Rösta fram Månadens Galleri (juni 2017)

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rösta fram Månadens Galleri (juni 2017)

Hej alla SweClockare!

Ny omgång av Månadens Galleri! Lite försenad denna gång, men det kanske var lika bra då det var moddtävlingen på Dreamhack så det hade krockat lite.

Det var mycket fina gallerier som postats de senaste två månaderna, denna gång är det åtta stycken nominerade gallerier. Det är nu upp till er att rösta fram de tre vinnarna. För er som missat så är detta en tävling vi kör varannan månad tillsammans med SweClockers där jag nominerar ett antal gallerier som sticker ut ur mängden som ni sedan får rösta på. De tre gallerier med flest röster kammar hem fina priser från oss på Corsair samt utmärkelsen Månadens Galleri.

Omröstningen pågår i en vecka. Notera att man får rösta på fler än ett bidrag.

Tävlingsvinster.

Nominerade
(2017-04-06 - 2017-06-28)

TORQUE av @timpelay

DeepFrozen 3Y av @Flugrymme

Emerald Moon av @ggalaxyy

Pixel Art - Mario av @andreas_dock

WING X99 av @Brodholm

Nya bygget i Corsair 900D av @Snille21

Got Milk? av @Zpnk

Tekken 7 av @MetallicAcid

Permalänk
Proffsmoddare

Let me be the first to congratulate Brodholm and Wing X99 on 1st place! :'D

Thank you for including me in this months GOTM nominations, and well done to everyone for fantastic galleries

Permalänk
Medlem

Åh fan, med för andra omgången i rad! Tackar för nomineringen! Mycket fina byggen med denna månad!

Visa signatur

Intel i9 7900x | Asus Rampage VI Extreme | Asus Gtx 1080 Ti Founders edition | Corsair Dominator Platinum ROG edition | 2x Intel 750 Series PCIe 400GB i Raid0 | Corsair MP500 240gb | Corsair Force LE 480gb | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |

Permalänk
Entusiast

Kul att få vara med och att återigen få vara på samma "scen" som dessa bjässar

Permalänk
Proffsmoddare

Tack för nomineringen och jäklar vilket startfält!
Extra kul att jag haft möjlighet att se några av byggena irl på Dreamhack och Birdie.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

@corsair johan
Min röst faller på @nozze666 som gjorde som en sann sweclocker gör - prioriterade funktion över form!
http://www.sweclockers.com/galleri/14193-comhemmodem-overhett...

Hardtubing hit och sleevade kablar dit, lite led-belysnig här och lite flashiga sli-bryggor där, nä nu får det vara nog!
Det ska fungera och det ska fungera bra, allt annat är sekundärt.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Torque och wing x99 fick min röst! sjuka byggen! dock lite halvtråkigt och rösta på sponsrade byggen när de är de ickesponsrade som behöver hjälp för att fortsätta men ja.. sjuka byggen iallafall

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Öppet mål för Brodholm, måste kännas jobbigt för alla stackare som kämpat med sina byggen samma år som han blev klar med sitt.

Permalänk
Medlem

Missade helt att man kunde rösta på flera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Missade helt att man kunde rösta på flera

I sann kommunistisk anda röstade jag på alla. Istället för att Brodholm vinner en Lada får istället alla två flaskor vodka.

Permalänk
Medlem

Tycker Wing x99 tar det till en ny nivå. Min röst utan att tveka, och då tycker jag att de andra bidragen var vinnare med. Bra jobbat av alla!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

MetallicAcid, Brodhom och Timpelay är ju alla proffsmoddare och diskas i mina ögon.

Jag röstade på DeepFrozen och Emerald Moon. Två tighta, välbyggda datorer med fokus på detaljer.

Permalänk
Medlem

Mario, givetvis.
Det har till dags datum inte byggts ett snyggt vattenkylt system. Som om det inte vore nog så använder många dessutom genomskinligt glas så slangar och grejer syns. Hu.

Men det är väl smaksak antar jag

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av biorrith:

MetallicAcid, Brodhom och Timpelay är ju alla proffsmoddare och diskas i mina ögon.

Jag röstade på DeepFrozen och Emerald Moon. Två tighta, välbyggda datorer med fokus på detaljer.

<3 respect

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av biorrith:

MetallicAcid, Brodhom och Timpelay är ju alla proffsmoddare och diskas i mina ögon.

Jag röstade på DeepFrozen och Emerald Moon. Två tighta, välbyggda datorer med fokus på detaljer.

Värt att minnas är att bli sponsrad med hårdvara inte innebär en komplett leverans med idéer, ambition, en full tidbank, eller någon som helst kunskap eller erfarenhet. Vi jobbar efter brinnande intresse precis som alla andra

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Värt att minnas är att bli sponsrad med hårdvara inte innebär en komplett leverans med idéer, ambition, en full tidbank, eller någon som helst kunskap eller erfarenhet. Vi jobbar efter brinnande intresse precis som alla andra

Nej självklart inte. Men det är ju som att mellanstadiet har en tävling i 60-meter och Usain Bolt är där

(Exra creds för din idé med AN-kopplingar. Dödshäftigt!)

Permalänk
Proffsmoddare

Kul att vara med! Många bra byggen och gallerier!

Tänkte bygga vidare lite på vad timeplay sa. Jag tror att väldigt många överskattar vad det innebär att vara "proffsbyggare". Jag och 95% av alla "proffsmoddare" är helt vanliga personer som lägger allt för mycket tid på datorbyggande för att vi har ett brinnande intresse. Det är väldigt få som kan leva på modding, jag kan då det inte. I princip alla jag känner har ett vanligt jobb och detta som hobby. Så det är inte så glassigt som alla tror det

Sen är det självklart så att alla inte har samma förutsättningar. Men väldigt få glider in på någon räkmacka. Det ligger hårt arbete, sena dagar och långa helger bakom det.

(ville bara förtydliga att detta inte var riktat mot någon utan mer en observation om hur personer ibland kan missa vad det innebär att vara en proffsmoddare)

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

I can see both sides of the argument. I build many more custom PCs than most other people based on the fact that I actually have sponsorships for most of the parts, or that I can build PCs for companies and events.

Although I do not agree with us pro modders being excluded from the voting, it is nice to see that the newer modders might be included with a fighting chance to win a prize. This is because our pro modder followers might vote for us, and not because of how good the project actually is.

My word of advice to anyone who is voting is to vote for that PC that you think is worthy or recognition. No one actually applies to be part of the GOTM, so the recognition of being chosen by the legendary Corsair Johan is a prize in itself. I am just as happy to be nominated every time. I do not see me being nominated as a chance to win stuff, but the recognition that all the time that I have invested into the project and the photography to create an awesome gallery is the best prize IMHO.

P.S most of what I build have a part sponsored by Corsair, so I do not win any prizes anyways Which is totally cool with me

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Grattis till alla vinnare! Hoppas det är minst lika bra byggen till nästa omgång.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Corsair Johan:

Grattis till alla vinnare! Hoppas det är minst lika bra byggen till nästa omgång.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tack! Grattis @Brodholm, välförtjänt.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay