Permalänk
Entusiast

Got Milk?

Got Milk?

Ett projekt som jag som jobbat med under en längre period och som korrigerats och förbättrats allt eftersom. Mitt första riktiga projekt där jag verkligen lagt ner tid och energi och där jag lärt mig mycket under resans gång. Lärdom som jag kommer ta med mig till kommande projekt framöver. Detta bygge tog jag med till Dreamhack Summer 2017 och ställde upp i open class case mod competition. Lyckades med bedriften att vinna trots många andra mycket fina byggen... allt detta samt möten med andra mycket trevliga moddare har gett mig blodad tand! Så ett nytt projekt är redan på G...

Specs

CPU: Intel i7 6700K
Mobo: Gigabyte Z170X G1 Gaming
RAM: Corsair DDR4 2x8GB 3200Mhz
PSU: EVGA G2 850W
GPU: 2x ASUS 1080 Strix OC
SSD: Intel 520 120GB & Crucial BX100 500GB
Chassi: Hex Gear R80

Styrning: Aquaero 6 Pro
Radiatorer: EK XE 480 & EK XE 360
Fläktar: 12x be quiet! Silent wings 3 High speed
Pump/Res: 2x EK-XRES 140 Revo D5 PWM med multitop och internal tube
Fittings: Barrow 16/12 HT
Tubing: EKWB 16/12 PETG
CPU-block: EK-Supremacy EVO - Nickel
GPU-block: EK-FC1080 GTX Strix - Nickel + Svarta backplates
Vätska: EK-Ekoolant Pastel WHITE & Mayhems X1 Oil black

Bygglogg finns här: Bygglogg

Vill återigen passa på att skicka ett stort tack till mina sponsorer som hjälpte mig med detta projekt

Besök galleriet här

Permalänk
Entusiast

Ytterst tacksam för all feedback så man vet vad som kan förbättras och göras annorlunda i framtida byggen

Permalänk
Medlem

12 Fläktar damn, är det bara för synens skull eller vad drar du med för Vcore på detta systemet egentligen?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

urläckert! Stilrent och välgjort.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av hakd:

12 Fläktar damn, är det bara för synens skull eller vad drar du med för Vcore på detta systemet egentligen?

Här kan du se lite skillnad... på gpu-loopen sitter det 8 fläktar på en 480-rad. På cpu-loopen sitter det tre fläktar på en 360. Du ser på "timern" att det är 24 minuter sen jag startade datorn och utvecklingen i värme

Skrivet av ggalaxyy:

urläckert! Stilrent och välgjort.

Stort tack, bockar och bugar

Permalänk
Medlem

Mycket bra jobbat Rogga .. Grattis till vinsten .. hälsningar från "Sönnsvall"

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rogga67:

Mycket bra jobbat Rogga .. Grattis till vinsten .. hälsningar från "Sönnsvall"

Tackar Rogga!

Permalänk
Medlem

Grymt bygge!
Har du gjort graferna själv eller har du använt någon mjuvara för att generera dem?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ahlen:

Grymt bygge!
Har du gjort graferna själv eller har du använt någon mjuvara för att generera dem?

Det är medföljande mjukvara till min aquaero 6. Extremt bra mjukvara som ger dig möjlighet att övervaka det mesta och kunna styra och ställa exakt så som du vill ha det