Plex > Sortera efter land - Problem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Plex > Sortera efter land - Problem

Min server visar båda landsnamn och landskod.. Något den inte gjort tidigare.

Bibliotek > Sortera > land > AU, Australia, China, CN osv..
Det ställer ju till det när jag letar efter filmer från specifik land eftersom de delas upp..

Har vi nån idé om hur, varför?

Permalänk
Medlem

Bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blofeld:

Bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Coming up

Permalänk

Tryck på den vita "<" vid Country och välj Alla (All) så borde det försvinna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tidsoptimist:

Tryck på den vita "<" vid Country och välj Alla (All) så borde det försvinna.

Jag vill sortera efter specifikt land..
Som du ser, är problemet att jag ser både landskod och namn samtidigt..

Permalänk
Medlem

Jag tror det handlar om hur filmerna hämtar informationen, jag har bara 1-2 filmer på landskoderna och massa filmerna på landsnamnen.

Så det beror ju på var plex agent hämtar filminformationen och vilken information står skriven där.

Vanligast är att den hämtar informationen ifrån https://www.themoviedb.org/ och då kan du själv logga in där och ändra informationen på filmerna ifrån landskoder till landsnamn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kilroy:

Jag tror det handlar om hur filmerna hämtar informationen, jag har bara 1-2 filmer på landskoderna och massa filmerna på landsnamnen.

Så det beror ju på var plex agent hämtar filminformationen och vilken information står skriven där.

Vanligast är att den hämtar informationen ifrån https://www.themoviedb.org/ och då kan du själv logga in där och ändra informationen på filmerna ifrån landskoder till landsnamn.

Tror inte jag gjort sådana ändringar. Har inget konto på den sidan i believe.
Allt hämtas från imdb.

Ska såklart kolla upp det iaf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tror inte jag gjort sådana ändringar. Har inget konto på den sidan i believe.
Allt hämtas från imdb.

Ska såklart kolla upp det iaf:)

Om din plex hämtar informationen från IMDB så kan du logga in på IMDB och ändra informationen där ifrån landskoder till landsnamn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kilroy:

Om din plex hämtar informationen från IMDB så kan du logga in på IMDB och ändra informationen där ifrån landskoder till landsnamn.

Såvitt jag vet har inget IMDB-konto heller, möjligen om jag lyckats logga in med Google eller Facebook..
Å andra sidan hittar jag inga sådana relaterade inställningar i Plex, för agents..

Plex är inställt på att hämta allt från IMDB och "country" är satt till Sverige. Inställningarna är som de varit innan detta hände.
Verkar inte ha ett konto på Moviedatabase heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Såvitt jag vet har inget IMDB-konto heller, möjligen om jag lyckats logga in med Google eller Facebook..
Å andra sidan hittar jag inga sådana relaterade inställningar i Plex, för agents..

Plex är inställt på att hämta allt från IMDB och "country" är satt till Sverige. Inställningarna är som de varit innan detta hände.
Verkar inte ha ett konto på Moviedatabase heller.

Men då är det bara att skapa ett konto.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kilroy:

Men då är det bara att skapa ett konto.

Använde FB för att logga in på IMDB, What do I do now?
Känns inte som att problemet ligger där heller?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Well, känner att jag måste dra upp denna igen tyvär.

Alla mina bibliotek vad gäller filmer och serier visar enbart landsnamn, men det är ett bibliotek trots samma inställningar som visar både namn och kod..

Att regga sig på IMDB och TMDB verkar ju inte ha löst det, inte för att jag vet hur man gör därefter.

Fler idéer?

Permalänk
Medlem

Tips är att skapa en tråd på Plex forum. Brukar inte ta lång stund innan man får svar.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Well, känner att jag måste dra upp denna igen tyvär.

Alla mina bibliotek vad gäller filmer och serier visar enbart landsnamn, men det är ett bibliotek trots samma inställningar som visar både namn och kod..

Att regga sig på IMDB och TMDB verkar ju inte ha löst det, inte för att jag vet hur man gör därefter.

Fler idéer?

Du kan börja med att kolla vilken agent du använder för att hämta data om filmerna. Det gör du såhär:

Som du ser så kör jag med TMDb, men man kan köra med IMDb m.fl. också.
Den agenten som du använder ska du gå in på deras webbsida, skapa ett konto, och sedan gå in på de filmer som har "felaktiga" taggar (dvs. t.ex. CA istället för Canada) och ändrar så att de får rätt information.
Beroende på vilken sida det är så kan ändringen behöva ett godkännande från admin, medan andra ändringar sker på en gång.
Därefter får du gå in på filmen med felaktig tagg i Plex och ta Refresh på den så den laddar ner den nya infon.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av morxy49:

Du kan börja med att kolla vilken agent du använder för att hämta data om filmerna. Det gör du såhär:
http://i.imgur.com/biwgdk1.png

Som du ser så kör jag med TMDb, men man kan köra med IMDb m.fl. också.
Den agenten som du använder ska du gå in på deras webbsida, skapa ett konto, och sedan gå in på de filmer som har "felaktiga" taggar (dvs. t.ex. CA istället för Canada) och ändrar så att de får rätt information.
Beroende på vilken sida det är så kan ändringen behöva ett godkännande från admin, medan andra ändringar sker på en gång.
Därefter får du gå in på filmen med felaktig tagg i Plex och ta Refresh på den så den laddar ner den nya infon.

Just nu TMDB för bibliotek "HD-SV" Innan Plex Movie. Övriga använder Plex Movie.
Ser om det löser nåt...

Well, känns ändå inte som att det är ett sådant problem, det kvarstår även om jag använder IMDB eller TMDB..

Permalänk
Medlem

Varför har du så många bibliotek? De ser ut att länka till samma datakälla. Jag kanske inte förstår systemet?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mr_Lazy:

Varför har du så många bibliotek? De ser ut att länka till samma datakälla. Jag kanske inte förstår systemet?!

Allt är inlagt i samma huvudmapp ja.
Därefter delas dem upp i Upplösning och huruvida det finns engelsk eller svensk textning, eller båda. Sedan de filmer jag ska se.
Slutligen konserter och dokumentärer som jag inte vill se som filmer.

Jag jobbar på att sortera det bättre i färre bibliotek sen när allt är ordentligt upplagt.

Permalänk
Medlem

Kan säga att för mig ser det lika dant ut i Plex, har aldrig filtrerat på land dock.

Ska kolla om morxy49 tips hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Allt är inlagt i samma huvudmapp ja.
Därefter delas dem upp i Upplösning och huruvida det finns engelsk eller svensk textning, eller båda. Sedan de filmer jag ska se.
Slutligen konserter och dokumentärer som jag inte vill se som filmer.

Jag jobbar på att sortera det bättre i färre bibliotek sen när allt är ordentligt upplagt.

Precis, det lät som en sparad sortering/filtrering i main-biblioteket borde ge samma resultat

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mr_Lazy:

Precis, det lät som en sparad sortering/filtrering i main-biblioteket borde ge samma resultat

Borde ja, i "HD - EN" (om jag minns rätt) var det inte så, konstigt nog.
Nu har jag iofs rättat till problemet manuellt men det är ändå olustigt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blofeld:

Kan säga att för mig ser det lika dant ut i Plex, har aldrig filtrerat på land dock.

Ska kolla om morxy49 tips hjälper.

Jag böt mellan båda, hjälpte inte mig. Man måste isf rapportera varje film..