Skapa en vit logga mot en annan färgbakgrund

Permalänk
Avstängd

Skapa en vit logga mot en annan färgbakgrund

Vill skapa en logga som ska vara vit hur? Har en bakgrundsfärg som är blå men vill skapa en vit logga, typ ett kors som jag senare ska placera på bakgrunden. Vad för program behöver jag (helst gratis) eller ännu bättre om man kan fixa det online någonstans på nätet? Dartorn är en macboooook air .

Permalänk
Medlem

http://www.pixlr.com/editor/?loc=sv

Pixlr fungerar skapligt! Klistra in bakgrunden som ett lager och gör loggan på ett annat så kan de redigeras helt separat. Se till att spara bilden i något annat format än .jpg, gärna .png för att undvika artefakter från komprimering.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eas@tetris:

http://www.pixlr.com/editor/?loc=sv

Pixlr fungerar skapligt! Klistra in bakgrunden som ett lager och gör loggan på ett annat så kan de redigeras helt separat. Se till att spara bilden i något annat format än .jpg, gärna .png för att undvika artefakter från komprimering.

Tusen bröd till dig. Den var aningen svår, något jag inte är bekant med. Säg att jag vill göra en skära och måne? Går det på det programmet?

Permalänk
Avstängd

MEn om vi säger så här istället, hur kan jag klippa ut ett kors från en bild?

Permalänk
Medlem

Om korset/skäran/månen är enfärgad kan du använda trollspöt vid den nedre pilen, prova om det är enklast att klicka på motivet eller bakgrunden (då får du därefter högerklicka och välja "invertera markeringen") så kan du kopiera det och spara i ett annat lager eller projekt. Annars får du göra det manuellt, verktyget som pilen högst upp pekar på skapar en polygon/drar raka sträck mellan punkterna du sätter ut med vänsterklick. Inte helt optimalt vid rundade former men perfekt för ett kors. Om månen är perfekt rund kan du använda det cirkulära markeringsverktyget, det kan du hitta genom att först välja det fyrkantiga verktyget ovanför trollspöt och sen ändra form strax ovanför.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eas@tetris:

http://i.imgur.com/QCpvO09.png

Om korset/skäran/månen är enfärgad kan du använda trollspöt vid den nedre pilen, prova om det är enklast att klicka på motivet eller bakgrunden (då får du därefter högerklicka och välja "invertera markeringen") så kan du kopiera det och spara i ett annat lager eller projekt. Annars får du göra det manuellt, verktyget som pilen högst upp pekar på skapar en polygon/drar raka sträck mellan punkterna du sätter ut med vänsterklick. Inte helt optimalt vid rundade former men perfekt för ett kors. Om månen är perfekt rund kan du använda det cirkulära markeringsverktyget, det kan du hitta genom att först välja det fyrkantiga verktyget ovanför trollspöt och sen ändra form strax ovanför.

Nu tog jag det som ett exempel, ska göra något helt annat och tror inte det kommer bli så bra med det programmet men annars var det bra. Men det finns bilder på nätet det jag vill dock så vill jag inte ha liksom det bakgrunden som finns på färdiga bilder. Kan man klippa ut symbolerna med det programmet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Florrpan:

Den funkar inte alls så bra, eller funkar inte. Har laddat ned den som ska funka på mac men något är fel med programmet tror jag, gav upp efter 3 kvart och raderade skiten. Stod bara hoppade och kom upp inte alls något som står i beskringen. Tack iaf, får försöka lösa det på egen hand.

Idag tror man att det ska gå fixa sånt så enkelt med att allt har utvecklats så mycket att man ska slippa ladda ner program för såna saker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eas@tetris:

http://i.imgur.com/QCpvO09.png

Om korset/skäran/månen är enfärgad kan du använda trollspöt vid den nedre pilen, prova om det är enklast att klicka på motivet eller bakgrunden (då får du därefter högerklicka och välja "invertera markeringen") så kan du kopiera det och spara i ett annat lager eller projekt. Annars får du göra det manuellt, verktyget som pilen högst upp pekar på skapar en polygon/drar raka sträck mellan punkterna du sätter ut med vänsterklick. Inte helt optimalt vid rundade former men perfekt för ett kors. Om månen är perfekt rund kan du använda det cirkulära markeringsverktyget, det kan du hitta genom att först välja det fyrkantiga verktyget ovanför trollspöt och sen ändra form strax ovanför.

Vi kan komma till färgen senare, hur skapade du symbolerna? Försöker men kan inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Den funkar inte alls så bra, eller funkar inte. Har laddat ned den som ska funka på mac men något är fel med programmet tror jag, gav upp efter 3 kvart och raderade skiten. Stod bara hoppade och kom upp inte alls något som står i beskringen. Tack iaf, får försöka lösa det på egen hand.

Idag tror man att det ska gå fixa sånt så enkelt med att allt har utvecklats så mycket att man ska slippa ladda ner program för såna saker

Vad sägs om att försöka ta reda på vad felet är istället?
Allt du säger genom denna tråd är "det går inte".

Tro mig, det går.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Florrpan:

Vad sägs om att försöka ta reda på vad felet är istället?
Allt du säger genom denna tråd är "det går inte".

Tro mig, det går.

Felet, programmet studsade bara och inte öppnades. Allt går men jag orkar inte hålla på med strul, vill ha det snabbt gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Felet, programmet studsade bara och inte öppnades. Allt går men jag orkar inte hålla på med strul, vill ha det snabbt gjort.

Problemet är att du inte verkar vilja lära dig, inte ens från de tidigare svaren då fått.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Du får väl betala någon att göra det åt dig om du är för lat att lära dig hur man gör. Du verkar ju helt ovillig att göra minsta ansträngning själv.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Du får väl betala någon att göra det åt dig om du är för lat att lära dig hur man gör. Du verkar ju helt ovillig att göra minsta ansträngning själv.

var hittar jag någon sån då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Florrpan:

Problemet är att du inte verkar vilja lära dig, inte ens från de tidigare svaren då fått.

nja, inte direkt så men om ett program står och hoppar utan att öppna sig tänker jag inte lägga ned tid på att lära mig varför den inte öppnar sig. Ja, stänger ner den försöker öppna så fortsätter den samma sak. tolka det som att programmet har damp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

var hittar jag någon sån då?

Fiverr

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG