Nintendo gör fler SNES Classic Edition än minivarianten av NES

Permalänk
Melding Plague

Nintendo gör fler SNES Classic Edition än minivarianten av NES

Inför lanseringen av SNES Classic Edition lovar Nintendo att tillverka fler enheter än tidigare NES Classic Edition, men antyder samtidigt att även denna kan få en kort livscykel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ok någon kommer köpa upp ännu mer av dem bara o tjäna ännu mer

Permalänk

Mm haha, de kommer göra som intel, "här har ni två extra!" 🤑😂🔫

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Testpilot

Oh vad underbart! Nu kan jag äntligen köpa mig en super begränsad "SNES" från eBay scalpers till otroligt överpris - som jag längtat efter att få göra mig av med Lakka/RetroPie!
/s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag tror på det när jag ser det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Så 10 stycken?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Inaktiv

"Inför lanseringen av SNES Classic Edition lovar Nintendo att tillverka fler enheter än tidigare NES Classic Edition, men antyder samtidigt att även denna kan få en kort livscykel."

Betyder alltså att skiten säljer slut precis som innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

"Inför lanseringen av SNES Classic Edition lovar Nintendo att tillverka fler enheter än tidigare NES Classic Edition, men antyder samtidigt att även denna kan få en kort livscykel."

http://www.gifimagesdownload.com/wp-content/uploads/2016/02/cool-laugh-gif-886.gif

Betyder alltså att skiten säljer slut precis som innan.

Förmodligen, med tanke på att fler lär vilja ha SNES Classic.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Varför inte göra en riktigt classic consol och ta betalt därefter. Liksom hårdvaran för att kunna spela nes, snes spel är inte dyr, vare sig på cpu, gpu eller minnesbiten. Till denna kunde de släppa både nes och sneskontroller som usb som man kan plugga i och en drös spel. Och denna konsol skulle garanterat sälja som smör även om den kostade över 3000kr. (självklart fler spel än både dessa classic konsonelerna) Men gör de detta, nej och frågan är varför?
Jag trodde det var för att sälja spelen dyrt till Swicthen, men så verkade det ej bli.

Permalänk
Avstängd

Det var ju inte direkt svårt att få fått i nesen, köpte 4 själv.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Det var ju inte direkt svårt att få fått i nesen, köpte 4 själv.

jag beställd men fick ingenting pga att dom var slut.. varför köpte du fyra st ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

@Grönahunden:

Ica och toys r us

Permalänk
Medlem

RetroPI tillsammans med en nytillverkad kopia av SNES-handkontrollen och sedan alla spel på minneskortet. Det tycker jag duger finfint. Dessutom så kan man ju även lägga in NES och övriga konsolspel på samma enhet. Räcker att byta handkontroll ifall man vill ha den rätta känslan.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

@Grönahunden:

Ica och toys r us

konsum och kebabkungen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

RetroPI tillsammans med en nytillverkad kopia av SNES-handkontrollen och sedan alla spel på minneskortet. Det tycker jag duger finfint. Dessutom så kan man ju även lägga in NES och övriga konsolspel på samma enhet. Räcker att byta handkontroll ifall man vill ha den rätta känslan.

Tycker du ja;p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det var ju inte direkt svårt att få fått i nesen, köpte 4 själv.

Kanske var svårt pga att såna som du köpte fyra stycken. (Lägger inget värde i det, skojade bara. Kör hårt!)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

eBay älskar Nintendo.
Det säljs fortfarande NES Classic på tradera för 2000-3000 kronor.

Permalänk
Medlem

Dubbelt så dyr i sverige, vilket skämt alltså. Känner mig lurad om jag förbeställer en.

Permalänk

Blev en retroPi av någon anledning idag, och en 64GB för kompletta installationen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen Inte hur det svenska priset kan bli så högt. 1500:- liksom? Kan man ju bara gissa vad scalping-priserna hamnar på så småningom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Gällande din förhandsbokning av Mini SNES
Hej!

Vi har tyvärr ett mycket dystert besked gällande din beställning utav Super Nintendo Classic Edition, vi kommer tyvärr inte kunna leverera din förbokade Mini SNES.

Nintendo har nu meddelat oss hur många konsoler vi kommer att få och det är tyvärr extremt mycket färre än vad vi hade önskat och förväntat oss. Vi har gjort allt som står i vår makt för att försöka få fram fler konsoler men det har tyvärr varit förgäves trots alla förbokningar vi fått.

Vi är medvetna om den enorma förväntan och upphaussning som byggts upp kring konsolen – och vi hoppas att du förstår att vi också är grymt besvikna över att inte kunna leverera det alla efterfrågar.

Vi önskar att vi hade en förklaring till varför de valt att producera så extremt få enheter när efterfrågan är så enormt stor – men det verkar inte finnas ett tydligt svar att få. Nintendo har i tidigare uttalanden antytt att de skulle tillverka långt fler av Mini SNES än föregångaren Mini NES – och det är orsaken till vår initiala optimism.

I nuläget finns ingen indikation på att det kommer fler konsoler till Sverige och vi har därför valt att ta bort alla förbokningar som vi inte kan leverera.

Jaha, vart ska man nu förhandsboka?

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixon:

Jaha, vart ska man nu förhandsboka?

De kan du nog glömma för de verkar redan va slutsålt i hela landet... Fick f.ö samma mail som dej...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbokade ett ex av konsolen på Retrospelsbutiken tidigt igår morse och var i kontakt med deras kundtjänst idag som garanterade att de kommer ha tillräckligt med konsoler för att tillgodose de som förhandsbokat. Dock menade han att det slutgiltiga priset (1498kr) ser ut att kvarstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Förstår verkligen Inte hur det svenska priset kan bli så högt. 1500:- liksom? Kan man ju bara gissa vad scalping-priserna hamnar på så småningom.

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen är Bergsala

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Anledningen är Bergsala

Snikna jävlar.
Själv är jag just nu på NoN för att eventuellt köpa en raspberry pi 3 och bygga mig en retropie.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X