ASUS ROG Strix Wireless eller Sennheiser GAME One?

Permalänk

ASUS ROG Strix Wireless eller Sennheiser GAME One?

Hej! är inne på att införskaffa nytt headset då mitt nuvarande pc360 g4me har gett upp. Det svajjar mellan nyare Sennheiser eller Asus, har ingen erfarenhet med trådlösa headsets, så är tacksam över över eran upplevelse. Jag är rädd för att ljudet ska vara klenare på trådlösa än trådade, användandet av headset går mest till spel.

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bensinspade:

Hej! är inne på att införskaffa nytt headset då mitt nuvarande pc360 g4me har gett upp. Det svajjar mellan nyare Sennheiser eller Asus, har ingen erfarenhet med trådlösa headsets, så är tacksam över över eran upplevelse. Jag är rädd för att ljudet ska vara klenare på trådlösa än trådade, användandet av headset går mest till spel.

Kan inte uttala mig om Sennheiser-headsetet, men jag beställde headsetet från Asus för några månader sen för att testa. Ljudet och micken var katastrofalt dåliga, och komforten var bland det värsta jag fått erfara! Utnyttjade ångerrätten ganska omgående, klarade inte av att ha den på huvudet mer än en timme! Väldigt tunga och spände åt väldigt hårt. Inte värt pengarna mao.

Sitter nu med ett par Fidelio X2 och har inte blickat bakåt. Visserligen inte trådlösa, men otroligt sköna och bra ljud. Om du inte måste ha trådlöst kan jag rekommendera dem.