Fått sparken utan bra anledning, ska man gå till aftonbladet, Metro eller GP?

Permalänk
Medlem

Fått sparken utan bra anledning, ska man gå till aftonbladet, Metro eller GP?

Jag har precis fått sparken utan en bra anledning . Har en story som är för dålig för att vara sann så jag undrar vilken nyhetskälla som är bäst för jag har ingen koll . Glömde även att nämna expressen

§3.1
Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Berätta om den här, tror att det är svårt att få någon skriva om det om du inte känner en journalist.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv

Som sagt att skriva den här är ej fel, då märker du genast vad folk tycker utan att starta något stort som kan slå tillbaka.

Angående gammalmedia så bör du tillhöra någon grupp som de bryr sig om, det finns många olika grupper och det handlar även om vilket jobb det är.
Men är du en systemvetare och fick sparken av vad som helst, som inte har med att du är tillhör någon grupp som de anser är mer värt så är detta ointressant för dem.
Däremot så är det självklart något som intresserar fackförbund som Unionen.

Permalänk

Var/är du medlem i ettt fackförbund
det är ditt första val, ett samtal dit, garanterat bästa infon du kan få om vad du bör göra finns där.
inte så mycket här...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blacksheep:

Var/är du medlem i ettt fackförbund
det är ditt första val, ett samtal dit, garanterat bästa infon du kan få om vad du bör göra finns där.
inte så mycket här...

Man behöver ej vara medlem i ett fackförbund för att fråga såna hära saker, men problemet med att prata med The Mafia är att då har man verkligen sätt bollen i rullning, vilket kan leda till usla referenser.
Nå beroende på vad orsaken är så är detta rätt, man kan dock vara smart och först prata med facket utan att nämna arbetsgivaren och se vad de säger, tycker man det är bra, ja då kan man ge dem uppgifterna.

Att prata med facket är lite som att prata med polisen, ibland är det ett måste och det enda riktiga, tänk dock på att de har en egen agenda och det är oåterkalleligt.
*edit*
Förtydligande jag förespråkar alltså att rådfråga facket även om man ej är med där, men ge dem ej fullständigt kontroll i början utan se vad de säger och få dem att göra som man själv vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag har precis fått sparken utan en bra anledning .

Kanske prata med en lämplig jurist först?

Har du blivit uppsagd eller avskedad? Vad står det för anledning i brevet du fick? Är det ett stort eller litet företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Kanske prata med en lämplig jurist först?

Har du blivit uppsagd eller avskedad? Vad står det för anledning i brevet du fick? Är det ett stort eller litet företag?

Oj vad är skillnaden? Fick sparken från både Volvo och bemmaningsföretaget Lernia . Jag har 100% närvaro aldrig sjuk inte en enda dag jobbade över alla lördagar jobbade över varande dag vi fick övertid . Jobbade när vi plötsligt skulle börja 30 min tidigare . Alla min kollegor va i chock när jag kom och sa hej då efter sparken dem trodde att jag skämtade .

Men ja jag kanske skulle prata med en jurist först du har rätt . vem ska man vända sig till liksom?.
Om det är nån som undrar hur länge jag har jobbat är det över 4 månader.

Detta hände i tisdags jag sov inte på 38 timmar jag har tänkt varje dag på hämnd och att göra sjuka saker men ska göra detta på ett hederligt sätt istället även om mitt liv är förstört .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Oj vad är skillnaden? Fick sparken från både Volvo och bemmaningsföretaget Lernia . Jag har 100% närvaro aldrig sjuk inte en enda dag jobbade över alla lördagar jobbade över varande dag vi fick övertid . Jobbade när vi plötsligt skulle börja 30 min tidigare . Alla min kollegor va i chock när jag kom och sa hej då efter sparken dem trodde att jag skämtade .

Men ja jag kanske skulle prata med en jurist först du har rätt . vem ska man vända sig till liksom?.
Om det är nån som undrar hur länge jag har jobbat är det över 4 månader.

Detta hände i tisdags jag sov inte på 38 timmar jag har tänkt varje dag på hämnd och att göra sjuka saker men ska göra detta på ett hederligt sätt istället även om mitt liv är förstört .

Kan du klargöra vad som har hänt? Du kom 30min för sent och därför fick du sparken?

Varför tror du att livet är över för att du fick sparken från ett bemanningsföretag? Givetvis kan du skaffa dig ett nytt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Oj vad är skillnaden? Fick sparken från både Volvo och bemmaningsföretaget Lernia . Jag har 100% närvaro aldrig sjuk inte en enda dag jobbade över alla lördagar jobbade över varande dag vi fick övertid . Jobbade när vi plötsligt skulle börja 30 min tidigare . Alla min kollegor va i chock när jag kom och sa hej då efter sparken dem trodde att jag skämtade .

Men ja jag kanske skulle prata med en jurist först du har rätt . vem ska man vända sig till liksom?.
Om det är nån som undrar hur länge jag har jobbat är det över 4 månader.

Detta hände i tisdags jag sov inte på 38 timmar jag har tänkt varje dag på hämnd och att göra sjuka saker men ska göra detta på ett hederligt sätt istället även om mitt liv är förstört .

Så vad angavs för orsak till uppsägningen?
Hade du tillsvidareanställning eller visstid?

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det så osäkert att jobba för bemanningsföretag! jag själv har gjort det några gånger nu är jag på adecco men jag bestämde mig för en månad sedan att försöka få jobb via ett företag direkt via just företaget! jag låg i som fan och vips så fick jag jobb i torsdags på ett företag!

Det är så mycket du kan få sparken för via bemanning tyvärr! säger nån arbetskamrat till chefen på företaget du är anställd på att han inte gillar dig så säger han till bemanningsföretaget och pang så får du gå!

Det jag kan råda dig till att söka jobb utan att gå genom bemanning! jag var på ett företag förra sommaren lagerjobb! via manpower vi blev behandlade som slavar och jobba så vi knappt orkade stå på slutet, chefen var ett praktarsel och hatad utav alla till slut så frågade jag manpower om jag fick byta arbetsplats!

och jag förklarade varför och dem visste redan om problemet med chefen men struntade i det! någon vecka senare fick jag gå på grund av arbetsbrist...
Men det var ett finare sätt att säga du är ingen teamplayer som står med röven uppåt och tar imot allt vi stoppar in där.

Visst så blev man förbannad för man visste ju att dem hade andra arbetsplatser dem hade jobb man kunde få! men säger man ifrån eller gör nåt annat som går imot deras uppförandekod så får man helt enkelt sparken! då det är så lätt att sparka någon som är anställd via bemanning.

Jag försökte prata med facket men det var lönlöst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Så vad angavs för orsak till uppsägningen?
Hade du tillsvidareanställning eller visstid?

Yes jag förklara det i detalj detta kommer vara svårt att tro på eftersom det är helt ologiskt . Mina kollegor ville dra till den andra stationen när vi fick stop och hälsa på . Vi jobbade inne på måleriet och den andra stationen hette TC. När vi fick stop var vi en grupp på 7 personer som skulle dra och alla började bara säga vem ska fråga? så jag gick och frågade lagledaren om vi fick gå . Hennes svar va ja om ni är tillbaks i tid vilket vi var . Vi gick till tc och en högre uppsatt sa till oss om ni ska hälsa på måste ni ha på er västar så lämna genast .

Han personen ringde såklart vår chef . Dagen efter kommer min chef fram och säger töm ditt skåp och stick du är avskedad jag vill inte ha dig längre . Jag blev genast chockad och fråga varför vi inte ens får skit för det i grupp utan att han endast hängde ut mig . Han hade inget bra svar så jag sa till att jag bara ska säga ajdö till alla mina kollegor. Kramade om folk och alla kolla på mig konstigt liksom varför säger du hej då många trodde jag skämtade . Bara jag fick konsekvenser ingen annan .

(fick ta farväl mitt under vårt jobbpass dagen efter vi hälsa på denna stationen .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd

Tidningarna du nämner är inget du kommer finna räddningen i, ta ett jobb med mindre lön men där du trivs sedan när rätt tillfälle dyker upp försöker du få anställning för jobbet du är utbildad för.

Skickades från m.sweclockers.com

Off topic /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Tidningarna du nämner är inget du kommer finna räddningen i, ta ett jobb med mindre lön men där du trivs sedan när rätt tillfälle dyker upp försöker du få anställning för jobbet du är utbildad för.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte ute efter räddning däremot är jag ute efter att uppmärksamma det som inte får hända .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag är inte ute efter räddning däremot är jag ute efter att uppmärksamma det som inte får hända .

Så mitt under er arbetsdag bestämmer ni er för att hälsa på en annan station för att säga hej?

Permalänk
Medlem

Att jobba för bemannningsföretag är det värsta du kan göra. Du vet aldrig om du får jobba 1 vecka eller 5 år. du kan bli uppsagd efter 5 dagar om de avbryter sammarbetet.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Så mitt under er arbetsdag bestämmer ni er för att hälsa på en annan station för att säga hej?

Nej vi hade stop på över en garanterad timme . Där vi fråga om vi fick gå och svaret va ja. Vi gick av en ren nyfikenhet och ville inte göra nåt negativt överhuvudtaget . Vår lagledare sa ingenting om västar så vi visste inte denna iden hade mina kollegor länge jag var bara personen som ställde frågan verbalt .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Yes jag förklara det i detalj detta kommer vara svårt att tro på eftersom det är helt ologiskt . Mina kollegor ville dra till den andra stationen när vi fick stop och hälsa på . Vi jobbade inne på måleriet och den andra stationen hette TC. När vi fick stop var vi en grupp på 7 personer som skulle dra och alla började bara säga vem ska fråga? så jag gick och frågade lagledaren om vi fick gå . Hennes svar va ja om ni är tillbaks i tid vilket vi var . Vi gick till tc och en högre uppsatt sa till oss om ni ska hälsa på måste ni ha på er västar så lämna genast .

Han personen ringde såklart vår chef . Dagen efter kommer min chef fram och säger töm ditt skåp och stick du är avskedad jag vill inte ha dig längre . Jag blev genast chockad och fråga varför vi inte ens får skit för det i grupp utan att han endast hängde ut mig . Han hade inget bra svar så jag sa till att jag bara ska säga ajdö till alla mina kollegor. Kramade om folk och alla kolla på mig konstigt liksom varför säger du hej då många trodde jag skämtade . Bara jag fick konsekvenser ingen annan .

(fick ta farväl mitt under vårt jobbpass dagen efter vi hälsa på denna stationen .

Så kortversionen är alltså; Du och dina kollegor fick OK att gå förbi en annan station under ett produktionsstopp för att kolla in läget, på villkor att ni kom tillbaka inom avtalad tid. Vilket ni gjorde. Men eftersom ni saknade varselväst(?) skickades ni tillbaka av någon produktions- eller driftchef - samma person som ringde din chef som i sin tur avskedar dig på stående fot?

Låter helt befängt. Inte historien i sig självt utan enorma överreaktionen. Men å andra sidan är min uppfattning av Lernia inte så smickrande. Min tanke är att Lernia-cheferna är på hugget eftersom de inte gjort sig populära på Volvo i samband med deras stora rekryteringskampanjer och visar sina å' så hårda tag genom att avskeda anställda som ertappas med minsta fel när rätt personer rapporterar händelsen.

Riktigt uselt. Men jag undrar hur stort intresse tidningarna skulle ha av detta. Att göra symbolfel är ju inte lika attraktivt att skriva om som om det vore symboler som orsakat konflikten.

Men jag skulle föreslå att prata med facket eller någon inbiten och rådfråga hur man bör gå till väga för att kunna ge Lernia smäll på fingrarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan avsked och uppsägning är följande:
Uppsägning: Vid uppsägning har du en uppsägningstid vilket kort innebär att du t ex kan ha 3 månaders uppsägningstid som du arbetar kvar på företaget.
Avsked: Du går med omedelbar verkan, vilket tillämpas när du som arbetstagare har grovt åsidosatt dina åtaganden gentemot arbetsgivaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gudarn:

Skillnaden mellan avsked och uppsägning är följande:
Uppsägning: Vid uppsägning har du en uppsägningstid vilket kort innebär att du t ex kan ha 3 månaders uppsägningstid som du arbetar kvar på företaget.
Avsked: Du går med omedelbar verkan, vilket tillämpas när du som arbetstagare har grovt åsidosatt dina åtaganden gentemot arbetsgivaren.

okej jag blev avskedad från både Volvo och Lernia , P4 kanske är intresserade av detta

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Oj vad är skillnaden? Fick sparken från både Volvo och bemmaningsföretaget Lernia . Jag har 100% närvaro aldrig sjuk inte en enda dag jobbade över alla lördagar jobbade över varande dag vi fick övertid . Jobbade när vi plötsligt skulle börja 30 min tidigare . Alla min kollegor va i chock när jag kom och sa hej då efter sparken dem trodde att jag skämtade .

Men ja jag kanske skulle prata med en jurist först du har rätt . vem ska man vända sig till liksom?.
Om det är nån som undrar hur länge jag har jobbat är det över 4 månader.

Detta hände i tisdags jag sov inte på 38 timmar jag har tänkt varje dag på hämnd och att göra sjuka saker men ska göra detta på ett hederligt sätt istället även om mitt liv är förstört .

Har du provanställning kan dom sparka dig när som helst utan att behöva nämna varför

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Så kortversionen är alltså; Du och dina kollegor fick OK att gå förbi en annan station under ett produktionsstopp för att kolla in läget, på villkor att ni kom tillbaka inom avtalad tid. Vilket ni gjorde. Men eftersom ni saknade varselväst(?) skickades ni tillbaka av någon produktions- eller driftchef - samma person som ringde din chef som i sin tur avskedar dig på stående fot?

Låter helt befängt. Inte historien i sig självt utan enorma överreaktionen. Men å andra sidan är min uppfattning av Lernia inte så smickrande. Min tanke är att Lernia-cheferna är på hugget eftersom de inte gjort sig populära på Volvo i samband med deras stora rekryteringskampanjer och visar sina å' så hårda tag genom att avskeda anställda som ertappas med minsta fel när rätt personer rapporterar händelsen.

Riktigt uselt. Men jag undrar hur stort intresse tidningarna skulle ha av detta. Att göra symbolfel är ju inte lika attraktivt att skriva om som om det vore symboler som orsakat konflikten.

Men jag skulle föreslå att prata med facket eller någon inbiten och rådfråga hur man bör gå till väga för att kunna ge Lernia smäll på fingrarna tillbaka.

Ja min chef på Lernia lurade mig att jag skulle få berätta min del av storyn men var endast där pågrund av att jag skulle skriva på avskedspapper

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Har du provanställning kan dom sparka dig när som helst utan att behöva nämna varför

Är det verkligen så?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ja min chef på Lernia lurade mig att jag skulle få berätta min del av storyn men var endast där pågrund av att jag skulle skriva på avskedspapper

Är du medlem i IF Metall så kontakta avdelningen i Göteborg.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför du är så fokuserad på att du ska kontakta media. När du jobbar via ett bemanningsföretag har du väldigt liten anställningstrygghet och ni utgjorde en potentiell fara när ni gick till den andra avdelningen utan skyddsvästar.

Att vara med i ett snyft-reportage är inget du vinner på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Är det verkligen så?

Du har 6 månaders provanställning på Lernia, jag har nämligen själv jobbat via Lernia i 1,5 år, och under den tiden kan dom sparka dig för i princip vad som helst, man har inget att säga till om tyvärr så bara gilla läget.

Skrivet av SUMITOMO:

Är du medlem i IF Metall så kontakta avdelningen i Göteborg.

Facket kan inte göra någonting när man har visstidsanställning.

Skrivet av Lexius:

okej jag blev avskedad från både Volvo och Lernia , P4 kanske är intresserade av detta

Att folk får gå från bemanningsföretag som Lernia är vardagsmat idag, systemet utnyttjas och som visstidsanställd (provanställning) kan man inte göra någonting tyvärr. Man kan gå till media, gissar dock att dom inte kommer göra något med det men det kommer inte ändra någonting i slutänden, bemanningsföretaget får rätt i slutet.

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Är det verkligen så?

Beroende på hur avtalet mellan Lernia och Volovo ser ut så kan Volvo när som helst bara säg att de inte längre vill ha dig. Sedan måste Lernia i sin tur säga upp dig men med avtalad uppsägningstid. Så länge du är provanställd behöver Lernia egentligen inte ange någon anledning.

I det här fallet kanske Volvo har brett på rejält angående hur du har misskött dig och att Lernia därför anser att de har grund att sparka dig på dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pr1ckskytt:

Beroende på hur avtalet mellan Lernia och Volovo ser ut så kan Volvo när som helst bara säg att de inte längre vill ha dig. Sedan måste Lernia i sin tur säga upp dig men med avtalad uppsägningstid. Så länge du är provanställd behöver Lernia egentligen inte ange någon anledning.

I det här fallet kanske Volvo har brett på rejält angående hur du har misskött dig och att Lernia därför anser att de har grund att sparka dig på dagen.

Ja det är som du säger, volvo kan säga upp folk med någon timmes varsel, beror på vad som står i Lernias avtal med Volvo. Så antagligen volvo som vill sparka dig av någon anledning, bara gilla läget tyvärr.
Du har 14 dagars uppsägningstid som provanställd på Lernia.

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Skrivet av Christley:

Har du provanställning kan dom sparka dig när som helst utan att behöva nämna varför

Borde varit första frågan.

Skrivet av Lexius:

Är det verkligen så?

Ja, så är det. Om arbetsgivaren inte gjort bort sig och sagt något dumt kan du inte göra så mycket, de tjänar nästan på att inte ge ett skäl.

Beroende på avtal har du väl en uppsägningstid?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Borde varit första frågan.

Ja, så är det. Om arbetsgivaren inte gjort bort sig och sagt något dumt kan du inte göra så mycket, de tjänar nästan på att inte ge ett skäl.

Beroende på avtal har du väl en uppsägningstid?

Man har 14 dagars uppsägningstid som visstidsanställd.
30 dagar om man är tillsvidareanställd

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Borde varit första frågan.

Ja, så är det. Om arbetsgivaren inte gjort bort sig och sagt något dumt kan du inte göra så mycket, de tjänar nästan på att inte ge ett skäl.

Beroende på avtal har du väl en uppsägningstid?

Ja dem har ju gjort bort sig rejält . Jag fick ett godkännande att gå och fick sparken sen . Vi skulle aldrig ha gått utan ett godkännande

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async