SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Fan du har rätt. Det var 22:51. Jag är en idiot. Blandade ihop det med min beställning på Netonnet dagen efter...

lugnt alla kan skriva fel.

Permalänk

Priset kommer nog att ligga på ca 1500kr då också spel & sånt har bekräftat att deras slutgiltiga pris är nu 1499kr.

Permalänk
Medlem

Inet 19:24 inte fått något annat än orderbekräftelse. Ungefär samma tid på webhallen också, inte fått något annat än orderbekräftelse därifrån heller. Ta i trä...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon5930:

Värt att påpeka är att Inet ska skicka ut mail till alla, så när man får en är det viktigt att läsa vad det står då även de som lyckats boka ett exemplar också ska få ett mail.

Tack men jag ruvar nog på lönen ett tag till.

Haha, svårt, blir ju en bit över 1000kr i rabatt i prisklassen jag sneglar på (om nu inte Inet har begränsningar för dyrare produkter) men gillar inte deras utbud. Har rätt specifika krav på vad jag vill köpa.

SNES är favoritkonsollen under alla år. Bästa JRPG'na och plattformarna var bra med. Jag gillar även många av spelen från andra genres också även om vissa (racing exempelvis) åldrats mindre bra. Galet bra paket och även om priset på 1499kr som Inet påstår att de tänker ta stämmer så är det fortfarande värt det för min del.

Får se om det ordnar upp sig med fler exemplar, men Nintendo har varit ganska tydliga med att det ska ses som en begränsad upplaga denna gång men ändå snopet om förbokningarna inte räckte mer än i någon timme för att sälja rubbet. Finns uppenbart en hungrig marknad men Nintendo vill ju själva tjäna tillräckligt på produkten för att det ska vara värt besväret med. Det höga pris vi har verkar inte stämma med andra länder. Om det är kemikalieskatten som får det att dra iväg och/eller svensk handel som vill dra in mer pengar per såld konsoll låter jag vara osagt, troligen en kombination av de båda.

Lätt hänt, 10:51 och 22:51 perkar lika på urtavlan med trots allt.

Skrivet av Twelve Monkeys:

lugnt alla kan skriva fel.

Stod 10:51PM på Gmail och jag fick hjärnsläpp.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, svårt, blir ju en bit över 1000kr i rabatt i prisklassen jag sneglar på (om nu inte Inet har begränsningar för dyrare produkter) men gillar inte deras utbud. Har rätt specifika krav på vad jag vill köpa.

SNES är favoritkonsollen under alla år. Bästa JRPG'na och plattformarna var bra med. Jag gillar även många av spelen från andra genres också även om vissa (racing exempelvis) åldrats mindre bra. Galet bra paket och även om priset på 1499kr som Inet påstår att de tänker ta stämmer så är det fortfarande värt det för min del.

Får se om det ordnar upp sig med fler exemplar, men Nintendo har varit ganska tydliga med att det ska ses som en begränsad upplaga denna gång men ändå snopet om förbokningarna inte räckte mer än i någon timme för att sälja rubbet. Finns uppenbart en hungrig marknad men Nintendo vill ju själva tjäna tillräckligt på produkten för att det ska vara värt besväret med. Det höga pris vi har verkar inte stämma med andra länder. Om det är kemikalieskatten som får det att dra iväg och/eller svensk handel som vill dra in mer pengar per såld konsoll låter jag vara osagt, troligen en kombination av de båda.

Bland nintendos konsoler ligger faktiskt 64:an mig varmare om hjärtat, trots att jag aldrig ägde nån. Så jag sitter och hoppas på en nästa mini release av den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Inet 19:24 inte fått något annat än orderbekräftelse. Ungefär samma tid på webhallen också, inte fått något annat än orderbekräftelse därifrån heller. Ta i trä...

Lade inte Webhallen upp produkten på sin hemsida först morgonen efter?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Lade inte Webhallen upp produkten på sin hemsida först morgonen efter?

Sant, jag kom ihåg fel. Vid en närmare kontroll var det 2017-06-27 Kl 12.35 som gällde på Webhallen. Var helt säker på att jag skickade in ordnarna samtidigt, börjar bli gammal....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Sant, jag kom ihåg fel. Vid en närmare kontroll var det 2017-06-27 Kl 12.35 som gällde på Webhallen. Var helt säker på att jag skickade in ordnarna samtidigt, börjar bli gammal....

Hehe, det är lätt hänt! Särskilt i sådana här hetsiga tider när man måste vara snabb som en vessla för att få några produkter.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Fick min orderbekräftelse må 2017-06-26 19:46 och har inte fått något mail ännu, nervöst som bara den.

Spelar det någon roll när man lade till produkten i kundvagnen tror ni? För jag lade till den säkert 10 min tidigare och strulade sen lite med att lägga ordern. Hade varit surt att åka dit på en sån sak

Har en order till hos Dustin som jag får hålla tummarna på annars.

Permalänk

Märkligt. Folk säger sig här ha fått svar av Inet att dem inte kommer få en produkt, och dem har beställt tidigare än mig, men jag har inte fått nått.. Håller tummarna. Bokade 20:23.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Bland nintendos konsoler ligger faktiskt 64:an mig varmare om hjärtat, trots att jag aldrig ägde nån. Så jag sitter och hoppas på en nästa mini release av den

Skickades från m.sweclockers.com

Får de bara till en lösning för att kunna publicera Goldeneye så. Egentligen tror jag att Microsoft och Nintendo skulle kunna förhandla med varandra rätt väl men så är det ju fler inblandade intressenter som krånglar till det spelet. Perfect Dark vore nog inte omöjligt, Rare och Microsoft. Alla Nintendos egna spel bör det inte vara något problem med.

Varför det borde gå bra med Microsoft? Microsoft publicerar spel för Nintendos plattformar, även om det bara rör sig om ett fåtal. Något pusselspel till DS eller om det var 3DS och, såklart, Minecraft. Sedan har det förmodligen förhandlats en hel del mellan Rare, Microsoft och Nintendo vad gäller Rares gamla titlar som återlanserades till Xbox One för två år sedan. Rare och Nintendo var väldigt täta en gång i tiden och de två företagens IP blandades ofta i produkterna.

Men ja, det är ju bara så som jag ser det förstås.

Skrivet av Wifi:

Lade inte Webhallen upp produkten på sin hemsida först morgonen efter?

Jag trodde jag såg den redan samma kväll som avtäckningen och då för 9999kr men jag kan troligen ha sett fel, då det bara var jag som såg det. Kan lika väl ha varit på morgonen den 27'e.

Skrivet av Kim Kång:

Märkligt. Folk säger sig här ha fått svar av Inet att dem inte kommer få en produkt, och dem har beställt tidigare än mig, men jag har inte fått nått.. Håller tummarna.

Personen som fått "äran" att lämna negativa besked kan ha avbrutit arbetet då arbetsdagen tog slut eller något. Finns ju viss risk att mail dyker upp imorgon. Själv känner jag mig ganska säker på att jag borde ha en i handflatan om 3 månader men lite oroande med.

Hoppas det klarnar om någon dag, allmänt tycker jag det verkar bli bokat lite väl fort även om intresset för produkten är galet hög. Någon nämnde ju Prisjakt-exemplet tidigare där produkten avancerat uppåt väldigt fort.

Även jag håller tummarna att iallafall de som köper de för att själva ha en eller möjligen ge bort en får tag i en.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vart kan man förboka? Har bokat på Inet men på t ex dustin och netonnet så går det inte att lägga någon beställning :S
(På fler ställen än discshop och inet)

Permalänk
Medlem

I USA kostade NES classic 60 dollar och här runt 800 kr vid lanseringen.
SNES classic kostar 80 dollar i USA och här verkar priset landat kring 1500 kr.

Undrar vad denna ökade prisskillnad beror på. Verkar nästan som vi får prisökningen p.g.a brist redan innan lanseringen.

Permalänk
Medlem

Vad kan jag säga? Jag har en stor familj.

http://imgur.com/a/iQ9A6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Vad kan jag säga? Jag har en stor familj.

http://imgur.com/a/iQ9A6

420 varor, lol.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Ni som förbokat från Inet och fick nej, när lade ni bokningen? blir själv nervös, då jag lade den vid ca 19:15 på måndagskvällen

La beställning hos Inet ca 20:00 i måndags, och fått mail att jag tyvärr blir utan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Calma:

Vad kan jag säga? Jag har en stor familj.

http://imgur.com/a/iQ9A6

😄😄😄...å nudlar för hela familjen 😄😄😄

Permalänk
Skrivet av pimpy:

Ni som förbokat från Inet och fick nej, när lade ni bokningen? blir själv nervös, då jag lade den vid ca 19:15 på måndagskvällen

Har inte fått mail å jag la min order 18:47 den 26e

Permalänk
Skrivet av MolenXs:

I USA kostade NES classic 60 dollar och här runt 800 kr vid lanseringen.
SNES classic kostar 80 dollar i USA och här verkar priset landat kring 1500 kr.

Undrar vad denna ökade prisskillnad beror på. Verkar nästan som vi får prisökningen p.g.a brist redan innan lanseringen.

Dom skyller på momsen å skatten, ut annonserat pris på Snes 800kr + 25%moms = 1000kr + kemikalieskatten som är 120kr/kilot å blir ca 70kr + 1000 =1070kr...vart går resten??? har kanske räknat som en kratta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får de bara till en lösning för att kunna publicera Goldeneye så. Egentligen tror jag att Microsoft och Nintendo skulle kunna förhandla med varandra rätt väl men så är det ju fler inblandade intressenter som krånglar till det spelet. Perfect Dark vore nog inte omöjligt, Rare och Microsoft. Alla Nintendos egna spel bör det inte vara något problem med.

Varför det borde gå bra med Microsoft? Microsoft publicerar spel för Nintendos plattformar, även om det bara rör sig om ett fåtal. Något pusselspel till DS eller om det var 3DS och, såklart, Minecraft. Sedan har det förmodligen förhandlats en hel del mellan Rare, Microsoft och Nintendo vad gäller Rares gamla titlar som återlanserades till Xbox One för två år sedan. Rare och Nintendo var väldigt täta en gång i tiden och de två företagens IP blandades ofta i produkterna.

Indeed. Får dom till en konsol och lanserar den utan Goldeneye blir det ju inget köp för mig i alla fall.
Jag ser det just nu inte som omöjligt att det kommer en till slut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MolenXs:

Verkar nästan som vi får prisökningen p.g.a brist redan innan lanseringen.

Tror du slog huvudet på spiken här. Inte ens med Sveriges moms och skatter borde den hamna på 1500:-

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Även jag har nostalgiska minnen av goldeneye. Spela på 24" splitscreeb fem pers efter skolan eller dylikt och turas om om kontrollerna

Dock är spelet idag hopplöst föråldrat. Spelet är inget kul alls.

Mariokart 64, super smash bros, mario party 2, zelda oot är ju spel som klarat tidens tand mycket bättre och är roliga än idag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av psiko:

Fick min orderbekräftelse må 2017-06-26 19:46 och har inte fått något mail ännu, nervöst som bara den.

Fick mailet från Inet igår att jag skulle bli utan. Min ordertid är 2017-06-26 19:46 :/

Permalänk

Kanske kunde SweC kontakta deras branschkollegor i andra europeiska länder och sammanställa deras priser för att kunna förstå varför vi mjölkas på 50% mera pengar än andra? Om så nu är fallet.
Ocker ska fram i dagsljuset.
Sund konkurrens ska hyllas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@myusername: Vi får hoppas på att priserna endast är temporära till dess de fått det korrekta priset från Bergsala. Om de inte sänker priserna så kommer jag personligen att avboka.

Nostalgifaktor är en sak... men man får ju en Xbox One S för samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

@myusername: Vi får hoppas på att priserna endast är temporära till dess de fått det korrekta priset från Bergsala. Om de inte sänker priserna så kommer jag personligen att avboka.

Nostalgifaktor är en sak... men man får ju en Xbox One S för samma pris.

Inet har ju skrivit att priset är bekräftat från Bergala så ser ut att landa på 1500kr.

https://www.inet.se/nyheter/1141/mini-snes-snart-har

Permalänk
Medlem

Inet skriver: "Vi kommer inte att kunna leverera alla förbokningar och vi kommer maila ut till alla som förbokat med ytterligare information. Oavsett om du får en eller inte kommer du få ett mail av oss. "
https://www.inet.se/nyheter/1141/mini-snes-snart-har
Nån som fått mail med bekräftelse ännu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cezium:

Inet har ju skrivit att priset är bekräftat från Bergslagen så ser ut att landa på 1500kr.

https://www.inet.se/nyheter/1141/mini-snes-snart-har

Tack, hade missat det. Det är inte schysst. Ockerpriser för oss i Sverige. Fy f*n.

Permalänk
Medlem

Jag har också förbokat på ett antal ställen men skall de ha 1500kr så kommer jag ge bort min förbokningar till bättre behövande .

Tänkte köpa en och ge bort en till kusinerna men inte för 1500kr styck...