Smartphones är så stora. Hur hanterar ni era?

Permalänk
Medlem

Smartphones är så stora. Hur hanterar ni era?

Kanske låter som sjuk fråga men vill mest höra från folk jag inte känner.

Jag har kört old school mobil ända sen .. forever. Det funkar förstås .. har inte känt nåt större behov av allt som smartphones kan erbjuda och är ingen 'sociala medier' freak heller. Är iofs inte 18 år längre heller.
Men så många tjänster idag börjar kräva app-stöd för allt möjligt, att jag funderar på att kliva på smartphone-tåget ändå, på nåt sätt. Men mest för att kunna köra några enskilda appar på, inte mycket annat.

Men dom är ju så in i h-e stora, smartphones. Iphone 6 och 7 är 14x7 centimeter, och de flesta andra ligger runt däromkring med.
Den gamla mobil jag kört med hittills är 9x4cm, får lätt plats i byxfickan såväl på tunna shorts som stramare jeans o dyl. Men smartphones verkar vara så stora att man inte kan ha dom i fickan med alla vanliga tillhörigheter, nycklar, korthållare osv..
Jag tycker hela tiden jag ser folk gå omkring med sina smartphones i handen, lägger alltid ifrån sig den på bordet framför sig när dom sätter sig, t.o.m. i hållare monterade på överarmen, eller har den i axelväska så dom får panikleta igenom väskan så fort det ringer/plingar. Försöker man trycka ner 14x7cm i byxfickan ser man väl ut att gå haltandes, eller folk tror man har bånge med sjuklig snedböjning, eller nåt.

Eller .. är det här bara nåt lokalt som jag ser häromkring?
Ville höra hur ni andra hanterar era smartphones som har lite större skärm. Är det inte en rätt stor kloss att böra runt på? Hur brukar ni göra, i vardagligt perspektiv med era större smartphones?

Finns det smartphones med modernt nog OS för att kunna hantera de flesta apps av idag, som är väldigt små till storleken?

Skum fråga, men .. okomplicerat och rakt bara?
Tack
/T

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Med båda händerna.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung Galaxy Note II med ett skyddande skal som jag fäst i "halsrem" och halsremmen i ett skärp i mina militärbyxor. Jag har bara militärbyxor och fickorna är stora nog för en mobil av den storleken. Om inte annat så räcker halsremmen ner till en av två sidofickor. Och så har jag alltid ett par hörlurar ( just nu Marshall Major ) med mej, den har mikrofon i sladden. Jag kan inte vara utan musik
När jag plockar fram mobilen använder jag alltid båda händerna, jag skulle tro jag har normalstora händer men det känns helt enkelt bäst med båda.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomKe:

Kanske låter som sjuk fråga men vill mest höra från folk jag inte känner.

Jag har kört old school mobil ända sen .. forever. Det funkar förstås .. har inte känt nåt större behov av allt som smartphones kan erbjuda och är ingen 'sociala medier' freak heller. Är iofs inte 18 år längre heller.
Men så många tjänster idag börjar kräva app-stöd för allt möjligt, att jag funderar på att kliva på smartphone-tåget ändå, på nåt sätt. Men mest för att kunna köra några enskilda appar på, inte mycket annat.

Men dom är ju så in i h-e stora, smartphones. Iphone 6 och 7 är 14x7 centimeter, och de flesta andra ligger runt däromkring med.
Den gamla mobil jag kört med hittills är 9x4cm, får lätt plats i byxfickan såväl på tunna shorts som stramare jeans o dyl. Men smartphones verkar vara så stora att man inte kan ha dom i fickan med alla vanliga tillhörigheter, nycklar, korthållare osv..
Jag tycker hela tiden jag ser folk gå omkring med sina smartphones i handen, lägger alltid ifrån sig den på bordet framför sig när dom sätter sig, t.o.m. i hållare monterade på överarmen, eller har den i axelväska så dom får panikleta igenom väskan så fort det ringer/plingar. Försöker man trycka ner 14x7cm i byxfickan ser man väl ut att gå haltandes, eller folk tror man har bånge med sjuklig snedböjning, eller nåt.

Eller .. är det här bara nåt lokalt som jag ser häromkring?
Ville höra hur ni andra hanterar era smartphones som har lite större skärm. Är det inte en rätt stor kloss att böra runt på? Hur brukar ni göra, i vardagligt perspektiv med era större smartphones?

Finns det smartphones med modernt nog OS för att kunna hantera de flesta apps av idag, som är väldigt små till storleken?

Skum fråga, men .. okomplicerat och rakt bara?
Tack
/T

Min Samsung Galaxy Alpha som är 4,7 tum får utan bekymmer plats i normalstora fickor, även tillsammans med nycklar, korthållare och annat diverse.
Just den mobilen går inte längre att köpa, men tänker mig att en mobil i en storleken bör vara optimal.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Så kallade smartphones är mycket tunnare och märks inte i byxfickan. Bortser från dom största modellerna för det är du ändå inte intresserad av. Dom märks.
Låna en kompis telefon och lägg i fickan så får du se

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Jag kör med min gamla samsung galaxy s5 neo.
Tycker den är max i storlek.
Men nästa lur blir inte samsung.
Vill ha en avtagbar baksida.så man kan byta batteri snabbt.
Dock mer sällsynt med såna mobiler tyvärr.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Använder fortfarande old school mobil och känner mig inte det minsta lockad utav de s.k smarta telefonerna. Folk verkar bli som besatta utav dem. Ibland ser det ut som människor är ute och går med sina mobiler. Stor zombie varning på det. Klarar mig gott med en äldre mobil som hanterar samtal och text. Mer behöver/kräver inte jag utav en mobiltelefon. Allt det andra sköter jag hellre med en dator. Och datorn vill jag inte ha med mig överallt. För en smart mobil är ju en dator fast i smått format. Tycker detta stämmer rätt så bra; "Vi lever i en tid där telefonen blir smartare men människan bara dummare".

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

du kan ju altid föra en Android emulator eller va de nu heter på laptopen om du behöver komma åt appar.

http://www.bluestacks.com/

hitta en skapligt modern android lur i 3-3.5" storlek är bara att glömma de få som finns är minst 3 år gammla och kör troligen android 4.4 eller 5.1 vilket är under kravet för vissa appar som kräver android 6 eller nyare.

marknaden för små smartmobiler är för liten tyvärr skulle också gärna se en revive på Sony xperia mini pro med det utfällbara tangentbordet och ny hårdvara vilket jag tycker är en av de smidigaste smarttelefonerna.

typ lite större än nokia 3210 fast hela fronten är display med ett utfällbart tangentbord under då 3.5" är ganska horribelt med touchtangentbord knapparna är skitsmå och tummarna känns som falukorvar och man trycker på typ 2-3 knappar varje gång.

men det kan man ju troligen se sig om i stjärnorna så länge inte folk totalvänder och trenden börjar gå mot små smidiga telefoner igen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vill ha en 4" smartphone men dem är intill obefintliga och dem modeller som finns är ett par år gamla.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Rekordmedlem

Det finn ju mindre modeller så välj en sån om du känner för det men tänk bara på att mindre display gör en del saker svårare att använda pga displaystorleken men det brukar även innebära mindre batteri och alltså kortare tid mellan laddningarna kan vara bökigt om du använder den mycket.
Det finns ändå ganska många modeller med mindre displayer för tänk på att du inte behöver den värsta hårdvaran för att driva runt en liten display och ska du bara köra lite "nyttoappar" så orkar de med bra, de senaste finesserna är just finesser som inte är ett måste utan mest bara är roligt att ha för mobilt bankid är inte så tungt att driva
En liten ny modell som kanske passar dig är Iphone SE men det inns ju mängder med begagnade telefoner och kan du tänka dig att roota en androidlur så går många att uppdatera och förlänga livslängden rejält på för att hårdvaran är ett par år gammal är inget problem men se till att batteriet inte är fast utan går att byta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Här kan du ange vilka specifikationer du vill ha och se om det finns några telefoner som motsvarar dom:

http://www.gsmarena.com/search.php3?

Microsoft Lumia 435: 118.1 x 64.7 x 11.7 mm
Microsoft Lumia 532: 118.9 x 65.5 x 11.6 mm
Iphone SE: 123.8 x 58.6 x 7.6 mm
Iphone 6: 138.1 x 67 x 6.9 mm

Ingen större skillnad från 14x7 cm kanske.

Permalänk
Medlem

Min telefon är(med skalet) 17x9.7cm och den slinker ner i fickan utan problem, ofta med jobbetelefonen i samma ficka.

Förstår inte vad för kläder folk har om dom inte får ner sina telefoner i fickorna, har aldrig haft det problemet trots att dom senaste 3 jag haft har varit 5,5" och 6" skärm.

Permalänk
Medlem

iPhone SE skulle passa dig perfekt.

Permalänk
Inaktiv

iphone SE

Permalänk
Medlem

Innerfickan i blazern givetvis.

Annars finns det ju ”mini” varianter av nästan alla flaggskepp.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk

Jag anser också att de flesta smartphones idag är för stora. Sitter idag med en Nexus 5x, vilken fungerar utmärkt, förutom att den är just för stor för min smak (5,2"). Funderar stark på att införskaffa en Sony Xperia X Compact (4,6") istället. Någon med erfarenhet från den telefonen?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Är lite av en curse det där för dagens mobiler är fan osmidiga samtidigt är det skönt att ha stor skärm när man surfar eller kollar på nått och sen är dagens mobiler jävligt ynkliga om man tappar dom i marken så man vill helst ha någon form av skal som inte gör dom smidigare

Jag var inne på någon lite mindre mobil men kände det inte var värt det så vart en honor 7 med skal som åker i fickan och kan inte kalla den smidig och tycker inte mindre är smidiga heller man känner dom och är rädd att knäcka dom mot nått så är svårt det där och finns ingen kanon lösning

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@TomKe:

En modern Nokia 3310 kanske? https://www.inet.se/kampanj/3482/nokia-3310

Men en smartphone med 5" är inte så fasligt stor ändå. Och ganska snart kommer du inse att det är fruktansvärt praktiskt med bank, bank-id, e-post, reseinfo, gps, allehanda info om öppetider och mycket, mycket mer rakt ner i byxfickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

iPhone SE skulle passa dig perfekt.

12,5cm x 6cm. Tja, bättre än 14x7 iaf.
Har ju fördelar med en telefon med så brett stöd, och troligen hyggligt andrahandsvärde.

Skrivet av biorrith:

Wtf? Är den tillbaka?
Men .. ser den verkligen ut precis sådär? Det där ser ju ut som nån leksak. Annars vore det lite av en dröm, om dom fått det funka bra vill säga.

EDIT: Kollade närmare. 2,4 skärm, 2MP cam, dubbla SIM, 16mb ram och <32gb på SD, 11,5cm x 5cm, och 1 månads standy batteri-tid mellan laddningar. Inte helt fel.
Feta haken är nog "Operativsystem: Series 30+". Va i helsike är DET för nåt? Antalet tredjeparts-appar som görs för det systemet är nog .. typ minus 10st. :/

--

Hittade annars den här http://www.gsmarena.com/posh_micro_x_s240-7493.php
Kanske lite extremt, men det finns gott om folk på nätet som säger dom uppgraderat Andriod 4.4 i den, till v7.
Inte så .. eh .. maskulin dock.

Skrivet av lord_vasagos:

Är lite av en curse det där för dagens mobiler är fan osmidiga samtidigt är det skönt att ha stor skärm när man surfar eller kollar på nått

Är nog sant. Kanske är så olika, beroende på hur man vill använda dom. Kan vara en vikt-fråga med, gillar inte när ena fickan väger över liksom. Kan vara en åldersfråga med. Många små tonårs-tjejer kutar ju runt med mobilen i famnen som om det vore en levande chihuahua eller nåt.
Det enda jag själv vill "kolla på", är nån app som jag behöver använda. Det är kanske där det kniper. Då behöver man nog inte så stor skärm. Jag tar typ aldrig fram mobilen, om det inte ringer eller om jag själv ska ringa.
Ja provade den där "alltid åtkomlig, påpasslig och online, svarar direkt på SMS, hela tiden dygnet runt" livsstilen för typ 12 år sen. Jag höll ju på få hjärn-struma på det. Fick ingen sinnesro alls, kände mig som jag hade konstant jour utan betalning. Svarade man direkt på SMS, så var det ju en inbjudan till avsändaren att skicka ett nytt svar på direkten. Ju mer o fortare man svarade, desto mer fick man, var uppe i 65 sms per dag ett tag. Nu kollar jag mailen 3-5 gånger om dan, har inga plingande påminnelser om nåt nytt som händer, o svarar sällan på SMS - om det inte kniper. Är det nåt viktigt så ringer folk ju. Typ så är jag.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3886194

har själv en Z5 compact liggandes här hemma helt ok telefoner dock för liten för min smak.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tycker telefonerna blivit för stora generellt. Har en 4.7" iphone och inte känner jag att det gav mig några direkta fördelar jämfört med 4-tummaren jag hade innan. Bara mindre utrymme kvar till annat. Hade Iphone SE existerat när jag behövde köpa en ny så hade jag definitivt valt den.

Bra iaktagelse f.ö. att telefonerna nuförtiden hamnar på bordet. Så jävla krångligt att få ner dem i fickan när man redan sitter så istället hamnar dom där

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk

Kan förstå att vissa tycker att standardstorleken på 5,5" är något stort. Har vid något tillfälle haft en kompis med trasig mobil som gått tillbaka till iPhone 4S - skrattretande vad liten den är, och redan då klagade folk på hur stora mobilerna var på väg att bli...

Har för övrigt fått ner en 7" surfplatta (med rejäla bezels) i jeansfickan, men inte särskilt skönt i längden! Har 5,5" till vardags i framfickan - inga problem. Testa med en kompis mobil!

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

Jag har också en "old-school mobil" men också en 8" Android-platta för appar.

Men min platta har bara Wifi och min dumtelefon funkar inte som en Wifi-accesspunkt. Plattor som också har data över 3G eller LTE finns men man skulle behöva två abbonemang, och plattorna är förstås också dyrare.
Jag har funderat på att istället skaffa en lite större mobiltelefon/platta, en s.k. "phablet" som jag alltid har i väskan och någon slags fjärrkontroll/headset som använder Bluetooth. Men de största phablet'erna är inte stora nog och 8"-plattor med 3G har inte stöd för telefonsamtal!
Jag har hittat ett par "bluetooth-remotes" på nätet som ser ut och för det mesta funkar som pyttesmå telefoner - men de har antingen inte T9 och koppling till telefonbok eller så är de låsta till ett visst fabrikat eller modell av telefon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Entusiast

Håller med många andra om att moderna telefoner inte är så stora ändå p.g.a att de är så tunna.
Alla mina vanliga jeans håller utan problem min 5.5" telefon utan att jag märker det över huvud taget.

Innan jag hade min 5.5" telefon var jag en sådan som alltid sade "Max 5 tum, annars får det vara!" men efter att ha fått prova några kompisars bestar till telefoner så insåg jag att det kanske faktiskt inte är så farligt och provade därför själv med OnePlus 3 nu sist jag köpte en. Jag kommer aldrig gå tillbaka under 5", kanske inte ens 5.5". Det är helt enkelt så mycket skärmyta som är skön att ha när man läser webben och mycket mer.
Man får komma ihåg att en smartphone inte skall betraktas som en telefon utan snarare en väldigt kompakt dator.

Skrivet av TomKe:

Feta haken är nog "Operativsystem: Series 30+". Va i helsike är DET för nåt? Antalet tredjeparts-appar som görs för det systemet är nog .. typ minus 10st. :/

Precis, det är haken.

Mobilen siktar på att locka personer som vill ha lång batteritid och som är lite nostalgiska över den gamla modellen medans de inte heller behöver en fullfjädrad smartphone, alltså en sådan som du varit fram till nu
Men den är absolut inte en telefon du är ute efter nu.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Nej, det ser inte ut som om du försöker gömma nått muterat, teffelånerna är platta.. Om du inte vill ha blickar mot skrevet så är det nog bättre att lägga tankekraft på byxvalet. Rekommenderar inte mjukare modeller, och heller inte att pyssla med s k "manspreading". Senare är dock svårt, då det är naturliga sittställningen om man är bekväm.. Prova att kombinera båda så har du en lek som räcker hela dagen, "fin fem pervon" döper jag den till.

Jag drar gränsen vid Iphone SE storleken. Det är vad jag har haft i några år nu, och det funkar.

Blir mer och mer sugen på att återgå till icke "smart"-phone. Visst, det är smidigt att kunna komma åt bankapp o s v, men jag kan inte minnas att jag egentligen haft behov utav det, någonsin. Jag har inbillat mig att det är vettigt, men när jag väl funderar på saken så vet jag inte varför jag har det. Fem laxar för att kunna titta på mitt saldo, epost, o s v.. Det känns lagom löjligt nu i efterhand.

Edit: Nu ljög jag. Det är faktiskt användbart när sällskapet sätter sig och stirrar ner i sina telefoner.. >.>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TomKe:

12,5cm x 6cm. Tja, bättre än 14x7 iaf.
Har ju fördelar med en telefon med så brett stöd, och troligen hyggligt andrahandsvärde.
Wtf? Är den tillbaka?
Men .. ser den verkligen ut precis sådär? Det där ser ju ut som nån leksak. Annars vore det lite av en dröm, om dom fått det funka bra vill säga.

EDIT: Kollade närmare. 2,4 skärm, 2MP cam, dubbla SIM, 16mb ram och <32gb på SD, 11,5cm x 5cm, och 1 månads standy batteri-tid mellan laddningar. Inte helt fel.
Feta haken är nog "Operativsystem: Series 30+". Va i helsike är DET för nåt? Antalet tredjeparts-appar som görs för det systemet är nog .. typ minus 10st. :/

--

Hittade annars den här http://www.gsmarena.com/posh_micro_x_s240-7493.php
Kanske lite extremt, men det finns gott om folk på nätet som säger dom uppgraderat Andriod 4.4 i den, till v7.
Inte så .. eh .. maskulin dock.

Är nog sant. Kanske är så olika, beroende på hur man vill använda dom. Kan vara en vikt-fråga med, gillar inte när ena fickan väger över liksom. Kan vara en åldersfråga med. Många små tonårs-tjejer kutar ju runt med mobilen i famnen som om det vore en levande chihuahua eller nåt.
Det enda jag själv vill "kolla på", är nån app som jag behöver använda. Det är kanske där det kniper. Då behöver man nog inte så stor skärm. Jag tar typ aldrig fram mobilen, om det inte ringer eller om jag själv ska ringa.
Ja provade den där "alltid åtkomlig, påpasslig och online, svarar direkt på SMS, hela tiden dygnet runt" livsstilen för typ 12 år sen. Jag höll ju på få hjärn-struma på det. Fick ingen sinnesro alls, kände mig som jag hade konstant jour utan betalning. Svarade man direkt på SMS, så var det ju en inbjudan till avsändaren att skicka ett nytt svar på direkten. Ju mer o fortare man svarade, desto mer fick man, var uppe i 65 sms per dag ett tag. Nu kollar jag mailen 3-5 gånger om dan, har inga plingande påminnelser om nåt nytt som händer, o svarar sällan på SMS - om det inte kniper. Är det nåt viktigt så ringer folk ju. Typ så är jag.

Haha jag känner igen det för jag blir med tokig av mobil jävlar som pingar och ringer hela tiden och för 10 år sedan så fixade jag en hel del datorer och alla ringde/messade som fan dygnet runt och många tror att deras jävla dator är viktigare än allt annat även om man säger man inte har tid flera gånger så nu skiter jag ofta i att ta mobilen om jag vill ha lungt till kärringens stora förtret "tänk om nån dör hur ska du då få veta det" dom dör inte mindre för jag har mobilen med brukar det låta

alternativen jag tittade på annars är nån cheap liten android mobil som klarar bank id och lite Youtube och gps och lite enkla appar och det jag fastande för mest var rugged mobiler om man inte behöver prestandan och dom är tåliga och finns dom som är rätt små så kanske är nått att kolla och fanns en del skitdyra och billiga då i.a.f som cat s30 tex och är dålig på dom i dag men kanske kan vara värt att kolla

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag löste problemet med att köpa en Iphone SE.
Den är lagom stor och de få appar jag använder finns till både Iphone och Android, så det har fungerat bra.

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Nokia släpper en ny 3310 som smartphone

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Edit: Nu ljög jag. Det är faktiskt användbart när sällskapet sätter sig och stirrar ner i sina telefoner.. >.>

Uoff, där har du en poäng. Fan va man ogillar det där. Folk som ska umgås, så sätter sig nästan alla och stirrar ner i mobilen, allt tystnar, och t.o.m. börjar SMSa eller facebook-messa varandra runt bordet .. då är man rätt solo. Lite dåligt, tycker jag, jag brukar säga ifrån faktiskt. Har hänt att nån snäst "Bara för du har mobil från 1800-talet?" haha. Men man är väl ute bland folk för att umgås och ha kul o så. Som väl är så händer det inte så mycket, för mig af. Är nog mer vanligt om man är under 20.

Överlag, om man vill surfa mobilt, använda tjänster, apps eller se content med bildkvalitet o bildyta, så är det ju surfplatta man behöver - tänker jag.. Kan ju ringa från dom flesta av dom med. Fasen så mycket bättre än 4-tum skärm. Men det är väl den där brutalkompromissen "allt-i-ett" som gäller kanske.

Nä, nu börjar det låta som man gnäller. Jag vet ju folk som har Porsche och kör den som pensionärer, kommer aldrig lägga i 4ans växel i den, typ nånsin. All power to them, antar jag. Man är bara nyfiken på perspektiven, och vad som kan passa en själv bättre, sett ur andras perspektiv.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Tröttande på att ha med jacka för bara kunna få plats med mobilen när man är ute. Beställde till slut en midje väska och slipper ha med jacka. Vid användning är det alltid med 2 händer. Tror anledningen att många har spruckna skärmar på sina mobiler, är väl dom insisterar använda den med en hand och sen råkar tappa den?

https://www.aliexpress.com/category/200001085/waist-packs.htm...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|