Hur för man över bilder från en Samsung S7 till en dator?

Permalänk
Medlem

Hur för man över bilder från en Samsung S7 till en dator?

Hej.

Försökte föra över bilder från min S7 till min macbook förut men gick bet så jag försökt till en PC istället men efter totalt 3 timmar av diverse programnedlanddningar googlingar osv så har jag gått in i väggen.

Det är helt omöjligt att få telefonen att kominucera med datorerna?

Är det någon som kan länka eller skriva en guide annars åker den jävla skiten i väggen snart!

Permalänk
Medlem

Skapa ett Google Drive konto, ladda upp bilderna från mobilen till Google Drive. Ladda hem Google Drive appen på PC/Macbook och ladda ned filerna.

Permalänk
Medlem

Har du provat Airdroid?

Permalänk
Medlem

Sätt i sladden. Gå till DCIM mappen på telefonen. Sedan dra över dom till den mapp du vill ha dem i.

Eller så kan du använda Pushbullet. Det är ett bra program till mycket annat också.
Email fungerar också har jag hört.

Förstår inte hur man kan sitta 3 timmar med något som har så många lösningar.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrazxc:

Hej.

Försökte föra över bilder från min S7 till min macbook förut men gick bet så jag försökt till en PC istället men efter totalt 3 timmar av diverse programnedlanddningar googlingar osv så har jag gått in i väggen.

Det är helt omöjligt att få telefonen att kominucera med datorerna?

Är det någon som kan länka eller skriva en guide annars åker den jävla skiten i väggen snart!

Synka med google photo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Har också S7an. För att mapparna skall dyka upp i utforskaren måste du godkänna på telefonen. Nånting med mtp fil/mediadelning och där trycker du ok. Nu kör jag visserligen Linux men det är ju från telefonen man måste godkänna så det borde vara samma.
Finns ingen anledning att krångla till det med Google drive och grejer om du nu bara vill ha över bilderna till datorn.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Bra onödigt att slänga telefonen i väggen för att man inte förstår hur man ska göra.. Så gör inte det...det är en bra telefon
För mig var det så att jag kunde se enheten dyka upp i filhanteraren när jag kopplade i kabeln, men mapparna fanns inte där. Samma för dig? Koppla in den och kolla på telefonen, så ser du vad jag menar att du ska godkänna. Återkom om det inte funkade annars.

Rättat skrivfel
Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Skicka med Bluetooth är också ett alternativ.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Sötast

Sätt i USB-sladd, välj mtp, drag and drop.

Permalänk
Medlem

Fick inte upp den i datorn varken i utforskaren eller via några program men telefonen laddades.

Jag testade att byta kabel efter ett tag och då funkade det direkt. Trodde fan jag skulle bli knäpp imorse.

Tack för hjälpen ändå

Permalänk
Medlem

@Wrazxc:
Fasen vad bra.

Det där med kabeln är det sista man tänker på ibland.
Har varit med om någon kinakabel själv faktiskt som bara kunde ladda men ej överföra data. Så det kan va så enkelt ibland också.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

@Peter77: Det är därför man kör Airdroid

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

@Peter77: Det är därför man kör Airdroid

Har testat det själv också, riktigt bra faktiskt!

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Nu kastar jag snart telefonen i golvet och datorn i väggen. Jag vill bara kunna använda usb sladden och flytta över många foton utan att maila, använda drive, och annat som jag inte känner till. Är det helt omöjligt att göra på "det gamla viset" med sladd och kopiera? Är i ett frustrerande upplösningstillstånd och önskar enklaste hjälpen för att kunna se Samsung galaxy s 7 i datorn och göra allt på ett vanligt enkelt vis.

Permalänk
Medlem

@Dizza: Vissa sladdar kan bara ladda. Använder du den som följde med telefonen?

När man kopplar telefonen till datorn kommer den säga något i din notisrad längst upp om vilket USB-läge du vill använda. Väl MTP (Media Transfer någonting) så dyker telefonen upp i din dator.

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Hej, jag har den som följde med, men jag testa med några andra.

Permalänk
Medlem

Det fungerade med en sladd som tyvärr glappade och nu går det inte alls igen trots att jag testat ganska många sladdar. Hur vet jag vilken som bör fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizza:

Nu kastar jag snart telefonen i golvet och datorn i väggen. Jag vill bara kunna använda usb sladden och flytta över många foton utan att maila, använda drive, och annat som jag inte känner till. Är det helt omöjligt att göra på "det gamla viset" med sladd och kopiera? Är i ett frustrerande upplösningstillstånd och önskar enklaste hjälpen för att kunna se Samsung galaxy s 7 i datorn och göra allt på ett vanligt enkelt vis.

Någon anledning till att du tex inte har google foto så den laddar upp videor och bilder då telefonen är på wifi samt laddning?
1080 samt 16mpx är väl max som det är obegränsat med utrymme där, är det över kommer de skalas ner. Men ska man inte sätta en poster på sidan av en byggnad känns det inte som man missar något direkt. Har man en pixeltelefon kan man spara de i originalupplösningen obegränsat.
En s7:a har väl stöd för minneskort? Är väl isf vara stoppa in ett, föra över bilder dit och sedan köpa en kortläsare till datorn för 20kr om den inte har det och kopiera därifrån sedan. Och ska du hålla på att kopiera varje dag så går det väl även ställa in i kamera-appen att den ska spara direkt till minneskortet också.

Kom på att det går väl även köra med tex en otg-adapter också och köra ett usbminne direkt i telefonen så att säga.

Angående vilken sladd som fungerar så har jag ingen aning, står ju "Kabel för laddning och synkning" på vissa som säljs som då borde fungera.
Sedan vet jag inte om man måste ändra till masslagring på usbalternativ i telefonen då man stoppat i sladden eller om det bara var förr i tiden.