Råd om bluetooth-adapter för hörlurar

Permalänk

Råd om bluetooth-adapter för hörlurar

Hej,

Ska snart införskaffa en iPhone 7 och jag vill fortsätta använda mina trådade hörlurar.

Så, jag tänkte skaffa en bluetooth-adapter. Har sneglat på en billig av Griffin men efter lite efterforskningar så verkar det som att den inte klarar av att synka ljud med video. Då går den bort. Finns några andra modeller som Creative Sound Blaster E3 och Sony SBH-20, men hittar ingen info om de klarar att synka ljud med video.

Har ni några tips på adapter med vettig profil och kodek som samtidigt klarar av att synka ljudet med video?

Tack på förhand.

(Kommentarer om att jag bör skaffa en annan telefon undanbedes, tack )

Permalänk
Medlem

kör med Apple's egna 3.5mm adapter kanske?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Den här kan du kolla upp. Har den själv och är väldigt nöjd. Liten, lätt och bra. Har AptX så man slipper sopigt ljud som bluetooth brukar bidra med.
http://www.myblueant.com/products/headphones/ribbon/
(Om nu iPhone stödjer AptX eller om det finns något annat nu för tiden?)

Permalänk

@Zippeer: Den är ju ett alternativ men vore smidigt med bluetooth då man kan använda den till andra högtalare utan kabel och man kan ladda samtidigt.

@Imaculent: Intressant! Och du har testat att film (Netflix, Youtube osv.) spelas upp med korrekt synk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

@Imaculent: Intressant! Och du har testat att film (Netflix, Youtube osv.) spelas upp med korrekt synk?

Jag har inte Netflix så bara Youtube och det var inga problem.

Permalänk

@Imaculent: Ok! Grymt, tack för svar! Var köpte du den förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

@Imaculent: Ok! Grymt, tack för svar! Var köpte du den förresten?

Oj det kommer jag inte ihåg, det var två år sedan. På nätet från utlandet var det i alla fall, Ebay kanske.
Men lämnar ingen garanti med synk och så, vet bara att det fungerade bra för mig.