Permalänk
Medlem

Köpråd för nybörjar-NAS

Jag hade tänkt mig att införskaffa en NAS. Syftet är att kunna lagra dels privata men även arbetsrelaterat material hemma var jag än är när jag reser i jobbet. Jag vill även gärna kunna streama filmer från NAS:en till iPhone/iPad/dator via tex Plex Media Server.

Eftersom detta är lite av ett test vill jag gärna inte punga ut med hur mycket som helst, men samtidigt inte gå miste av vettiga funktioner som jag kanske mister om jag är för snål. Efter lite googlingar har jag kikat på Synology DS216 och Western Digital My Cloud. Är detta något att rekommendera?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Vår NAS-testpilot kanske har en bra tanke!
@TheMadPanda

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks Gaming

Personligen gillar jag inte Synologys operativsystem lika mycket som konkurenternas. Med det sagt är det inte dåligt bara att Asustor är mer användarvänligt och Qnap har fler avancerade funktioner. Men handlar det främst om lagring av data, fjärråtkomst och lite filmer så duger både asustor, qnap och synology. Jag rekommenderar att du kollar närmre på dessa modeller:

Har tyvärr inte haft möjligheten att testa WD och har därför svårt att säga något om dom.