Hur stora är mina chanser att komma in? Högskola

Permalänk
Medlem

Hur stora är mina chanser att komma in? Högskola

Är riktigt nervös inför antagningsresultatet till högskola och skulle uppskatta era åsikter om hur mina chanser ser ut!
Betyg 13.6, HP : 1.0

Program i fråga: Webbprogrammering BTH 180HP, https://www.bth.se/data-och-mjukvaruutveckling/webbprogrammering/
Antagningsstatistik tidigare
Antal sökande

Vad tror ni?

Edit: Glömde även nämna att det är ca 100 färre sökare i år än de tre tidigare åren

Permalänk
Hedersmedlem

Du kommer nästan säkert in på högskoleprovet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ju solklart ut på HP, förstår inte oron.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Ser ju solklart ut på HP, förstår inte oron.

Är så jäkla nojig när det gäller sånt här... Får hoppas ni har rätt!

Permalänk
Medlem

Så länge de inte drastiskt drar ner på antalet platser så tyder allt på att du kommer komma in.

Permalänk

Ser lugnt ut Väntar spänt själv på om man kommer in men med betyginflatation så troligtvis nej. Så man får satsa på HP i höst sen till våren igen

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus z97-A | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16GB | Asus STRIX GTX 1080 OC | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Rent spontant så känns det som intagningspoäng via hp kommer att vara lägre i år med tanke på att allt färre skriver det. Tror du har mycket goda chanser!

Precis som artikeln säger så är vi i goda konjunk­­­turer vilket kan göra att fler väljer ett jobba ett tag före studier. Märkte av detta i min umgängeskrets efter gymnasiet. Givetvis gäller inte detta över hela landet men tycker du ska vara lugn!

https://www.uhr.se/om-uhr/nyheter/pressmeddelanden/2017/betyd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackscorpioZ:

Ser lugnt ut Väntar spänt själv på om man kommer in men med betyginflatation så troligtvis nej. Så man får satsa på HP i höst sen till våren igen

Skrivet av anon276229:

Rent spontant så känns det som intagningspoäng via hp kommer att vara lägre i år med tanke på att allt färre skriver det. Tror du har mycket goda chanser!

Precis som artikeln säger så är vi i goda konjunk­­­turer vilket kan göra att fler väljer ett jobba ett tag före studier. Märkte av detta i min umgängeskrets efter gymnasiet. Givetvis gäller inte detta över hela landet men tycker du ska vara lugn!

https://www.uhr.se/om-uhr/nyheter/pressmeddelanden/2017/betyd...

Kul att höra! Ska bli så jäkla kul att börja plugga nåt man faktiskt tycker om för en gångs skull!

Permalänk
Medlem

Kom in! Tack för svaren

Permalänk
Inaktiv

@axler: Grattis och lycka till!
Själv kom jag in på Högskoleingenjör Datateknik I Jönköping, ska bli spännande!

Permalänk
Medlem

Grattis! Gick mitt basår på BTH faktiskt, riktigt trevlig skola.

Fick dock redo på igår att ifall man söker ett masterprogram på chalmers från ett av chalmers civilingenjörsprogram så får man beskedet på måndag så jag får allt vänta lite till! Dock har jag platsgaranti så behöver inte gå runt och oroa mig

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276229:

@axler: Grattis och lycka till!
Själv kom jag in på Högskoleingenjör Datateknik I Jönköping, ska bli spännande!

Skrivet av Dakkie:

Grattis! Gick mitt basår på BTH faktiskt, riktigt trevlig skola.

Fick dock redo på igår att ifall man söker ett masterprogram på chalmers från ett av chalmers civilingenjörsprogram så får man beskedet på måndag så jag får allt vänta lite till! Dock har jag platsgaranti så behöver inte gå runt och oroa mig

Tack överlycklig!
Dakkie har du lust att berätta lite om din upplevelse i skolan/Karlskrona? Lite tips eller dyl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axler:

Tack överlycklig!
Dakkie har du lust att berätta lite om din upplevelse i skolan/Karlskrona? Lite tips eller dyl.

Hmm skolan i sig var jag jättenöjd med! Vet ju endast hur lärarna på basåret osv är men de är jag nöjda med allihopa

Gällande Karlskrona så är ett tips att ta med varma kläder. På hösten och vintern så är det ett jävla helvete. Kallt som faan, oavsett vart/hur du går så har du motvind osv. Det lever verkligen upp till sitt gamla militärsmeknamn "pinan". Bortsett från det så var det en trevlig liten stad

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |