Permalänk
Medlem

Port forwarding funkar inte

Hade tänkt att starta en minecraft server men när jag port forwardar så funkar det inte av något anledning? Kan någon hjälpa?

Permalänk
Medlem

Har din router en publik ip adress eller en privat? för ett antal ISPs ger sina kunder privata adresser för att ipv4 är slut. har din router en ip adress som börjar på 100.64.x.x?

Permalänk
Medlem

@madmax: Nä, 213.113.84.xxx

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för router, är bilden från dig eller lånad, har du verkligen satt ditt lan på 192.168.10.xxx ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du har testat det mest grundläggande att den faktiskt fungerar när du ansluter till 192.168.10.130 och du har inte dubbla brandväggar?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Du har testat det mest grundläggande att den faktiskt fungerar när du ansluter till 192.168.10.130 och du har inte dubbla brandväggar?

Den går inte att ansluta till och vad menar du med dubbla brandväggar?

Permalänk
Rekordmedlem

Men är bilden från dig och är det rätt ipnummer du angett ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ibland sätter folk router på router och får en dubbelnat och det kommer inte fungera bra.

Ditt problem här är inte port forward, din server kör helt enkelt inte.

Har du kollat din minecraft ini fil så du inte råkat hårdsätta IP på servern till något galet eller kanske glömt sätta EULA till yes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men är bilden från dig och är det rätt ipnummer du angett ?

Ja, det är min bild och jag tog min dators ip kunde inte ta routerns egna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Ibland sätter folk router på router och får en dubbelnat och det kommer inte fungera bra.

Ditt problem här är inte port forward, din server kör helt enkelt inte.

Har du kollat din minecraft ini fil så du inte råkat hårdsätta IP på servern till något galet eller kanske glömt sätta EULA till yes?

Eulan är true men det kommer ingen signal från ip adressen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan du ansluta lokalt? Dvs. Från egen dator eller en Anna maskin på samma lan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Draveox:

Ja, det är min bild och jag tog min dators ip kunde inte ta routerns egna

Skickades från m.sweclockers.com

Du har alltså ipnumret som börjar med 213.113.nått på routerns wanport och din serverdator har 192.168.10.130 och du vill släppa fram 25565 ? i så fall ser det rätt ut i routern men har du nån brandvägg som stoppar trafiken och hur har du provat om det fungerar, på riktigt eller via nån separat testfunktion ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Draveox:

@madmax: Nä, 213.113.84.xxx

Gissar helt nu, men det ser ut att du har BBB's interface och då torde det vara en Thompson router. Den har dock IP 192.168.10.1

Permalänk
Medlem

@Draveox: Kör du dhcp till servern eller statiskt ip? testa att sätta dhcp på servern och starta sedan om den (kallstart) så den får ett nytt ip, (byt gärna fysisk port med) sätt sedan port forward till den nya ip adressen och testa om det fungerar. (kan bli lite konflikter om man tex sätter ett statiskt ip i samma range som dhcp)

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Kan du ansluta lokalt? Dvs. Från egen dator eller en Anna maskin på samma lan?

Skickades från m.sweclockers.com

Aa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Gissar helt nu, men det ser ut att du har BBB's interface och då torde det vara en Thompson router. Den har dock IP 192.168.10.1

"Technicolor gt789vac" tror jag den hette

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Draveox:

"Technicolor gt789vac" tror jag den hette

Skickades från m.sweclockers.com

My bad, du har helt rätt. Men IP't är jag säker på då jag har samma router. Dubbelkolla alla adresser, är mitt tips