Permalänk

Micken brusar

Tjena, har ett problem som jag aldrig hört talats om. Jag skypade med en kompis och jag skulle gå och testa ljuded "Cs, TeamSpeak, Skype och OBS. Men det brusade alla gånger som fan "Jag har en bra mick" och det brusade inte när jag skypade med min kompis, bara på ljudtestsnubben och alla andra ställen. Vet ni vad som är felet? Eftersom det inte brusar i Skype så är det inte micken som är trasig.

:Edit jag kan även koppla ur micken när det brusar

Permalänk

Låter som att du har hög volym på din mikrofon. Prova att sänka mikrofonvolymen lite Som standard så sköter Skype volymen automatiskt vilket kan förklara varför det inte brusar där

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Forumledare

@NoahSweClockers: Vad är det för mikrofon du har?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@JeagerMeisterSWE Nej den är väldigt låg, och som sagt jag kan även koppla ur micken när det brusar
@NordNet Jag har ett mixerbort Behringer Xenyx Q502 USB, behringer ultravoice xm8500...
(Till båda) det brusar inte på min "mätare" på mixer bordet, så det är datorn som gör ngt xD

Permalänk
Medlem

Stäng av/ dra ner mikrofon boosten i windows om du inte provat, kan spöka lite så ibland.

Permalänk

@ezakimak: Hur? xD
Tack

Permalänk
Medlem

Har du ställt in rätt Khz i inställningarna för programmet. Det måste vara Khz som är inställt i windows eller drivrutinerna för micken/ljudkortet som micken är kopplad till. Låt säga att ljudkortet har 44.1Khz inställt och du i programmet ställer inte 48Khz eller tvärtom, så kommer du uppleva ett digitalt "brusljud".

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoahSweClockers:

Högerklicka på högtalaen nere i högra hörnet, välj recording devices.
Högerklicka sedan på din mikrofon som ska komma upp i en ruta, så väljer du properties, där har du en tab som heter levels där inne ställer du den.

Sorry för brist på översättning från engelska men är lite för trött haha

Permalänk

Alla som skrivit, tack.... Men det är fixat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoahSweClockers:

Alla som skrivit, tack.... Men det är fixat!

Det vore bra om du skrev vad lösningen var så folk med liknande problem kan se det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@jOnÄTÄn: Oj juste. @ezakimak hjälpte mig, glömde tacka han.