Maximala inställningar på dubbla geforce gtx 1080 ti?

Permalänk
Medlem

Maximala inställningar på dubbla geforce gtx 1080 ti?

Hejsan!

Har precis fått min dator, och jag måste då säga att jag inte är så väldigt duktig på att trixa och mixtra med inställningar för grafik trots att jag lyckades montera ihop 2 grafikkort och brygga dem med medföljande SLI brygga.

Hur som, till min uppsättning:

Moderkort: ATX,Z270,DDR4,3xPCIe-x16,SLI/CFX, 2xM.2, USB 3.1, Aura Sync, SupremeFX
Nättagg: ATX 12V v2-4, 80 Plus Gold, Semi Modular, 2x 6+2-pin PCIe
Proccessor: Intel Core i7-7700 Kaby Lake
Extra kylning till proccessorn
HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB minne.
dubbla: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming
500 gig ssd hårddisk från samsung PM961.

Kör på en skärm från asus med 4K och 240hz.

Vad för inställningar ska jag ha för att maximera grafikkorten till spel som:

World of warcraft
the witcher 3

Kom gärna med en utförlig länk med vad som förbättrar samarbetet mellan grafikkortet och hur det tillämpas på bästa sätt.

Mvh

Oerfaren datorfantast!!

Permalänk
Medlem

Vad heter skärmen du har ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@azzeeyKK: Tvivlar på att du har både 4K och 240Hz. Förmodligen är det bara en utav dem du har.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

@Seziuo: Sorry, jag trodde det.

Men det är denna skärmen jag har: Asus 24.5" LED G-Sync ROG Swift PG258Q

Och för övrigt så svarade det inte på min fråga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Vad heter skärmen du har ?

Skickades från m.sweclockers.com

Asus 24.5" LED G-Sync ROG Swift PG258Q

Permalänk
Medlem

@Seziuo: Och jag kommer köra på 4K skärm, men den har inte 240 hz, utan bara 60 med en svarstid på 4ms.

Nämligen denna väntar jag på: Acer 32" LED Predator G-Sync XB321HK

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzeeyKK:

Hejsan!

Har precis fått min dator, och jag måste då säga att jag inte är så väldigt duktig på att trixa och mixtra med inställningar för grafik trots att jag lyckades montera ihop 2 grafikkort och brygga dem med medföljande SLI brygga.

Hur som, till min uppsättning:

Moderkort: ATX,Z270,DDR4,3xPCIe-x16,SLI/CFX, 2xM.2, USB 3.1, Aura Sync, SupremeFX
Nättagg: ATX 12V v2-4, 80 Plus Gold, Semi Modular, 2x 6+2-pin PCIe
Proccessor: Intel Core i7-7700 Kaby Lake
Extra kylning till proccessorn
HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB minne.
dubbla: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming
500 gig ssd hårddisk från samsung PM961.

Kör på en skärm från asus med 4K och 240hz.

Vad för inställningar ska jag ha för att maximera grafikkorten till spel som:

World of warcraft
the witcher 3

Kom gärna med en utförlig länk med vad som förbättrar samarbetet mellan grafikkortet och hur det tillämpas på bästa sätt.

Mvh

Oerfaren datorfantast!!

Angående vilka inställningar du ska ha på 4k skärmen får du helt enkelt testa dig fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@izzeww: Det är inte skärminställningarna jag vill ställa in på.

Jag vill ställa in maximal grafik på dem bägge grafikkorten så jag får ut maximerad anvädning av dem bägge i spelen.

Sen behöver det inte vara 4K exakt eftersom min primära spelskärm inte är 4K.

det är 3D inställningarna jag vill ställa in helt enkelt på Nvidia kontrollpanelen

Permalänk
Medlem

@azzeeyKK: Nvidias Gforce Experience har väl inställningar för att optimera de flesta spel?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

@azzeeyKK: Nvidias Gforce Experience har väl inställningar för att optimera de flesta spel?

Även med SLI-Koppling?

jag vet inte, jag har laddat ner det och använder mig utav det.
Men hursom helst så känns det som att datorn inte använder all prestanda den kan. Som att det inte behövs, eller att jag inte kommer åt maximal anvädning.

Permalänk
Medlem

Vad är "Maximal anvädning" enligt dig?

1. Är det flest fps?
2. Är det snyggast grafik?
3. Är det snyggast grafik med flest fps?
4. Är det inga framedrops?
5. Annat.

Berätta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzeeyKK:

Även med SLI-Koppling?

jag vet inte, jag har laddat ner det och använder mig utav det.
Men hursom helst så känns det som att datorn inte använder all prestanda den kan. Som att det inte behövs, eller att jag inte kommer åt maximal anvädning.

" känns inte som"?
Vad är det du saknar? Har du låga fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

@azzeeyKK: det enda du i princip kan göra är att se till att du har sli aktiverat(även om du kommer att få bättre prestanda med bara ett kort i en del spel) och sätta "maximal prestanda" i nvidia kontrollpanel. Övriga inställningar gör du individuellt för varje spel

Permalänk
Medlem

mig veterligen kan man inte nyttja SLI till WoW. Tror till och med jag hade sämre prestanda när jag tidigare körde SLI i det spelet.

Till Witcher finns de väl något mod/program som gör att man kan trycka upp grafiken mer. Minns dock inte vad det hette men borde gå att få fram lätt om man googlar lite.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzeeyKK:

Även med SLI-Koppling?

jag vet inte, jag har laddat ner det och använder mig utav det.
Men hursom helst så känns det som att datorn inte använder all prestanda den kan. Som att det inte behövs, eller att jag inte kommer åt maximal anvädning.

Som titigare frågats, vad är det som får dig att känna att din dator inte utnyttjar sin fulla prestanda?

Du behöver t ex inte två 1080 Ti i sli för att kunna köra witcher 3 på högsta grafiken. Jag gör det med små modifieringar på mitt r9 290x.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ytterst få spel som skalar något vidare med 1080 ti i SLI.

Utan Founders edition så throttlar de antagligen med för att de bli för varma, speciellt det övre kortet. Kör själv med 2st 1080 ti MSI armor i ena burken och 2st 1080 Ti Msi Gaming i andra burken, som beräkningskort är de grymt strömeffektiva vid ~75% powerlimit.

Men för gaming skulle jag nog vilja påstå att SLI & 1080 TI är en besvikelse, microstutter och ingen större vinst i de spel jag spelar.
I 1440p /165hz gsync som jag spelar är det mest en nackdel med 2x1080ti.

Hur kyler du dina 2 strixkort? Vad ligger de på för frekvenser och temperaturer under load?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Fatrix:

Ytterst få spel som skalar något vidare med 1080 ti i SLI.

Utan Founders edition så throttlar de antagligen med för att de bli för varma, speciellt det övre kortet. Kör själv med 2st 1080 ti MSI armor i ena burken och 2st 1080 Ti Msi Gaming i andra burken, som beräkningskort är de grymt strömeffektiva vid ~75% powerlimit.

Men för gaming skulle jag nog vilja påstå att SLI & 1080 TI är en besvikelse, microstutter och ingen större vinst i de spel jag spelar.
I 1440p /165hz gsync som jag spelar är det mest en nackdel med 2x1080ti.

Hur kyler du dina 2 strixkort? Vad ligger de på för frekvenser och temperaturer under load?

Håller med. Körde tidigare med 3st GTX980 och de var fantastiska på att slå rekord i benchmarks men usla i riktiga spel. Massa problem med att få spelen att funka och när det väl fungerade så var det en massa microstutter och annat elände.

Bytte till ett GTX 1080 och ångrar inte trots den teoretiska nergraderingen ett dugg.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Svampmux: Sorry för mitt sega svar, är inte så aktiv här som jag borde vara.

Jag tycker att fpsen är låga med tanke på utrustningen, samt att det flickrar till i skärmen XB321HK.

I cs go, men i andra spel så flyter det på bra med 4K upplösning och 60fps.

1920x1080 på dem andra skärmarna flyter på med #(otroliga) 300-500fps.

Så bör det inte vara med tanke eller är det något jag har ställt in fel?

Jag borde väl ändå ha minimalt 500fps i csgo lol och wow konstant med maximala inställningar på grafiken i spelen. Men jag har nog inte rätt inställningar på grafikkortet i Nvidias kontrollpanel, Även om jag använder Geforce Xperience så tycker jag att det programmet inte ställer in det absolut bästa som jag vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Fatrix:

Ytterst få spel som skalar något vidare med 1080 ti i SLI.

Utan Founders edition så throttlar de antagligen med för att de bli för varma, speciellt det övre kortet. Kör själv med 2st 1080 ti MSI armor i ena burken och 2st 1080 Ti Msi Gaming i andra burken, som beräkningskort är de grymt strömeffektiva vid ~75% powerlimit.

Men för gaming skulle jag nog vilja påstå att SLI & 1080 TI är en besvikelse, microstutter och ingen större vinst i de spel jag spelar.
I 1440p /165hz gsync som jag spelar är det mest en nackdel med 2x1080ti.

Hur kyler du dina 2 strixkort? Vad ligger de på för frekvenser och temperaturer under load?

Helt ärligt så har jag ingen extra kylning till dem, utan jag blir förvånad över att höra att kortet inte har någon slags kylning av sig själv med tanke på det höga priset.

Jag använder inte bägge nu eftersom jag tycker att det flyter på trippelt så mycket bättre med bara det ena kortet isatt.

Har använt det i 5 dagar, och nu ligger den här som reserv ifall något skulle hända det grafikkortet som sitter i, vilket är svårt att tro att det skulle göra.

Men alltid bra att ha ett extra

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det luktar konstigt?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzeeyKK:

Helt ärligt så har jag ingen extra kylning till dem, utan jag blir förvånad över att höra att kortet inte har någon slags kylning av sig själv med tanke på det höga priset.

Jag använder inte bägge nu eftersom jag tycker att det flyter på trippelt så mycket bättre med bara det ena kortet isatt.

Har använt det i 5 dagar, och nu ligger den här som reserv ifall något skulle hända det grafikkortet som sitter i, vilket är svårt att tro att det skulle göra.

Men alltid bra att ha ett extra

Jo de har absolut egen kylning , men fläktarna på ett strixkort är inte speciellt optimerade för att köra flera grafikkort.
Av anledningen att värmen från det undre kortet kommer stiga rakt upp i kylningen på det övre kortet, antar att lösningen hade vart och köra founders edition kort eller att vattenkyla dem! Själv ska jag satsa på vatten, då ljudnivån på FE kort är åt helvete för hög.

Visa signatur