Hur skulle du rösta om det var val idag? (ingen diskussion)

Permalänk
Avstängd

Hur skulle du rösta om det var val idag? (ingen diskussion)

Hur skulle du rösta om det var val idag?

Vi hoppar över all diskussion i denna tråd för då kommer den bli låst är jag rädd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Lägg till alternativ

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Att be folk berätta om deras politiska läggning utan att låta dom diskutera om det?

Detta kommer gå bra...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ok vi testar med SD, väntar med spänning på resten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Att be folk berätta om deras politiska läggning och samtidigt förhindra all diskussion?

Detta kommer gå bra...

Det är ända sättet att inte tråden ska sluta med pajkastning precis som dagens politik faktiskt är. Jag vet också att de flesta politiska frågorna på detta forum låses rätt snart så denna gång kör vi utan diskussioner.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det är ända sättet att inte tråden ska sluta med pajkastning precis som dagens politik faktiskt är. Jag vet också att de flesta politiska frågorna på detta forum låses rätt snart så denna gång kör vi utan diskussioner.

Menar mest att det kommer bli diskussion oavsett, även om du inte vill det. Finns vissa "eldsjälar" här i (offtopic)forumet som bara äääälskar att prata politik samt berätta för alla andra varför dom har rätt och alla andra har fel. Inget fel i att försöka så klart, vi får se hur länge det håller. Kan man inte be en mod att låsa kommentarer? Isåfall har vi en anonym omröstning där folk verkligen inte kan kommentera.

Nåja, jag röstade "osäker".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att det inte blir diskussion om detta, folk kan helt enkelt inte hålla tyst när det kommer till att acceptera andras åsikter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Menar mest att det kommer bli diskussion oavsett, även om du inte vill det. Finns vissa "eldsjälar" här i (offtopic)forumet som bara äääälskar att prata politik samt berätta för alla andra varför dom har rätt och alla andra har fel. Inget fel i att försöka så klart, vi får se hur länge det håller. Kan man inte be en mod att låsa kommentarer? Isåfall har vi en anonym omröstning där folk verkligen inte kan kommentera.

Nåja, jag röstade "osäker".

Sant, men hoppas vi iallafall kan hålla tråden öppen en liten stund innan diskussionen blir för hätsk och den låses.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tycker nog att politik kan hållas till Flashback brukar bara bli tjafsigt med personer som inte kan acceptera andras åsikter.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

När man tar bort diskussionen så försvinner denna tråd rätt fort ner i listan och risken är att den kommer begravas där ingen hittar den inom snar framtid.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Man kan ju också tycka att vi är vuxna och ska kunna klara att ha ett jäkla samtal utan att sätta oss i sandlådan.

Permalänk
Medlem

SD, känns som de flesta i min krets kommer rösta SD.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@Haziza Ja det hade man ju hoppats på att vi skulle kunna klara av men när det gäller just det här ämnet så går det tyvärr inte

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

De som vill diskutera kan ju starta en egen tråd och se hur snabbt den blir låst

Permalänk
Medlem

Har faktiskt funderat över detta, och det mest passande svaret är utan tvekan "osäker".
Har alltid tyckt att det är svårt att veta vad man ska rösta på, hur mycket jag än läser på blir jag nästan mer och mer osäker. Men problemet nu är att jag kan inte ens komma fram till ett parti som är "minst dåligt". Efter hela flykting-schabraket kände jag mindre och mindre förtroende för de jag tidigare röstat på. Folk som sagt en sak under valrörelsen och sedan kovänder när trycket blir för högt. Tycker det är sådan sandlådenivå i politiken på något sätt.

Permalänk
Inaktiv

Blir blankt, finns inget parti som företräder det som jag tycker/tänker.

Permalänk
Medlem

Intressant att SD alltid är överrepresenterade på Sweclockers.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog avstå från att rösta

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Intressant att SD alltid är överrepresenterade på Sweclockers.

app app! börja inte diskutera för guds skull!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Intressant att SD alltid är överrepresenterade på Sweclockers.

Folk har fått upp ögonen för vad som händer med och i Sverige.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Det tog inte lång tid

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Intressant att SD alltid är överrepresenterade på Sweclockers.

SD är överrepresenterade i hela landet (Enligt senaste Yougov), dock med avsevärt lägre marginal än på valfritt forum (utan politiskt inflytande).

Det är fortfarande tabu att komma ut som SD-väljare, är sannerligen en rätt stor del människor som mörkar deras val i sina sociala kretsar utanför internetvärlden just på grund av utfrysning och politisk korrekthet. Därför leder SD med stor marginal i en "anonym" röstning på nätet.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

SweClockers är ett hobbyforum, syftet är att vi ska samlas kring vårat gemensamma intresse datorer — inte kriga om politiska åsiktskillnader. Övriga ämnen existerar för att kunna diskutera, hjälpa och umgås lite bredare med våra vänner här, och om man främst är intresserad av den här typen av diskussion så finns det säkert lämpligare forum.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord