SweClockers inleder storsatsning på guider

Permalänk
Melding Plague

SweClockers inleder storsatsning på guider

Behöver du hjälp på vägen att montera och installera din första dator, behöver du hjälp att välja rätt datorlåda eller vill du veta allt om skärmar? Välkommen till SweClockers nya guideportal!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow, det här gillas! Att bygga första datorn var nervigt, men sen blir det lättare för varje gång.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Största problemet för oss som är lite mindre bevandrade är väl att komma på vilka komponenter man ska köpa, vilka som passar ihop, är mest prisvärda etc?

Det fysiska byggandet klarar nog de allra flesta, även med 0 förkunskap.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra detta! Super!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst med denna satsning på guider, uppskattas verkligen. Har själv byggt några datorer i mina dagar och jag vet hur vissa steg var riktigt jobbiga första gången. Kommer ihåg mitt första bygge där jag glömde 8-pins CPU-kontakten och datorn inte startade, då ville man nästan skjuta sig själv tills hittade felet.

Något som skulle vara riktigt schysst är en riktigt bra sleeving-guide. Tror att det är ett ämne många, inklusive mig själv vill prova på men saknar kunskap i det. Vet att det finns många på swec som gör detta till vardags, kanske kan bjuda in någon/några till studion för att gå igenom detta ämne?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Heja swec! Grymt bra idé.

Överklocknings guide? Det skulle vara ruskigt kul att sen en liten grundkurs i överklockning av cpu och gpu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Visst passar det in på SweClockers fast det känns som detta e nåt som borde kommit upp när ni först slog upp portarna 😛

Dock är det bra att ta guider för alla möjliga socklar o grejer som ändrar sig över tid

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]