Steam summer sale stickers... WTF?

Permalänk
Medlem

Steam summer sale stickers... WTF?

"What can I do with stickers?
After opening your sticker packs, you'll be able to apply the stickers to corresponding pages from your sticker book.
Once you've applied all of the stickers that correspond to a specific page, that page will permanently unlock on your account.
For all of your unlocked pages, you'll be able to customize them any way you want with your extra stickers."

Har spelvärlden blivit så här debil eller är det nåt jag inte fattar för att jag är över 30?
Man ska alltså sitta och klilcka sig igenom Steams spelutbud (för att exponeras och bli köpsugen) utan att fåt nåt annat i gengäld än virtuella klippdockor? Där här är ju South Parks Chinpokomon-parodi förverkligad. Allvarligt?

Permalänk
Medlem

Dom brukar ju alltid ha någon gimmick vid Summer sale. Dom har ju haft badges länge nu och detta är väl inte så annorlunda.

Dessutom är det helt valfritt och påverkar inte rean överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Japp. Ingen aning vad de sysslar med. De brukade ha mini-games men det är väl för mycket jobb.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guermantes:

"What can I do with stickers?
After opening your sticker packs, you'll be able to apply the stickers to corresponding pages from your sticker book.
Once you've applied all of the stickers that correspond to a specific page, that page will permanently unlock on your account.
For all of your unlocked pages, you'll be able to customize them any way you want with your extra stickers."

Har spelvärlden blivit så här debil eller är det nåt jag inte fattar för att jag är över 30?
Man ska alltså sitta och klilcka sig igenom Steams spelutbud (för att exponeras och bli köpsugen) utan att fåt nåt annat i gengäld än virtuella klippdockor? Där här är ju South Parks Chinpokomon-parodi förverkligad. Allvarligt?

Vad är problemet? Det är inget du behöver göra. Det är för folk som uppskattar något roligt vid summer/winter sale.
Varför skulle du få något i gengäld?

Skrivet av Treant:

Japp. Ingen aning vad de sysslar med. De brukade ha mini-games men det är väl för mycket jobb.

Nej, det "brukades" inte ha mini-games, dom hade det en gång.

Permalänk

Har försökt förstå mig på deras system med badges, cards, levels och syftet med trading osv, men jag förstår ärligt talat ingenting, eller varför det är något jag skulle vela syssla med. Samma sak nu med stickers, helt poänglöst i min värld.

Jag är visserligen 32 år gammal också så det är väl inte menat för min generation heller, vill jag tro iaf

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Har försökt förstå mig på deras system med badges, cards, levels och syftet med trading osv, men jag förstår ärligt talat ingenting, eller varför det är något jag skulle vela syssla med. Samma sak nu med stickers, helt poänglöst i min värld.

Jag är visserligen 32 år gammal också så det är väl inte menat för min generation heller, vill jag tro iaf

Är man inte intresserad av något av det så blir det svårt att förstå.

Folk ÄLSKAR trading cards, folk ÄLSKAR att kunna skapa märken för att få xp som ger level på sin profil.
Det låser upp saker för din profil så du kan göra den fin.

Jag personligen älskar trading cards och samlar på dom, har över 7000 själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Nej, det "brukades" inte ha mini-games, dom hade det en gång.

Tre gånger sedan 2013.

Visa signatur

i5 7600K, GTX1060 6GB, 16GB RAM, 256+128GB SSD, Compaq Sleeper PC Chassi, Corsair Harpoon RGB, Biltema "gaming" tangentbord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compaqo:

Tre gånger sedan 2013.

Upplys gärna vilka dessa ha varit för jag har då bara minne av Monster Summer Sale