En laptop som maxar WoW i (typ) alla lägen?

Permalänk
Medlem

En laptop som maxar WoW i (typ) alla lägen?

Hej! Jag vill ha en laptop som maxar wow. Jag har kollat på denna:

https://www.inet.se/produkt/1978351/acer-aspire-g5-793-i5-8gb...

Att den maxar wow när man springer runt i Elwynn Forest och dödar björnar förstår jag, men hur tror ni det är med en 40-player raid? Kan det vara bra att ha en såhär stark laptop då, eller räcker det med ett 1050/1050ti?

Tacksam för råd!

Permalänk
Medlem

Vad menar du med maxar? GPU är inte av lika storbetydelse som cpu i wow. Sen är det endast 256gb hdd men du kanske klarar dig med det?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Tror att WoW kräver mycket cpu kräm så är nog den du skall satsa på isf

Permalänk

återkommande fråga är ju,varför vill man maxa allt i wow som är så dålig optimerat och grafikmässigt utfört?skippa allt lull lull i wow så flyter det bra
men ne,den laptop du länkat kommer inte kunna "maxa" eller ens vara i närheten om du vill d ska flyta någulunda med ultra settings.
måste det vara en laptop dessutom?
o ja.som ovan sagt..cpu e lite kärnan när det gäller wow,stark bra cpu>grafikkort

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

En bättre tanke är att läsa igenom http://www.logicalincrements.com/games/wow och upptäcka att det finns många grafiska inställningar du kan sänka, som ger dig en stor skjuts i fps. Som du i sin turn 99% av gångerna ej kommer märka.

Deras sista slider som visar deras optimerade inställningar vs maxat säger ganska mycket. Otroligt svårt att se någon skillnad men resultaten är 90fps vs 30fps.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

återkommande fråga är ju,varför vill man maxa allt i wow som är så dålig optimerat och grafikmässigt utfört?skippa allt lull lull i wow så flyter det bra

För att man vill ha just "lull lull" helt enkelt? Man vill att spelet ska se bra ut och att det samtidigt ska flyta på bra, inte svårare än så

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Hmmm hoppsan, ni menar alltså att det kanske inte räcker med 13k laptopen? Den råkar ha en storebror:

https://www.inet.se/produkt/1978350/acer-predator-g9-793-i5-1...

Skulle den klara av det då? Dock verkar den ha samma processor... Har ni tips på en laptop som skulle kunna passa in på det jag behöver? Det enda jag begär egentligen är att den har en 17' (IPS) skärm och utgångar så att jag kan koppla in min 4k smart-tv. (Och som sagt att den fixar wow).
Och tack för tipset elghinnarisa, det ser ut som något värt att kolla upp!

Permalänk
Medlem

Problemet med WoW är att det är riktigt gammalt, det är byggt på en kärna som är över 13-14 år gammal. Det kommer aldrig gå att "maxa" WoW, men du kan komma väldigt nära.

Permalänk
Skrivet av Razmion:

Hmmm hoppsan, ni menar alltså att det kanske inte räcker med 13k laptopen? Den råkar ha en storebror:

https://www.inet.se/produkt/1978350/acer-predator-g9-793-i5-1...

Skulle den klara av det då? Dock verkar den ha samma processor... Har ni tips på en laptop som skulle kunna passa in på det jag behöver? Det enda jag begär egentligen är att den har en 17' (IPS) skärm och utgångar så att jag kan koppla in min 4k smart-tv. (Och som sagt att den fixar wow).
Och tack för tipset elghinnarisa, det ser ut som något värt att kolla upp!

jag ahr storebrodern och är jättenöjd! kör battlefield på ultra i full HD utan problem! , bra temps och bästa ljudnivån av många helt klart. just wow är ett dåligt exempel på prestanda tyvärr, men jag sitter på 70+ fps i Dalaran på en highpop server iallafall

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Okej tack för glädje-givande svar! Jag var på rätt spår med Acer laptoparna ändå alltså. Antingen blir det nog lillebror eller storebror, vi får se. Jag ska kolla runt lite mera dock, så om någon har bättre förslag så skriv gärna!