Hur lång tid tar det från att dom svetsat klart tills det är igång? (Installation Fiber Villa)

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det från att dom svetsat klart tills det är igång? (Installation Fiber Villa)

Hej!
har TopFibre (ip-only) här som dragit in fiber till villan. Idag har dom även varit här och svetsat ihop tåtarna ingående till fiberkonverteraren.

Har provat sätta i strömsladden till konverteraren men får inget på WAN än.

Någon som vet hur lång tid det kan tänkas ta innan jag blir påkopplad?

Permalänk
Medlem

Veckor

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

@VooDoo
Har ju med massa faktorer att göra men dom brukar ju inte göra klart oftast ute hos kund om det inte är klart i andra änden så dom kan mäta och testa av det.

Annars är det ju framtill det är färdig svetsas i glasmoden/fasadskåpet och färdig patchat i centralen där dom också eventuellt ska öronmärkas med vilken kund eller adress dom går till så det blir rätt vid beställningar osv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

@VooDoo
Har ju med massa faktorer att göra men dom brukar ju inte göra klart oftast ute hos kund om det inte är klart i andra änden så dom kan mäta och testa av det.

Annars är det ju framtill det är färdig svetsas i glasmoden/fasadskåpet och färdig patchat i centralen där dom också eventuellt ska öronmärkas med vilken kund eller adress dom går till så det blir rätt vid beställningar osv.

Ok! lite så jag misstänkte också.
Dock så hade jag missat en sak och det var att strömmen var inte på i fiberkonverteraren, måste den vara det för att dom ska kunna mäta etc.? har kass koll på fiberoptik känner jag.

Permalänk

Beror ju lite på. Är det blåst hela vägen och fixat på station så kan du använda det redan samma dag.

Men most likely tar det nog ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Jag minns inte riktigt, men jag har för mig jag kunde komma igång rätt direkt efter de svetsat.
Men beror såklart på olika faktorer som de andra nämnde.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Beror ju lite på. Är det blåst hela vägen och fixat på station så kan du använda det redan samma dag.

Men most likely tar det nog ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Json_81:

Jag minns inte riktigt, men jag har för mig jag kunde komma igång rätt direkt efter de svetsat.
Men beror såklart på olika faktorer som de andra nämnde.

Med tanke på tiden det tagit från beställning (2½år) så lär det väl säkert vara så att det tar ett tag till
Tänkte mest så det inte ställde till något iom jag inte hade fiberkonverteraren igång när dom svetsade den på inkommande.

//P

Permalänk
Skrivet av VooDoo:

Med tanke på tiden det tagit från beställning (2½år) så lär det väl säkert vara så att det tar ett tag till
Tänkte mest så det inte ställde till något iom jag inte hade fiberkonverteraren igång när dom svetsade den på inkommande.

//P

Närå svetsen läggs ändå, det kollar dem efteråt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Närå svetsen läggs ändå, det kollar dem efteråt

Skickades från m.sweclockers.com

Bra! tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Närå svetsen läggs ändå, det kollar dem efteråt

Skickades från m.sweclockers.com

Haha kom på en till fråga, visst ska väl WAN lampan lysa även om man inte beställt abonnemang än?

Permalänk
Skrivet av VooDoo:

Haha kom på en till fråga, visst ska väl WAN lampan lysa även om man inte beställt abonnemang än?

På modemet eller routern?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)