Permalänk

Köpråd nya bildskärmar till arbete

Tjenare, Då jag sitter 8h om dagen framför datorn på jobbet så har jag bestämt mig för att uppgradera mina bildskärmar.
Det jag har nu är 2st samsung S24C650.

Söker nu förslag på 2st nya 27" skärmar.
Kraven är att dom har bra bildkvalitet och snälla mot ögonen, gärna ställbar höjd.
Är det IPS panel med bra inställningsmöjligheter jag söker då kanske? Eller vilken paneltyp bör jag kika efter?
Jag jobbar med 3D CAD i Autodesk Inventor.

Jag har egentligen ingen koll alls på bildskärmar så kom gärna med förslag och era erfarenheter med olika skärmar.

Permalänk

Personligen gillar jag Dell Ultrasharp, de har många olika varianter men alla är väldigt bra och kommer fabrikskalibrerade.

Permalänk
Medlem

En IPS skärm för grym viewing angle rekommender jag! Precis som @blaskkaffe ovanför så hade jag satsat på något gjort av dell.

Jag jobbar med 3D grafik på jobbet och hemma - har ett flertal dell skärmar på båda setups - deras viewing angle på IPS modeller är extremt bra har inte haft något problem med dom jag har hemma (köpta 2012 från Webhallen).

Jobbet:

  • ROG PG258Q (240hz)

  • Dell U4213

  • Dell U4213

  • Dell P2715Q

Hemma:

  • Dell U2312HM''

  • Dell U2312HM ''

  • AOC 144hz skärm

(Jag är inte sponsrad av dell )

Permalänk
Medlem

Hade satsat på valfri Dell 27' med IPS panel!

Tex: https://www.dustin.se/product/5010812578/ultrasharp-u2715h

Det kör jag på jobbet (arbetar mycket med design) och är grymt nöjd.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk

Det ser rätt enat ut än så länge!

Jag har en HP Zbook 15 G2 Med Nvidia Quadro K1100M.
På dockan till datorn finns 1st Displayport, 1st DVI och 1st VGA. På datorn finns en displayport.
Brukar det gå att använda båda dessa displayportar samtidigt till olika skärmar eller är det samma utgång?
Jag såg även att det fanns DP utgång på dellskärmarna. Kan man koppla vidare från ena skärmen till den andra då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robinrådjur:

Det ser rätt enat ut än så länge!

Jag har en HP Zbook 15 G2 Med Nvidia Quadro K1100M.
På dockan till datorn finns 1st Displayport, 1st DVI och 1st VGA. På datorn finns en displayport.
Brukar det gå att använda båda dessa displayportar samtidigt till olika skärmar eller är det samma utgång?
Jag såg även att det fanns DP utgång på dellskärmarna. Kan man koppla vidare från ena skärmen till den andra då?

Det verkar som man kan använda "Daisy chaining" på denna skärmen vilket betyder att du kopplar ena skärmen till din docka och den andra skärmen till den första skärmen.

Dock måste även grafikkortet stödja detta.

Har själv aldrig testat detta men vad jag kan läsa ska det fungera bra

UPDATE: Okej efter att ha läst på ännu mer så verkar det ändå vara en del problem. Någon annan för lämna ett bättre utlåtande på detta område

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]