Köpa Steam-Pengar i affär

Permalänk
Avstängd

Köpa Steam-Pengar i affär

Hej! Jag vill så gärna köpa en kniv på csgo men jag har endast 60€ och behöver 50€ till för att ha råd. Mina föräldrar låter mig inte nästan inte hantera mina pengar te.x om jag säljer min cykel och vill lägga in pengar som jag sålde cykeln för så får jag inte för mina föräldrer säger bara "spara!" Men vad ska jag nu spara till det enda slitet jag vill ha är en KNIV. De hjälper mig inte att lägga in pengar.

Så jag tänkte köpa ett presentkort på Steam (nu om det finns.) Jag är under 14 år och lite kortare än andra i min ålder. Vart kan jag då köpa ett kort? Testa på Pressbyrån men där sa nån gubbe du måste va 16! Men min kompis köpte där!? Naej jag får inte köpa! Vart kan man då köpa en sånt här kort? Jag har bara ett kort som man inte kan handla online med. Någon annan som köpt? Hjälp!

Permalänk
Medlem

Tycker du ska lyssna på dina föräldrar...

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Att sälja sin cykel för en cs kniv låter som en dålig idé...

Permalänk
Medlem

Du är under 14 år och vill lägga drygt 1100 kr på ett skin i ett spel som högst troligen kommer vara lika dött om 5 år som 1.6 är nu.

Spara och köp ett grafikkort/CPU/vadfansomhelst istället?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

Att sälja sin cykel för en cs kniv låter som en dålig idé...

En gammal cykel då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kasta inte bort dina pengar på värdelösa skins, seriöst du är bara ett barn och har ingen nytta av sådant. Spara till en moppe, dator, kläder, studiematerial, framtida hyra för lägenhet eller husgeråd.

Okej, spelar du ett indie spel och en liten studio säljer kosmetiska skins för att klara sig är det väl ok att spendera en gnutta - men inte mer. Är du en skicklig spelare behöver du inga skins för att visa upp dig.

Skärp dig. Lyssna på föräldrarna och Swec.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dracc:

Du är under 14 år och vill lägga drygt 1100 kr på ett skin i ett spel som högst troligen kommer vara lika dött om 5 år som 1.6 är nu.

Spara och köp ett grafikkort/CPU/vadfansomhelst istället?

Har riktigt bra dator, setup

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det sista man behöver lägga pengar på i världen lär nog vara ett löjligt dyrt skin för en kniv i ett digitalt spel. Varför behöver du köpa ett skin för 110€? Gör något vettigt med pengarna istället, även om du bara skulle använt de till att köpa glass för i sommar så har du nog fått ut något vettigare av det hela i slutändan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Det sista man behöver lägga pengar på i världen lär nog vara ett löjligt dyrt skin för en kniv i ett digitalt spel. Varför behöver du köpa ett skin för 110€? Gör något vettigt med pengarna istället, även om du bara skulle använt de till att köpa glass för i sommar så har du nog fått ut något vettigare av det hela i slutändan.

Vill inte ha sådana kommentarer jag vill veta hur jag får tag i Steam pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoshuaGron:

Vill inte ha sådana kommentarer jag vill veta hur jag får tag i Steam pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan köpa PaySafeCard på Pressbyrån eller nekade dom dig det också?

Permalänk

Tro mig du kommer ångra att du köpt den kniven i framtiden. Köp något vettigt för pengarna istället. Vet att det kanske känns taskigt/dumt när vuxna säger till en att man inte borde köpa något men dem gör det av en anledning. Köp något roligt spel för pengarna istället finns så mycket bättre saker du kan lägga pengarna på.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Du kan köpa PaySafeCard på Pressbyrån eller nekade dom dig det också?

Det var det jag frågade om. Min kompis berättade om det. Vet du nån som har köpt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Håller med de flesta andra, att lägga 1100 spänn på en kniv som ser lite häftigare ut känns inte som väl investerade pengar. Du är helt enkelt inte gammal eller förståndig nog att handskas med pengar så lyssna på dina föräldrar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Och i din första skapade tråd frågade du om Battlefield 1 var lämpligt för din 11-åriga son?

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoshuaGron:

Det var det jag frågade om. Min kompis berättade om det. Vet du nån som har köpt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är bara gå in och köpa 500kr kod och lösa in på Steam.

Kan inte bli enklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Och i din första skapade tråd frågade du om Battlefield 1 var lämpligt för din 11-åriga son?

precis det jag kollade nyss på

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk

Tänk efter riktigt noga innan du slänger pengarna i sjön.
Bjud en tjej på en dejt för pengarna nu i sommar och för tusen spänn kommer du ju impa rejält eller ev. flera dejter vet inte hur vass du är hehe. . .

Eller hitta på något kul med polarna, åk till tivoli i Köpenhamn. Finns så mycket mer att göra för tusen spänn.

Permalänk
Medlem

För mig som spelat datorspel i 35 år förefaller hela grejen med handel av vad som egentligen bara är JPEG-filer som det absolut dummaste påhittet i datorspelens historia (utom för de som hittade på det). Dock tror jag också på principen att låta alla göra sina egna misstag och lära av dem. I alla fall så länge det inte finns någon risk för liv och hälsa. 1100 kr kanske är mycket pengar för TS just nu men knappast i längden.

Samtidigt får man faktiskt räkna med en del negativa kommentarer när man ber om hjälp med något som majoriteten anser är ett stort misstag.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd

Alla tycker olika, kosmetiska skins är underbart kul för någon medan värdelöst för andra.

Jag har lagt minst 15 tusen kronor på Guild Wars 2 shoppen sedan det släpptes.
Har även 2st konton.

Ångrar inte något alls :).

Permalänk

Annars om det är så att du verkligen vill ha det skinet varför ber du inte din kompis som kunde köpa det där på pressbyrån att göra det åt dig?

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoshuaGron:

Vill inte ha sådana kommentarer jag vill veta hur jag får tag i Steam pengar

Skickades från m.sweclockers.com

För att svara på din fråga så, ja du kan gå till gamestop/pressbyrån/whatever och köpa ett steam kort på tex 50 euro, det finns inga åldersgränser

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Ja, det är bara gå in och köpa 500kr kod och lösa in på Steam.

Kan inte bli enklare.

Det e 18 års gräns.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoshuaGron:

En gammal cykel då

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men ett bra transportmedel. Framförallt nu under sommaren, när man te.x ska åka och bada med polarna kan det vara bra och ha en cykel. Du kommer bara ångra dig i framtiden om du lägger pengar på skins.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Yaana:

Och i din första skapade tråd frågade du om Battlefield 1 var lämpligt för din 11-åriga son?

Det är inte lätt att ha en 11-årig son som tonårsförälder och samtidigt ha råd med virtuella knivar.

Permalänk

Det är bara pixlar för 1100kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hannezi:

Det e 18 års gräns.

Beror på kiosken i sig. Vissa sätter 16, vissa bryr sig inte.

Skrivet av captianpontap:

Det är bara pixlar för 1100kr

Går att säga om precis allt.

Permalänk
Medlem

"Att tonåringars framtidsplaner ofta bara sträcker sig till nästa fredag kan förklaras av hjärnforskning. Förmågan till överblick mognar inte förrän efter 20-års åldern"

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan så kan du köpa Steam Wallet i gamestop
Personligen tkr jag inte du ska göra det men men

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yaana:

Och i din första skapade tråd frågade du om Battlefield 1 var lämpligt för din 11-åriga son?

2 olika människor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlexanderLindhe:

Tänk efter riktigt noga innan du slänger pengarna i sjön.
Bjud en tjej på en dejt för pengarna nu i sommar och för tusen spänn kommer du ju impa rejält eller ev. flera dejter vet inte hur vass du är hehe. . .

Eller hitta på något kul med polarna, åk till tivoli i Köpenhamn. Finns så mycket mer att göra för tusen spänn.

Jag har tänkt igenom långt tid, sen februari

Skickades från m.sweclockers.com