandra fick typ en hel del felmedelande när jag kom fram till skrivbord, men detta är löst nu och jag har clockat ner den till nästan orginal frekvens.

Nu är jag på jobbet ska testa när jag kommer hem och återkommer med svar ifall det var lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani_a:

@tjarven:
Hej jag pillade med det igår och det gick sådär, jag sänkte den från 103 till 100, tror modekort frekvensen och ramminne frekvensen börja krocka med varandra fick typ en hel del felmedelande när jag kom fram till skrivbord, men detta är löst nu och jag har clockat ner den till nästan orginal frekvens.

Nu är jag på jobbet ska testa när jag kommer hem och återkommer med svar ifall det var lösningen.

Om man överklocka genom ätt höja busshastigheter så är det stor risk för problem

Jag skulle rekomendera att köra en "load optimized default" i BIOS för att verkligen få bort allt skumt som din polare kan ha ändrat

Permalänk
Medlem

@niclasc:
Nu sitter jag i skiten här, jag har försökt sätta tillbaka bios i default, men det blir heeelt galet.
Jag har försökte sätta tillbaka den på X.M.P blir helt galet.

Enda sätter är att den ligger på 100 och hastighet på ramminnet 1600mhz
Men programmen kraschar nu istället, och vissa går inte ens att få igång.

Kan jag ha förstört ram minnet när jag ändrade där?

Hälsningar Dani

Permalänk
Medlem

@Dani_a:

Windows felmeddelande
"Csgo.exe - programfel

Instruktionen på 0x000000000000000 refererade till minnet på 0x000000000000000. minnet kunde inte vara written.
klicka på OK om du vill avsluta programet.