Battlefield 1 - June update (FPS DROPS)

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 - June update (FPS DROPS)

Hej Sweclockers!

Sedan nya Battlefield 1 uppdateringen så har jag massiva FPS drops ingame.
Kör spelet i 1440P @ Ultra.
Innan uppdateringen så snitta jag ca 120FPS och nu snittar jag ca 50-100fps beroende på vart jag är.
Någon som upplevt samma problem och hittat en lösning?

Visa signatur

[ASUS ROG STRIX X470-I GAMING] [AMD Ryzen 7 2700 @ 4.1Ghz] [G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z] [GTX 1070 ROG Strix] [ASUS 24" VG248QE 144Hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rekoj:

Hej Sweclockers!

Sedan nya Battlefield 1 uppdateringen så har jag massiva FPS drops ingame.
Kör spelet i 1440P @ Ultra.
Innan uppdateringen så snitta jag ca 120FPS och nu snittar jag ca 50-100fps beroende på vart jag är.
Någon som upplevt samma problem och hittat en lösning?

Har samma problem och tror också det har att göra med sista uppdateringen! Kan droppa ner till 20-30 fps nån sekund ibland! Kör på samma upplösning som dig och allt på ultra!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Kör på 3440*1440 Ultra och upplevde samma sak så gick in i inställningar och upptäckte då att Dx12 var aktiverat. Stängde helt enkelt bara av detta o sen dess är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Jag har till och med Origin i spel avstängt globalt. Men så upptäckte jag att det var på ändå. När jag även stängde av den specifikt för BF1 så försvann fryslagget! Högerklicka på spelet i ditt spelbibliotek och välj egenskaper.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?