1080 Ti med gammalt moderkort?

Permalänk
Medlem

1080 Ti med gammalt moderkort?

Hej, jag sprang iväg och köpte ett 1080 Ti till min dator, planen är att sedan köpa nytt moderkort, CPU, och RAM men dom komponenterna har jag inte råd med än.

Men jag fick problem med att använda kortet, oavsett om jag kör HDMI eller Displayport, så låser sig biosen efter några sekunder utan att jag kan göra något alls.

Testat att resetta inställningarna, köra med bara en sticka och andra felsökningsmetoder.

Är det så att ett grafikkort från 2017 inte stöds av ett moderkort som är 8 år gammalt? Eller är det den antika processorn? :S

Moderkort: Rampage 3 Formula
Processor: Intel i7 970 3.2 GHz
RAM: 8 GB DDR3 Vengeance
PSU: 1000W EVGA

Sorry om jag skriver slöddrigt men har suttit och mecklat så länge att jag är helt sne...

Tack i förväg!

Permalänk

Prova att uppdatera bios, haft liknade problem innan med lite äldre moderkort och nya grafikkort

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Prova att uppdatera bios, haft liknade problem innan med lite äldre moderkort och nya grafikkort

Jag ska testa detta, men är tveksam, senaste biosen man kan tanka hem är från 2011.

Permalänk
Medlem

Ny bios nu, men får bara no signal efter att biosen är "klar"

Skickades från m.sweclockers.com

[EDIT]

Det verkar som jag löst det!?

Genom att starta datorn utan att ha någon sladd inkopplad till grafikkortet, så bootade datorn ordentligt, sedan kunde jag koppla in displayport kabeln och köra på som vanligt... Märkligt.