Call of Duty: Modern Warfare Remastered släpps i fristående version

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Modern Warfare Remastered släpps i fristående version

Efter att ursprungligen ha sålts ihop med Call of Duty: Infinite Warfare i påkostade utgåvor släpps Call of Duty: Modern Warfare Remastered i en fristående version.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det var väl på tiden...

Dock är priset helt åt helsike för en remaster, speciellt på ett spel som redan funnits ute i ~1 år.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

400 spänn för ett remaster? Därtill 130 Kronor för att få tillgång till samtliga banor från spelet man remastrar är att ta i tycker jag. 530 spänn är vad ett AAA-spel kostar i dagsläget..

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk

Inte nog med att de tjänat mycket på folk som köpte kombo-paketet, nu mjölkar de samma kossa igen. Till 80% av full pris också. Men det är ju Activision trots allt. Glöm inte att ge de pengar för DLC:n också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

400 spänn för ett remaster? Därtill 130 Kronor för att få tillgång till samtliga banor från spelet man remastrar är att ta i tycker jag. 530 spänn är vad ett AAA-spel kostar i dagsläget..

Löjligt. Bättre att bara spela COD4 istället.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Publishers har hittat sin nya kassako nu när DLCs blivit för mycket för communityn.

2018: Battlefield 1942 WWII HD Edition ($50)
2019: Battlefield 1942: The Road To Rome Remastered ($40, kräver WWII Edition)
2020: Battlefield 1942: Secret Weapons Of WWII Ultra Standalone Edition ($60, kräver inte WWII Edition)
2021: Battlefield 1942: Complete HD Remastered ($80, inkluderar alla* expansioner (*ej Secret Weapons))
2022: Battlefield 1942: 4K Ultra Edition ($40, inkluderar inte Road to Rome Remastered)
2023: Battlefield 1942: 4K Road To Rome Ultra Remastered Standalone ($30)
2024: Battlefield 1942: 4K All Inclusive WWII Extreme edition ($100, includerar alla tidigare versioner)
2025: Battlefield 1942: 8K Ultra Edition Remaster War Edition ($60, inkluderar ej expansions)

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Publishers har hittat sin nya kassako nu när DLCs blivit för mycket för communityn.

2018: Battlefield 1942 WWII HD Edition ($50)
2019: Battlefield 1942: The Road To Rome Remastered ($40, kräver WWII Edition)
2020: Battlefield 1942: Secret Weapons Of WWII Ultra Standalone Edition ($60, kräver inte WWII Edition)
2021: Battlefield 1942: Complete HD Remastered ($80, inkluderar alla* expansioner (*ej Secret Weapons))
2022: Battlefield 1942: 4K Ultra Edition ($40, inkluderar inte Road to Rome Remastered)
2023: Battlefield 1942: 4K Road To Rome Ultra Remastered Standalone ($30)
2024: Battlefield 1942: 4K All Inclusive WWII Extreme edition ($100, includerar alla tidigare versioner)
2025: Battlefield 1942: 8K Ultra Edition Remaster War Edition ($60, inkluderar ej expansions)

...

Är du inte lite fel ute.. Detta gällde Call Of Duty... Och alla deras dlc,pack etc.....

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk

En remaster ska ALDRIG ha något extra, det ska vara den "ultimata versionen" och tillgång till allting ska finnas.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Remasters ska ju inkludera allt? Känns absurt att dom kränger dag 1 DLC på en remaster som fanns i orginalspelet.

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte köpa i ren protest mot att Activision inte släppte denna remaster separat direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

väldigt högt pris med tanke på att man kan köpa Call of Duty Infinite Warfare Legacy Ed. där Modern Warfare Remastered ingår för 299kr på komplett nu

Permalänk
Avstängd

Fria servrar också? Med extrema anti-fusksystem!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Är du inte lite fel ute.. Detta gällde Call Of Duty... Och alla deras dlc,pack etc.....

Nej, han är inte fel ute Han skämtade helt enkelt om hela grejen, att remasters släpps för dyra pengar osv. Det är ju ganska relevant i sammanhanget.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk

Är sugen men inte en chans att jag betalar 39.99$ för en remaster som inte ens innehåller allt material från orginalspelet...

Permalänk
Medlem

Jaha, då blev det snabbt ointressant med COD MW igen. Spara pengar och ser mer och mer tid till att verkligen grotta mig in i Witcher 3...

Permalänk
Medlem

Synd att de gör så. Om det i slutändan blir ett köp så kommer det bli från någon av de skumma nyckel återförsäljarna i ren protest.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Haha, vidriga Activision. Fan för de som köper detta.

Permalänk
Medlem

Känner mig lurad nu. Känns som jag betalat för en jävla Beta när jag köpte Legacy Edition.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Känner mig lurad nu. Känns som jag betalat för en jävla Beta när jag köpte Legacy Edition.

Alla 5 som kommer köpa spelet för det priset är dig och alla andra evigt tacksama för att ni betatestade det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kablash:

Haha, vidriga Activision. Fan för de som köper detta.

Ser redan att detta spel kommer att toppa topplisterna, tyvärr..denna serien säljer oavsett hur dåliga de än är..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ser redan att detta spel kommer att toppa topplisterna, tyvärr..denna serien säljer oavsett hur dåliga de än är..

Single player var faktisk bland de bättre jag spelat. Men har inte lust att betala en gång till...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ser redan att detta spel kommer att toppa topplisterna, tyvärr..denna serien säljer oavsett hur dåliga de än är..

Tycker inte att sjävla spelet var dåligt när det kom ut för några år sen. Speciellt singelplayer, var väldigt underhållande. Men att släppa samma spel igen och ta nästan fullpris. WTF?!

Så länge folk köper sånt här kommer dessa vidriga företag fortsätta rövknulla sina kunder. Detta är dåligt för alla, vare sig man gillar ser fram emot cod remastern eller inte.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Single player var faktisk bland de bättre jag spelat. Men har inte lust att betala en gång till...

Mmm, single player var bra. Men nästan fullpris för spelet och sen en dlc som gör det till fullpris för att få hela spelet. :S

Permalänk
Medlem

Jag körde aldrig detta spel i MP men jag gillade dess SP starkt. Men för nöjet att spela om kampanjen med bättre grafik skulle jag max kunna tänka mig att ge 9.99€ på en rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Remasters ska ju inkludera allt? Känns absurt att dom kränger dag 1 DLC på en remaster som fanns i orginalspelet.

Dag 1? Skulle inte direkt kalla för det, spelet har ju funnits i 8 månader typ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Oh that yorkshire accent makes any PC game valid

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Yo ho yo ho, a pirates life for me
Skämt åsido, absurt med prissättningen för en remaster, dessutom dag 1 dlc. Usch. Man undrar när de inser att fler o fler väljer att skita i CoD pga deras profit>consumer satisfaction mentalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

På sätt och vis känns det skönt att man redan har spelet.

Och det skulle få spelet att leva längre om som det ser ut nu om ej senare för PC versionen släpps separat.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Är man inte nöjd med prissättningen så är det ju bara att skita i att köpa det, det kommer jag göra.
Låt företagen ta så mycket betalt de vill, det är upp till konsumenten att bestämma om det är värt det.

Man kan inte tycka att det är idiotiskt att ta så mycket betalt, däremot kan det vara idiotiskt att betala
så mycket för det....

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *