Permalänk
Administrativ avgift

NCASE på vatten

Hejsan då kanske jag är ltie sent ute för att vara unik på forumet med ett vattenkylt Ncase men eftersom jag alltid viljat ha ett vattenkylt litet bygge så får vi se vad som händer. Fick tummen ur rumpan och började med att beställa lite delar så får jag fixa till det hur den faktiska dragningen blir men mycket inspiration finns ju redan online. Finns väl inte så mycket att säga förutom att börja bygga.

Bygget blir av barrow och fick grymma priser och även DHL leverans från Kina så stort tack till Formulamodstore på aliexpress som levererar. Det som jag redan nu tror är att rören inte kommer räcka men det bör det göra. Så dela tankar idéer färgscheman osv då jag inte riktigt bestämt mig för vad det blir för vätska än. Men meningen är att det silvriga ska komplettera de utomstående panelerna. Kanske till och med skära in en glassida (Om ej icke praktiskt). Jag hoppas verkligen Noctuas nya slimfläktar leverar! tycker redan nu att noctua fläkten som sitter på kylaren i chassit är mycket snygg tillsammans med det silvriga. Jag hoppas att kunna få kontakt med några sponsorer. Kan ju redan nu tacka ASUS för deras grymma support och att ASUS alex pushade mig riktigt hårt att detta vore grymt!
(Hederstaggar)
@ASUS_Troy - slänger du iväg ett 1070 till mig?
@MetallicAcid - Nöjd nu?
@Zpnk - Sa du biltema?

Delarna som kommer sitta i:
6700k
1/2 Samsung 850 500GB evo
MAXIMUS VIII IMPACT
Corsair Dominator Platinum 3200MHz CL15 2x8GB
Corsair SF600 med cablemodkablar svarta/orangea (då jag redan har dom så ev egen sleeving)
PNY 980TI med EK vattenblock + backplate (Köpta begagnade) då mitt gaming X kort coilwhinear och åker tillbaka till Webbhallen så får jag se hur jag löser det.

Just nu :

Vattenkylningen är beställd:
@inet - hoppas jag får extra mycket godis med denna beställning?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Entusiast

Vart är kundkorgen på biltema?

Permalänk
Administrativ avgift

@Zpnk: Du får bild när jag är där o handlar

--------Update 1---------

Noctua fläktarna är inte i lager och måste ev hitta en annan lösning vart jag kan hitta dessa utan allt för mycket extra kostnad osv. Har skrivit till Noctua för en ev specialbeställning från dom .

Vattenkylningen går iväg imorgon ca 5-10dagar med DHL från KINA , pump/res går ihop måste nog ev kolla på att handla från EBAY lite dyrare men ja vad ska man göra? 92mm radiatorn har gått iväg o är i Tyskland (yay)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

-------Update 2---- Prylar droppar in
Här kommer en uppdatering på alla dyra prylar man köper för sina hårt tjänade pengar , nu väntar vi på Noctua fläktarna (beställda direkt från Noctuas Ebay då Inet var osäkra när de skulle komma i lager) , och vattenkylningen från Aliexpress. Juste var för lat för att dammsuga igår så jag drog en beställning på en elektrisk skruvdragare och en robot dammsugare.

(Hoppas på Hallon , hoppas på Hallon)

@Inet vad var det här ? Inget godis? Säg inte att jag ska behöva gnälla på sommarbrevbäraren igen ?

(Mitt HTC vive med i bild också)

Fidget spinner var man tvugen att handla när det bara kostade 39kr!

Begagnade vattenblock får avsluta den här uppdateringen

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Följer med spänning!

Permalänk
Administrativ avgift

@jmeistr: Hoppas det blir ett bra bygge , lite nervös är man och har absolut 0 koll om jag ska köra svarta org kablarna eller cablemods som jag har. Inga planer att posta bilder på ditt bygge? Ev komma med lite förslag till vätskefärg hit?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94: Kan nog posta bilder vid ett senare tillfälle, just nu är det ingen ordning på riggen då jag håller på byta chassi.

Gällande kablar hade jag kört på dina cablemodkablar, eftersom du redan har dem. Visst kan du även sleeva eget som du föreslog, det är dock oerhört tidskrävande och irriterande.

Denna vätska skulle passa fint med dina cablemodkablar: https://mayhems.co.uk/coolants/pastel-coolants/pastel-pre-mix...
alternativt köra på vit pastel samt dyes, för att få en specifik kulör.

Permalänk
Administrativ avgift

@jmeistr: Tänker att jag ska ha en orange vätska som fyller ut noctua fläktarna Får se hur mycket de syns osv.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Kul att se att du är igång med bygget! Du får pinga om du har frågor!

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

@ggalaxyy: Det ska jag göra men kanske inte behövs då jag kollat och vet ju att man inte ska välja en EK SE 240 då den är lite längre än alla andra ex HWLABS 240 är perfekt.

Har tänkt lite såhär att dra rören:

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

-------Update 3---- Mer prylar o snart klara?

DHL express is genius

Det som är kvar att göra, rätta till småfix i rördragning dvs kapa 1mm här o där så att det blir rakare , gå på biltema o köpa batterivattenflaska + vatten sedan så är det bara att läcktesta och hoppas på det bästa. Sedan så ska jag ha en photoshoot i en icke mörk miljö Mycket krångell med rördragning och mycket mycket tajta utrymmen , missräkning av mig var att jag fick använda typ alla 45 graders adaptrar till bottenradiatorn för att fylla ut då grafikkortet på MM inte tar i om jag satte 45 + 45 + 90 graders vinklar.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Visst är det trångt? Värst är kabeldragningen i mitt tycke. Svårt att klämma in 24-PIN utan att stress andra komponenter. Hur sitter pumpen tycker du? Stabilt?

Förbered dig på att det blir ett jävla liv om Noctua fläktarna. Jag hade EN enda och 50% av alla kommenterar jag fått är om den fläkten. Bra val enligt mig iaf. Några av dina rör ser snea ut i onödan, skulle absolut se till att gå in en gång till och fixa finliret innan du fyller.

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

@ggalaxyy: Läste du inte inlägget Vad som är kvar att göra ^^ Kabeldragningen är ganska lätt faktiskt. men rördragningen är ett helvete xD Vart lite sent igår så går in med 100% energi efter jobbet idag^^

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

@ggalaxyy: Jag kommer nog behöva tänka om lite med loopen , vända blocket 90 grader pga väldigt dum dum design av Barrow xD , sedan så kan jag nog isch göra den som din loop. Ska nog blanda lite kablar ex , PCIE pinnarna men sata + cpu pinnen i standard. Detta pga utrymme o lite design

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

-------Update 4----

Vad gör jag? Jo jag går på Biltema o inhandlat väldigt mycket vatten, testat loopen med vatten i men fått horribla CPU temp´s. Så jag ska se över att inhandla ny kylpasta imorgon och återfästa blocket om något skulle vara knas. Så invänta er en bild update i helgen!

Om någon i närheten av Örebro är skitbra på att fotografera så kan de gärna få hobbyfota mitt bygge ^^

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

-------Update nr5 vad ska det bli för vätska?----

Ja som ni ser är det bara antingen inhandla lite 45 fittings för o fixa den från rad till pump ev böja. Jag känner mig relativt klar med projektet så det som är kvar är att fixa en fin vätska helt enkelt. Bygget är mycket stilrent som bilder kanske inte visar sedan så ska jag fixa lite combs till 6+8pins kontakten. Så vad tycker folket?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Dålig respons!

Jag tycker det ser riktigt fint ut. Jag sitter själv med fingret på köp-knappen och har beslutsångest.
Hur ser det ut med temps i din rigg? Och kör du den fortfarande? Är du nöjd?

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem

Hur missade man detta bygge? Det är ju precis det man håller på och sparar pengar till just nu! Ser f.ö. väldigt snyggt ut, känner igen det från någonstans men kan inte sätta fingret på var man sett det tidigare.

Hur ser dina temperaturer ut under load?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Beställde mitt chassi idag blev även väskan som de visar på hemsidan. Sjysst tillbehör och perfekt för lan.

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av reque64:

Dålig respons!

Jag tycker det ser riktigt fint ut. Jag sitter själv med fingret på köp-knappen och har beslutsångest.
Hur ser det ut med temps i din rigg? Och kör du den fortfarande? Är du nöjd?

Inga taggar heller , temperaturerna just nu med undervolt på allt och 7700k i 4ghz är , 55grader och 50 på grafikkortet. Kör fortfarande denna och den är knäpptyst ^^

Skrivet av Icte:

Hur missade man detta bygge? Det är ju precis det man håller på och sparar pengar till just nu! Ser f.ö. väldigt snyggt ut, känner igen det från någonstans men kan inte sätta fingret på var man sett det tidigare.

Hur ser dina temperaturer ut under load?

Temperaturerna är beroende på men de är hanterbara , 60-65 CPU och GPU ca 55

Skrivet av reque64:

Beställde mitt chassi idag blev även väskan som de visar på hemsidan. Sjysst tillbehör och perfekt för lan.

Perfekt för lan ja

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3