Är i Japan. Vad ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Är i Japan. Vad ska jag köpa?

Som rubriken säger.
Vad är prisvärt här, vad finns här men inte i .se?
Vad är värt att släpa med sig hem helt enkelt.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ett lager med NES Classic:s?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inget, var där nyligen också.
Elektronik är inte billigare än i Sverige längre.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle säga köp mängder av deras brutalt äckliga godis. Bjud sen dina polare på´t
Typ deras KitKats *ryser*

Permalänk
Medlem

hmm om du inte vet vad du ska köpa, så varför köpa något?

är det inte bättre köpa det du vill ha istället

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Köp hem saké om du har åldern inne
och/eller några snygga kläder.

Permalänk
Medlem

Lär nog var ungefär samma priser som i Sverige. Men kan ju förstås bli billigare om man hittar ställen som erbjuder taxfree.

Sen kan jag tänka mig vissa inhemska produkter kan vara billigare. Kanske en klocka från seiko eller casio?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Grand seiko, köksknivar, whiskey, saké, alla de fyra som jah nämnde är lite halvsvåra att hitta i sverige,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kom faktiskt på att Global knivar ska vara löjligt billiga i Japan

Permalänk
Medlem

Har hört att man ska kunna få tag på riktigt bra knivar i Japan, sedan vilka som är bra eller så och vilka priser det gäller har jag ingen aning om.

Annars skulle jag personligen kolla på lite kvalité whisky och sake. Har testat någon random sake som gick att köpa på systemet men gud vet om den smakar som sake borde göra. Godis är en annan sak jag skulle köpa, kanske inte stock pile av det men nog för att testa ett större utbud.

Sedan skulle jag personligen gå runt i massa butiker och kolla vad som finns.

Permalänk
Medlem

En japan.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Riktiga knivar!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Hört att Sennheiser hörlurar skulle kunna hittas bra mycket billigare där.
Ska dit själv och ta en titt om en två veckor men kommer troligen spendera alla mina besparingar på mat!

Permalänk
Medlem

Konnichiwa!

Tips på saker du ev. kan köpa med dig hem.
Japansk finporslin om det passar din smak till köket
Tyger är suuuuuuperbilligt ifall du syr hemma, (not kidding, hel gata med 20tal butiker med tyger av rang till extremt lågt pris)
Akihabara krimskrams (köpte Mario-figurer)
schyssta kläder

Tyvärr är det inte billigare med elektronik men det finns roliga prylar som kan vara värt att ta med hem.

Annars passa på att testa följande:
Glassen som ser ut som en vattenmelon med frön i form av choklad
Isglassen som är vit & rektangulär (club soda)
Wagyu beef som du grillar själv (varning, kött kommer ev. inte smaka lika gott i längre för dig de närmsta 1-2 åren)
Omuraisu
Kare (currygryta med ris)
Kare pan (friterad börd med curry & kött, tyyyp langos fast matigare)
Ume-soda (Umesho + soda, plommonvin som blandas med soda/schweppes clubsoda)
Spela i deras arkader

Njut av att du är där mer än vad du kan få med dig hem, utöver minnen då. Helt fantastiskt land!

Sayonara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Kom faktiskt på att Global knivar ska vara löjligt billiga i Japan

Lite skam att köpa Global knivar när det finns så mycket bättre i Japan. Men jag kan rekommendera knivar, fast hör runt eller läs på nätet. Finns knivar där som går upp mot 100k.

Permalänk
Medlem

En bordsgrill av japansk modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

@rokka Trosor i en sån där vending machine bara för att sen animefigurer.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Sh*t vad många bra tips! Tack alla.
Påminner mig om varför jag återkommit till det här forumet då å då i 15 år
Keep 'em coming.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Avstängd

Animefigurer som du kan ge till dina barn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trackmaster:

Lite skam att köpa Global knivar när det finns så mycket bättre i Japan. Men jag kan rekommendera knivar, fast hör runt eller läs på nätet. Finns knivar där som går upp mot 100k.

Helt klart! Men Global är lite av en statusgrej här i Svea.. Nice som present lixom

Permalänk
Avstängd

Fyrkantig vattenmelon

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Begagnade trosor!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Vill tillägga givetvis Global knivar som folk tipsar om MEN välj då Global Pro för dessa kan bara säljas i Japan! Köpte mig ett par sådana fina grejjer
Du behöver söka efter Globalbutikerna för det säljs inte på vanliga butiker, vi gick till den i Tokyo

Permalänk
Medlem

Totoro-grejer

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SolidReactor:

Vill tillägga givetvis Global knivar som folk tipsar om MEN välj då Global Pro för dessa kan bara säljas i Japan! Köpte mig ett par sådana fina grejjer
Du behöver söka efter Globalbutikerna för det säljs inte på vanliga butiker, vi gick till den i Tokyo

Finns deras Pro knivar ens kvar? Jobbade förut med knivar så har hamnat lite ur loopen Skillnaden mellan vanliga och Pro var då slipningen. Har för mig att de bytte design helt på deras "pro" knivar. Deras riktiga "pro" knivar som är handbankade är löjligt dyra iaf

Permalänk
Medlem

Global pro knivar som mig veterligen bara sälj i Japan

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Som sagt, är du intresserad av retro Nintendo-spel så kan du passa på. Finns mycket billigt på vissa butiker.

Permalänk
Medlem

Knivar, finns många väldigt fina knivar där (alltså kockknivar)

Permalänk
Permalänk
Medlem

En Sega Saturn och så många spel du kan lägga vantarna på!

Visa signatur

7800X3D//4090