Permalänk
Medlem

Hjälp en mindre kunnig

Jag vill inledningsvis bara förklara att jag är ruskigt inkompetent när det gäller datorprylar. Jag har ett hum om vilka grafikkort som är bra och så, men allt därefter är ren grekiska för mig.

Jag planerar att köpa en ny dator då min senaste exploderade när jag körde för mycket skit samtidigt, jag tror det var RAM-minnet i den som dog men jag är inte säker. Hur som haver, jag tittar på (Vet inte om man får skriva företags namn) så vi säger "Fullständig"'s hemsida och kollar på deras egna datorer som dom bygger ihop och som man får konfigurera. Ser där deras "Fullständig" Gamer - GTX 1050 Ti Edition och tycker att den ser fin ut. Men där ser jag en sak som jag förstår är mindre bra, processorn är en i3. Denna är jag ganska säker på att man behöver byta ut. Men är det någonting mer jag bör byta ut? Jag vill helst inte hamna så mycket över 9000 :-.

Vad ska jag använda datorn till?
- Spel som typ Overwatch och CS:GO
- Betala räkningar...

TL;DR - jag vill ha en "Fullständig" (har varit kund hos dom tidigare och tycker dom är bra) dator som klarar av ovanstående, men som har en bra livslängd, den får gärna hålla några år! Och så vill jag komma undan ganska billigt. För dum för att ta in och lära mig datorkomponenter på egen hand.

Plus, om det är grönt med länkar så kan jag också länka till produkten om det är så att någon inte förstår vad jag menar med "Fullständig", ett annat ord med samma innebörd

Permalänk
Medlem

1050ti edition? med en i3a? den bör vara ganska vettig för cs o overwatch, länka den gärna(sisst jag kollade är det inga problem att länka)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan både länka och berätta vilket företag du vill köpa från, finns ju ingen badwill i ditt inlägg..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Inga problem att länka datorer!
Har du gear sen tidigare (t.ex. datormus/tangenbord/skärm m.m.)?
Isåfall kan begagnat marknaden vara bra att kika på med lite mer bang for buck så att säga. Vill du definitivt köpa nytt och från en betrodd säljare så be om lite hjälp att bygga ihop en dator och sen lägger du på montering för ca 600-700kr!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Burken OP syftar på:
https://www.komplett.se/product/11190/datorer/komplett-pc/kom...

edit: Av någon anledning funkade inte spec-fliken

Håller med om att du får lite mer smäll för pengarna om du scoutar begagnat, och eventuellt byter ut grafikkortet på en begagnad burk. Socket 1050 är fortfarande väldigt gångbar för gaming och generellt porrsurfande

Permalänk
Medlem

@Jokis: https://www.komplett.se/product/11190/datorer/komplett-pc/kom...

Det är denna dator, jag vill kort och gott att datorn ska kännas snabb och fräsch och gärna hålla några år. Jag vet inte om man behöver lägga till mer RAM-minne eller byta i3 mot i5? Det får heller inte bli ruskigt dyrt!

Jag tackar alla för bra svar, ang elBenko's inlägg - jag har farsans gamla snusktidningar kvar, huehue.

Jag är dessvärre inte intresserad av att köpa en begagnad, även om den marknaden ser väldigt bra ut också, helst sprojjlans nytt!

Permalänk

skulle köpa begagnat om jag vore dig 2000-3000 kr och du hittar många packet som orkar dra cs go och overwatch och surfa på kolla marknaden och skriv till de som säljer de ger dig säkert info vad de tror att det pallar för