Razer Kraken 7.1 V2 eller?

Permalänk
Medlem

Razer Kraken 7.1 V2 eller?

Tittat på Razer Kraken 7.1 V2 som verkar lovande, kan någon här skänka lovord, varna eller tipsa mig om ett annat, kanske mer prisvärt, gamingheadset? inte mer än 1100 kr helst.

Permalänk
Medlem

Kolla på Steelseries artics finns i tre prisklasser med olika utrustnings nivå jag kör med arctis 5.

http://www.sweclockers.com/test/23038-steelseries-arctis-5

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Kolla på Steelseries artics finns i tre prisklasser med olika utrustnings nivå jag kör med arctis 5.

http://www.sweclockers.com/test/23038-steelseries-arctis-5

Har de bra 7.1 ljud? Micken, är den bra? Hur håller den sig när man tittar film/lyssnar musik?

Permalänk
Medlem

@Zachbram: Måste det va Surround? Jag och brorsan har dessa " https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/160060-... " Kan säga att micen är riktigt bra och ljudet är ännu bättre.
Vill du slippa höra telefonen ringa eller störande ljud så är dessa perfekta. Hör inte om någon sitter bredvid mig eller om det ringer.
Basen är bättre än mitt Steel series siberia och mina Razer headset jag haft under åren.

Men säger inte att andra är dåliga eller att du ska ha de för att den är bäst utan att det är vad jag lärt mig under åren och hur
det headsetet fungerar.

Bästa headset jag köpt på många år!.

Byte länk, fel headset
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachbram:

Har de bra 7.1 ljud? Micken, är den bra? Hur håller den sig när man tittar film/lyssnar musik?

Använder dom bara till gaming och film, vet inte hur dom funkar med musik.

Spelar en hel del battleground och det är väldigt lätt att veta i vilket väderstreck det skjuts. 7.1 fungerar bra lätt att höra hur ljudet rör sig. Ingen har klagat på mitt ljud så micen bör vara ok. Gillar att den går och gömma i luren när man inte använder den.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@Zachbram: Måste det va Surround? Jag och brorsan har dessa " https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/160060-... " Kan säga att micen är riktigt bra och ljudet är ännu bättre.
Vill du slippa höra telefonen ringa eller störande ljud så är dessa perfekta. Hör inte om någon sitter bredvid mig eller om det ringer.
Basen är bättre än mitt Steel series siberia och mina Razer headset jag haft under åren.

Men säger inte att andra är dåliga eller att du ska ha de för att den är bäst utan att det är vad jag lärt mig under åren och hur
det headsetet fungerar.

Bästa headset jag köpt på många år!.

Ja, det ska helst vara surround då jag är så väldigt nyfiken på det, så om jag köper nått annat så kommer det inte stilla min hunger... Men tack för tipset ändå!

Skrivet av robbankentor:

Använder dom bara till gaming och film, vet inte hur dom funkar med musik.

Spelar en hel del battleground och det är väldigt lätt att veta i vilket väderstreck det skjuts. 7.1 fungerar bra lätt att höra hur ljudet rör sig. Ingen har klagat på mitt ljud så micen bör vara ok. Gillar att den går och gömma i luren när man inte använder den.

Tack för tipset, ska kolla in dom närmare och jämföra!

Fler tips tas gärna emot!

Permalänk
Medlem

@Zachbram: Razerz headset är faktist rätt bra om du väljer surround. Men sladdarna kan det bli lätt glapp i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachbram:

Tittat på Razer Kraken 7.1 V2 som verkar lovande, kan någon här skänka lovord, varna eller tipsa mig om ett annat, kanske mer prisvärt, gamingheadset? inte mer än 1100 kr helst.

Blev det ett köp?
Jag köpte Kraken 7.1 V2 av misstag idag, skulle egentligen ha Razer Pro 2015. Har inte kollat på film med dom än, men de levererar gällande musik kan jag lova. Iallafall för sin prisklass samt att det egentligen är riktat till gamers. Djup bas och bra mellanregister samt diskant. Laddar man hem Razer Synapse så kan man tweaka ytterligare, bl a basen.

Surroundet är riktigt grymt, då jag kalibrerade dessa så var det ljudet av rotorblad (typ helikopter) som spelades upp, slöt ögonen och det var så jäkla coolt. Som att sitta i tvrummet med motsvarande 7.1 igång. Alltid varit skeptisk mot surround-headset, men dessa visar verkligen att det är fullt möjligt.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001